R1 2007 - 5500 rpm

Får se om min är likadan... eller om den blir såld innan jag hinner testa :tungan

Det som händer så folk förstår. Det är att vid fullgas från två olika varvtal så reagerar hojen väldigt annorlunda.

Borde det inte vara ett mjukvarufel som är enkelt åtgärdat?

Borde det inte vara ett mjukvarufel som är enkelt åtgärdat?

Helt säkert. Dock verkar ju Yamaha inte ha gjort något åt ett liknande problem som plågat FZ1, som har varit så allvarligt att en stor mängd tester har kallat hojen näst intill okörbar.

I senaste Bike UK åtgärdar de problemet med en tredjepartskomponent som ser till att insprutningen inte stängs helt vid gasavslag - som det bör vara.

Öh jo... :lol Vad ska den annars styras av? Den har precis som tidigare två vajrar fram o tebax... dock är det en elektronisk sensor som i slutändan kalkulerar exakt trottelposition till övriga elektroniken.

Jasså då hade jag läst helt fel...

Läste i ngn engelsk recention att allt var elektroniskt styrt...

My bad..:tummenupp

Jasså då hade jag läst helt fel...

Läste i ngn engelsk recention att allt var elektroniskt styrt...

My bad..:tummenupp

hur var det swedie sa att det inte skulle vara elektroniskt styrt?

dessutom så menade inte jag ordagrant "fel i gasvajern" utan något i vajerelektroniken/styrningen i övrigt men d kunde ju inte du veta :pannkyss

hur var det swedie sa att det inte skulle vara elektroniskt styrt?

dessutom så menade inte jag ordagrant "fel i gasvajern" utan något i vajerelektroniken/styrningen i övrigt men d kunde ju inte du veta :pannkyss

jag är bra trött i mössan idag ( tittar på dom två tomma ölplattorna från igår )

Usch, det verkarvara ett trist fel. Alltid dessa mjukvaruhackare.. :arg

Varför säljer Mr Cedergren sin flongnya retta???

Öh jo... :lol Vad ska den annars styras av? Den har precis som tidigare två vajrar fram o tebax... dock är det en elektronisk sensor som i slutändan kalkulerar exakt trottelposition till övriga elektroniken.

Jag är förvånad över att vajer fortfarande används till det!

På bilar hittar du ingen gaswire numera ... elektroniskt

Det kanske är världens första hojvirus, planterat av illsinnade italienare :D

Min halvseriösa gissning är att just vid 5500rpm mäts ljudet för bullermätningen. Jag skulle kunna tänka mig att Yamaha har , precis som de flesta andra tillverkare, jobbat med mappning och div EXUP'ar för att kunna få 180hk att inte låta mer än de db som är tillåtet. Min Aprilia har 94db@4900rpm som tillåten buller nivå........och tänka sig.....det är en jätte dipp i just det varvtalsområdet. Fixar man iofs med att ändra ECU'n till variant 2......

/J

Detta är ju lite oroväckande. Är det sant att nya r1:an sackar efter vid fullt pådrag vid 5500 rpm. Låter som en jättemiss från Yamaha tycker jag. Hoppar att killen fick tag på ett måndagsex och att inte min hoj gör så :(

http://www.youtube.com/watch?v=m-NfNC5GoXg

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!