Neck Brace System eller andra alternativ?

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Hoj
KTM 660 SMC -06
Har hittat andra trådar här på forumet där det skrivs om http://www.leatt-brace.com/gpx_product.asp vilket verkar vara en god investering.

Läste i "Allt om MC" att BMW tillsammans med KTM och någon läkare tagit fram Neck Brace System som tydligen ska börja säljas till sommaren och skulle kosta ca 5250kr.

http://thekneeslider.com/archives/2006/11/29/ktm-and-bmw-introduce-motorcycle-neck-brace/

neckbrace.jpg

Har även hittat EVS som har nackskydd som kostar betydligt mindre. Ca 40 dollar dvs småpengar
sb136.jpg

Så då har vi alltså Leatt-Brace som kostar mellan $400-1000, vilket ger ett pris på mellan 2900-7000kr + frakt, tull och moms vilket gör att de kommer kosta mer hemma i Sverige.

Neck Brace System som enligt Allt om MC kommer kosta drygt 5000kr

EVS som ligger mellan $36-41 dvs 250-300kr + frakt, tull och moms.

Jag antar att de två förstnämnda är betydligt bättre då de kostar såpass mycket mer.
I denna tråden finns det andra exempel på nackskydd:
http://www.mcnytt.se/content/index.php?id=474&PHPSESSID=32dd6894571254ec2924440c6421f877

Finns det några tester på dessa så man vet vilken variant samt modell som är bäst?

Någon som har funderingar, tankar kring det nya skyddet som nu komma skall?

Last edited:
Fy fan va dyrt!!! Mitt ställ var ju fan billigare...det där är inget jag kommer köpa...kan säkert vara bra...då köper jag hällre en ny hjälm

Fy fan va dyrt!!! Mitt ställ var ju fan billigare...det där är inget jag kommer köpa...kan säkert vara bra...då köper jag hällre en ny hjälm

Jo det är ju en hel del pengar. Men samtidigt så är ju säkerheten en viktig aspekt i det hela och en hjälm skyddar ju inte nacken.
Funderar faktiskt på att köpa ett sånt där skydd men skulle vilja höra folks åsikter om det.

Äh men lägg av nu. Nu kommer alla börja tjata om lag på stödkrage också. Kan man inte bara få köra hoj som man är? Jag ska fan börja köra naken!

Ingen som har åsikter om detta skydd eller ska alla köra nakna i sommar? :va
Tjadu.. Om det inteär ivägen eller gör att du avlider av värme så why not!
Personligen brukar jag ha halsduk runt halsen för att lippa vinddrag men det kanske man slipper då :p

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT