Gröna?!

• Thread starter Thread starter ft
  • Start date Start date

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Gröna skattemärken. Knallgröna!

Jag har en röd hoj och en silverfärgad. På den röda är gröna märken en estetisk katastrof. På den silverfärgade bara ett kraftigt nödläge.

Kan ju anta att det blir grönt på den gula bilen också när det väl kommer. :huvet

Vad göra? Ställa av och köra ändå? Miniplåt? Ingen plåt? Sälja allt och skaffa cykel? Exportera samtliga fordon till Jersey?

I-landsproblem är de värsta, för man får inte ens det medlidande man faktiskt förtjänar!

;)

Är det ett sånt klistermärke man får när man går med i motormännens riksförbund? Jag har helvita skyltar förutom bokstäverna då, dekaler är inget för mig.

Är det ett sånt klistermärke man får när man går med i motormännens riksförbund?

Näe, det är någon beskyddarverksamhet. Man betalar in ett par hundra en gång om året och slipper få nycklarna beslagtagna av något förmodligen kriminellt gäng som kör omkring i blåvita bilar med gula reflexfält. Skumt värre!

2754162 Näe, det är någon beskyddarverksamhet. Man betalar in ett par hundra en gång om året och slipper få nycklarna beslagtagna av något förmodligen kriminellt gäng som kör omkring i blåvita bilar med gula reflexfält. Skumt värre!
Jag har hört att om man inte betalar, då brukar de ta ganska duktigt betalt av en om de stoppar en.. Stämmer detta? i så fall är de riktigt elaka. :rolleyes:

Har du bara med dig skattemärket, men "glömt" att sätta på det så har dom inte så mkt att grina om. Så, lägg det i kutsen och kör utan :)

Jag har en röd hoj och en silverfärgad. På den röda är gröna märken en estetisk katastrof. På den silverfärgade bara ett kraftigt nödläge.

Kan ju anta att det blir grönt på den gula bilen också när det väl kommer. :huvet

Vad göra? Ställa av och köra ändå? Miniplåt? Ingen plåt? Sälja allt och skaffa cykel? Exportera samtliga fordon till Jersey?

Min hoj e blå o dessutom så är jag :tuttar så detta e ju ännu viktigare , det går inte för sig över huvudettaget :mad:

:rolleyes:

Allvarlig fråga. Du kan inte lacka om cykeln då? Tror skattekvittot gör sig skapligt till British Racing Green. Du får förmodligen köpa nytt skinnställ också, men det måste det ju vara värt.

//Cuba, specialicerad på psykiatriska ärenden.

Skojar du?
Den skogsgröna färger på 08-skattemärkena matchare ju alldeles förträffligt med rött och silver. Komplementfärg till knallrött till och med.

Hur står det egentligen till med känslan för färg och form här? :mad:

Ber om ursäkt, jag var otydlig. Det var naturligtvis den BLÅa cykeln jag menade, där känns det betydligt mer tveksamt med skogsgrönt skattekvitto.
Har nån tagit upp den här problematiken med Vägverket. Dom måste ju ha ett ansvar att förvalta även i dessa avseenden?

Men du har ju den gröna hojen, sätt alla skattemärken på den, där passar dom jättebra! Böir finfin och jättelaglig! :tummenupp

Skojar du?
Den skogsgröna färger på 08-skattemärkena matchare ju alldeles förträffligt med rött och silver. Komplementfärg till knallrött till och med.

Hur står det egentligen till med känslan för färg och form här? :mad:

Uppenbarligen illa! Rött och grönt... det är ju så man ryser. Gör sig väldigt dåligt i TV, dessutom. Flyter ihop och stör ut varandra. Sånt måste man tänka på när man är en så karismatisk (om än oupptäckt) person som mig, serru! :tummenupp

Har nån tagit upp den här problematiken med Vägverket. Dom måste ju ha ett ansvar att förvalta även i dessa avseenden?

De tycker inte om mig... :gnissla (fortsättning följer)

Men du har ju den gröna hojen, sätt alla skattemärken på den, där passar dom jättebra! Böir finfin och jättelaglig! :tummenupp

Finns ingen plats för skattemärken på den. Behov föreligger icke! :tummenupp

Last edited:
Jag har liknande problem med bilen... Skulle vilja tjöpa nya nummerplåtar, men jag vill inte ha dom nya, fula, aluminiumplåtarna, utan dom hederliga helt i plast. Vad göra?

Ser ju galet ut med en tio år gammal bil med nya modellen på skyltarna. Samma fulhetsfaktor när folk inte har originalnavkapslarna på vinterhjulen, utan nåt biltemabjäfs.

I-landsproblem är de värsta, för man får inte ens det medlidande man faktiskt förtjänar!

;)

:såjaponken :hoppskrat

;)
Rätt åt dig. Fan vad vi skrattar åt dig nu :D

Äh, de bryr sig inte. De kollar ändå upp bilen när de stoppar dig och då ser de om du betalat skatten elelr inte. Jag har inte brytt mig om skattemärket de senaste tio åren typ och har aldrig haft problem med våra vänner i kulörta bilar.

Tack. Du är en riktig kompis! :jäs

Ingen annan tar mig på allvar. :sugapåtummensmiley

Jag har dock kommit på en alternativ lösning, så här på fredagskvällen! :öl Guhelg på er, folket! Snart är det vår och torr asfalt!

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC