Hur vanligt är det med förare utan A-körkort?

Status
Ej öppen för fler svar.

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
På arbetet har vi 2 killar som kör R1 och GSXR1000 vare sig utan ställ (endast hjälm) eller körkort. Ren dårenskap självklart! hur vanligt är det med personer på MC utan körkort? Någon på forumet som vågar träda ur garderoben?

Hur stor är risken att åka dit om man kör lungt och undviker motorvägar?

På arbetet har vi 2 killar som kör R1 och GSXR1000 vare sig utan ställ (endast hjälm) eller körkort. Ren dårenskap självklart! hur vanligt är det med personer på MC utan körkort? Någon på forumet som vågar träda ur garderoben?

Risken är obefintlig oavsett var du kör, men om man själv skulle göra det kan man ge sig fan på att snuten står och väntar bakom hörnet. Ajabaja!

Hur fungerar det med försäkringar, går väl inte o teckna en MC försäkring på någon utan körkort?

Men dem försäkrar kanske på någon dom känner med kort istället.

2867868 Hur fungerar det med försäkringar, går väl inte o teckna en MC försäkring på någon utan körkort?

Men dem försäkrar kanske på någon dom känner med kort istället.
Jodå det går fast man inte har kort.

kör också utan kort, o oförsäkrat, de går o försäkra på sig själv fast man inte har kort har själv gjort det innan, sen om de gäller e en annan femma....

Jag träffade 4 st unga killar, vid olika tillfällen, med flong nya litersporthojar utan körkort förra säsongen. Jag gjorde förstås mitt bästa för att övertala dem att skaffa kort men det var dödfött. Trevliga emellertid. Det känns lite trist när folk börjar i fel ordning. Arg blir jag dock inte, det är ju mer dystert, det är ju inget roligt att åka med ngn som har polisnojja hela tiden.

Varför tar man inte körkortet för om man nu så gärna vill köra hoj? Det är ju rätt idiotiskt att inte ta det, tänk om det händer något?

ja planerar o ta kort... men de e inte säkert alla får lov o ta körkort kan ju va av den enkla anledningen o man kanske inte vill skita i sitt enda stora intresse för det, inte kortet man kör med...

ja planerar o ta kort... men de e inte säkert alla får lov o ta körkort kan ju va av den enkla anledningen o man kanske inte vill skita i sitt enda stora intresse för det, inte kortet man kör med...

Förhoppningsvis lär du dig varför så småningom....

För/nackdelen med sådana förare brukar vara att dom ofta är självsanerande.

Ofta går inställningen "jag skiter i körkortet" hand i hand med vissa typer av människor som har en allt för "positiv" bild av sig själva.

Vad som bör tänkas på är hur man kan ställa till det för sig själv genom ev rättsligt efterspel.

Hur blir det med försäkringar om nån utan kk smäller med en bil eller nått och blir invalid? Gäller olycksfallsförsäkring då?

Gör en poll på hur många som kör utan lapp och utan försäkring.

eventuellt rättsligt efterspel får man ju räkna med risken finns, man får ju skylla sig själv isf... ja menade inte pga sjukdom men om ens kort e indraget tex o man inte får ta nytt för stunden... Lifes a Risk

eventuellt rättsligt efterspel får man ju räkna med risken finns, man får ju skylla sig själv isf... ja menade inte pga sjukdom men om ens kort e indraget tex o man inte får ta nytt för stunden... Lifes a Risk

Som medtrafikant skulle ju jag uppskatta om du fattade vinken och gav fan i att köra utan kort när det verkar vara uppenbart att du inte kan sköta dig. Tack på förhand. :hej

Som medtrafikant skulle ju jag uppskatta om du fattade vinken och gav fan i att köra utan kort när det verkar vara uppenbart att du inte kan sköta dig. Tack på förhand. :hej

sa han som alldrig har gått för röd gubbe :såjaponken

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...