E den här sajten for real ?!11

theailer

skänkes pengar, någon ??
Gick med
2 Feb 2007
Hoj
Blå Kawasaki ZX9-R -98
http://www.pejer.se/shop/
Citat:
"Gat/Raceskinnställ av högsta kvalitet. GP Racing Apparel.
Art Nr 0112blå

En stickning o en söm i varje skarv, Löstagbara skydd som håller CE klass. Små luftintag på axlarna. Mycket kevlar o skinnstrech. Kostar säkert ca 7- 14000 om märket är känt."

Eh ?!
Ser ganska oseriöst ut när man skriver så om sina produkter. Är det ngn som har erfarenhet från denna handlare ?

Har ingen erfarenhet av den sidan, men den verkar inte hundra procent seriös faktiskt så hade nog aktat mig från att handla där.

Tycker att allt ser ganska billigt ut..... frågan är om man vågar chansa på att köpa billiga "no name" produkter. Billiga nu antagligen jävligt billiga när man väl klotar!:kryckor

Jag skulle inte handla där. När jag vurpar nästan gång vill jag inte ligga på sjukan med sönderskrapad kropp å vara glad för att det iaf inte var ett dyrt ställ jag skrotade...

Skulle gissa att det är skinnställ tillverkade i Pakistan. Fick reklam därifrån när jag körde butik.

Skydden håller CE-klass så det är säkert lugnt att vurpa i dom. :D

Nej tycker allt dom har är typ för billigt, men det kan bli dyrt i andra änden. Dumt att chansa på skydds utrustning.

Normalt sett skriver man ju inte vad sin produkt skulle kunnat kostat hos en annan försäljare, aiit ?

Håller med om att sidan inte inger det största förtroendet.
Men ja tycker ändå att meddelandet går fram.
Att skydden "håller CE klass" kan ju lika gärna betyda att det faktiskt ÄR bra grejjer.
Men man har valt att inte få dom testade då detta kostar en skön slant. Allt för att hålla ner priset till konsument.

Summa summarum: Jag föredrar kända märken. Det betyder dock inte att deras produkter behöver vara sämre för det.

http://www.pejer.se/shop/
Citat:
"Gat/Raceskinnställ av högsta kvalitet. GP Racing Apparel.
Art Nr 0112blå

En stickning o en söm i varje skarv, Löstagbara skydd som håller CE klass. Små luftintag på axlarna. Mycket kevlar o skinnstrech. Kostar säkert ca 7- 14000 om märket är känt."

Eh ?!
Ser ganska oseriöst ut när man skriver så om sina produkter. Är det ngn som har erfarenhet från denna handlare ?

Jo då, sajten är seriös. Kolla in www.pejer.info så kan du se att det är en genuin rejsputte som ligger bakom det. :)
Grymma foton från den gamla tiden!

Håller med om att sidan inte inger det största förtroendet.
Men ja tycker ändå att meddelandet går fram.
Att skydden "håller CE klass" kan ju lika gärna betyda att det faktiskt ÄR bra grejjer.
Men man har valt att inte få dom testade då detta kostar en skön slant. Allt för att hålla ner priset till konsument.

Summa summarum: Jag föredrar kända märken. Det betyder dock inte att deras produkter behöver vara sämre för det.

Klart det kan vara bra grejor. Det är bara det att CE-märkningen är något företaget själv gör för att garantera att det uppfyller de krav som är satta för den produkten. Det krävs inget test för att få CE-märka saker, det är en "frivillig" märkning som inte kräver någon certifiering värd namnet.

Det är därför lite skojigt att man skriver CE-klass när man lika gärna kunde ge sig på och sätta in CE-märkta skydd.

EU homologering och typgodkännande kräver tester och kostar massor med pengar.

Lite förbryllande att de har Alpinestarsloggan med på hemsidan när man inte hittar något i listorna. Eller är jag halvblind? :va

Antingen är skydd CE godkända eller inte. "Hålla CE klass"?? Antingen är det en idiot som inte tänkt när han skrivit eller så är dom inte godkända...skulle inte köpa något där oavsett orsak...

Jo då, sajten är seriös. Kolla in www.pejer.info så kan du se att det är en genuin rejsputte som ligger bakom det. :)
Grymma foton från den gamla tiden!

Dom kör team i Pro Superbike 2007 med en Jimmy "Hilmer" Wyrén som förare. Han kanske hänger här också och kan berätta mer om kvaliteten på ställen eftersom han kommer att använda dom under säsongen?

Jag skulle iaf passa mig för det där... iaf från att köpa osett..
Finns få lågprisställ som är bra men det är man ju i allmänhet rätt medveten om när man köper ett ställ.. eller???
Då är det värre för de stackare som pröjsar dyrt för ett märkesställ och tror sig köpa säkerhet... Men som i slutändan visar sig vara skit.
Enligt AE-tech (de reparerar skinställ åt bla rr-förarna. Kända för att göra riktigt bra jobb) så har alpstjärnan ett flertal skinställ som har riktigt dålig sömmar.
Generellt så har alla delbara ställ brister i sömmar mm..
Spyke, dyinese fick riktigt bra omdöme
Arleen ness var bedrövligt... (när det gäller delade skinställ)
Däremot så gör de flesta större bra raceställ... Med några få undantag.

Jag skulle iaf passa mig för det där... iaf från att köpa osett..
Finns få lågprisställ som är bra men det är man ju i allmänhet rätt medveten om när man köper ett ställ.. eller???
Då är det värre för de stackare som pröjsar dyrt för ett märkesställ och tror sig köpa säkerhet... Men som i slutändan visar sig vara skit.
Enligt AE-tech (de reparerar skinställ åt bla rr-förarna. Kända för att göra riktigt bra jobb) så har alpstjärnan ett flertal skinställ som har riktigt dålig sömmar.
Generellt så har alla delbara ställ brister i sömmar mm..
Spyke, dyinese fick riktigt bra omdöme
Arleen ness var bedrövligt... (när det gäller delade skinställ)
Däremot så gör de flesta större bra raceställ... Med några få undantag.

Vet du vad dom tar för att laga ett ställ där benen och häcken har fått sig en hård doning? Lika bra att köpa nytt?!

Vet du vad dom tar för att laga ett ställ där benen och häcken har fått sig en hård doning? Lika bra att köpa nytt?!

Verkar som om de har ett standardpris på ca 2000 kr :)
Beror på hur mycket som ska göras..
Mina vurpadeställ har kostat ca 2000.
Vet inte hur mycket de ska ha för skinstället de har nu.. Sytt in det! Rätt mycket jobb iaf..
Ring och snacka med dem...
Det är iaf den enda firman jag låter sätta nålen i mitt ställ

Jag köpte en lågpris jacka (tyg) fast med hårda skydd för några år sedan. Efter en repa på totalt ca. tio mil i hårt tempo hade bägge armbågarna slitits upp totalt på jackan. Jag kände att det blåste in rätt bra i armarna eftersom jag körde utan handskar (inga moralkakor nu).

Jag tror inte det hade hänt på en dyrare jacka.

For Real!!

Finns ju faktiskt saker som är både bra och billiga!
Men som vanligt i forumen på denna sida så är det SKUMT och SUSPEKT när någonting e billigt eller illa formulerat av någon som kanske inte är kung på att marknadsföra sina prylar..

Fan så mycket idioter det finns på detta forum! :mad:
Hade jag inte vart en själv så hade jag nog slutat hänga här.. :va

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey