VTR Fighter...

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Så...Nu var den klar ! Köpte den med crosstyre av en kille här på forumet för 2 mån sen. Fortsatte fighta den...kapade ner magspoilern till ungefär hälften , bytte framlykta , polerade upp all metall , drog om kablar o vajrar , lagade en trasig bakkåpa o sprickor i magkåpan.
Har även kopplat in 12v-uttag o gjort en gps-hållare...:tungan. Passar bra till Norgetrippen i sommar.

GRYMT rolig hoj i alla fall !:) .. Trodde den skulle vara lite för trött med sina 110 kusar , men de räcker gott ! Inga som helst problem att få upp den på slangen på 3:an... Kan ju vara bra om man vill göra en snabb o säker omkörning på motorvägen !:näsblod

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    136.1 KB · Visningar: 103
  • 2.jpg
    2.jpg
    127 KB · Visningar: 185
  • 3.jpg
    3.jpg
    135.4 KB · Visningar: 131
Trevligt bygge :tummenupp

Undrar lite över ljuddämparna.
Vartifrån kommer dom ? Bilsidan?
Har du några närbilder på dom. Dom såg lite fräcka ut.

ser ut att vara liknande dom som www.realcar.se säljer, dom är ganska dyra, 2500:- har jag för mig men visst är dom snygga. Dom finns med skal i svart eller vit kolfiber samt röd eller guld eloxering

Last edited:
Snyggt bygge, bra uppdateringar du gjort!! har sett hojen i sin gamla skepnad här på forumet och nu har du gjort den ännu härligare:tummenupp

Apropå dämparna så finns de att köpa på Ebay.com, finns i olika kulörer. Orkar inte söka nu men vill ni så hittar ni dom där.

Ljudet som kommer ur dom från denna hoj är det bästa ljud jag hört någonsin från en hoj.

Tackar för responsen:) .

Tidigare ägaren köpte mycket riktigt dämparna på ebay. Vet tyvärr inte var , om det var privat eller firma. Vet i alla fall att han fick dom billigt... har för mig jag läste 700:-/st i nån tråd av honom på vtr.nu....
Hur som helst är de riktigt läckra... Ska ta närbild imorgon o lägga in.

Ljudet är i alla fall underbart ! Sitter löstagbara insatser i dämparna , men har lämnat dom kvar i. Låter "lagom"...:rolleyes: ... så....utan insatser blir det mest burkigt o HÖGT !!!.:D

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!