Regeringen säger ja till avlyssning.

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
Några olika
Last edited:
Aj då, nu måste jag alltså sluta använda telefonen och e-mail för mina illegala aktiviteter som hotar rikets säkerhet.

Last edited:
Suck - Ask tillplattad, integriteten nerspolad i toaletten, synen på mänskliga rättigheter värdiga en rättsstat på Kinas nivå.

senast idag satt jag och en kompis och spekulerade om det bara är en myt att man via IMEI nummret kan kolla om telefonen är avlyssnad.

någon som vet säkert hur det är?

Fantastiskt förslag för alla dessa terrorister man nu vill avslöja kommer givetvis att sitta och prata i sina telefoner och skrika atombomb samt skicka mail med rubriker såsom "bomba" eller "terroristbrott planeras"......

Alla terrorister med lite självaktning borde ju klara av att komma förbi dyliga system, vilken 14 åring som helst med lite datorkunskaper kan kryptera dokument/mail så att FRA inte har en chans att knäcka dem.......

Som vanligt är det svensson som tvingas ge upp friheter för något slag i luften mot terroristerna.

Faktum är att de som hade rent mjöl i sina påsar inte behövde oroa sig i Sovjet, Irak eller Chile heller.
Genonförs detta så bör vi också ta tillbaka vårt undertecknande av de mänsklliga rättigheterna eftersom det, som jag uppfattar det, strider mot dessa (paragraf 11, 12 och 19).

Min inställning: Regeringen har INGET att göra med vad jag tycer och tänker om någon eller något.

Ju mer korrupt staten är, desto fler är lagarna.

Eller som Engels utryckte det.
"Vissa lagar som syftar till att bekämpa kriminaliteten är ännu mera kriminella"

Last edited:
På samma tema säger Bodström:

- Samtidigt frågar jag kritikerna, hur ska vi göra i stället med personer som misstänks för terrorism? (GP 17/12)

Det är en berättigad fråga, man kan gnälla i all oändlighet men så länge man inte bidrar till lösningen kanske man ska välja höjden på hästen med större omsorg?

Övervakningsivrarnas resonemang är att får man inte avlyssna alla oavsett om dom är misstänkta eller ej så går det inte att stoppa terrorism. Klart det gör. Det finns mycket annan polisiär verksamhet som fungerar utmärkt. Kanske är det både dyrare och mera omständigt men det är lågt pris för det fria samhället.

En av grundpelarna i en demokrati är individens frihet och att denna inte får kränkas godtyckligt av staten som tex med avlyssning av personer icke misstänkta för brott. Om staten gör detta så är det inget fritt samhälle man lever i. Det står t.om i FN:s deklaration om mänskliga rättigheter. "Ingen får utsättas för godtycklig inblandning i privatliv, familj, hem eller korrespondens"

Det där är den vanliga inställningen från "vanligt folk" som har "rent mjöl i påsen". Suck. Tänka ett steg längre?

Just det ja: http://www.stoppa-storebror.se/fabians-fotspar.htm

Vill du leva i ett sådant samhälle? Det vill inte jag.

Man får väl välja vad man lägger sin energi på här i livet, personligen finns det andra saker som gör mig mer upprörd än att någon eventuellt vill avlyssna mina telefonsamtal. Om de vill avlyssna mina telefonsamtal får de väl göra det, hittar de något intressant så får de gärna upplysa mig om det eftersom det var ett tag sedan jag hade ett intressant telefonsamtal.

På samma tema säger Bodström:

- Samtidigt frågar jag kritikerna, hur ska vi göra i stället med personer som misstänks för terrorism? (GP 17/12)

Det är en berättigad fråga, man kan gnälla i all oändlighet men så länge man inte bidrar till lösningen kanske man ska välja höjden på hästen med större omsorg?

Jag har även hört att det finns häxor i Sverige, så för säkerhets skull tycker jag att vi inför en test av alla. Det duger bra med den gamla hederliga att kasta någon i vattnet för att se om de flyter...

Jag har även hört att det finns häxor i Sverige, så för säkerhets skull tycker jag att vi inför en test av alla. Det duger bra med den gamla hederliga att kasta någon i vattnet för att se om de flyter...

Ja, det låter förfärligt. I Stockholmsområdet tror jag vi lagt häxorna på hyllan men en del tror på något de kallar växthuseffekten, alltid finns det något att oroa sig för tydligen.

Kan i övrigt gratulera till ett rättstavat inlägg! :pannkyss

Bodströms fråga är obesvarad för övrigt. Någon annan?

Ja, det låter förfärligt. I Stockholmsområdet tror jag vi lagt häxorna på hyllan men en del tror på något de kallar växthuseffekten, alltid finns det något att oroa sig för tydligen.

Kan i övrigt gratulera till ett rättstavat inlägg! :pannkyss

Bodströms fråga är obesvarad för övrigt. Någon annan?

Var det inte du som gnällde om påstådda hot? Om du inte oroar dig för klimatförändringar så oroar du väl dig inte för terrorister heller?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT