Trottelstrypning ER6

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Min ER6 är inte reggad som strypt och jag undrar då om det är så att man bara ska kunna vrida gasen 1/4 varv eller om det är en osynlig trottelstrypning på den?

Det syns inget nere vid motorn och handtaget hade jag av idag och där syns inget heller...

Nån som vet?
 
Min ER6 är inte reggad som strypt och jag undrar då om det är så att man bara ska kunna vrida gasen 1/4 varv eller om det är en osynlig trottelstrypning på den?

Det syns inget nere vid motorn och handtaget hade jag av idag och där syns inget heller...

Nån som vet?

Kolla gasspjället, så ser du hur mycket det öppnar :tummenupp
 
Last edited by a moderator:
Jag kan gå ut i garaget och vrida på gasen i morgon. :D Men ett kvarts varv låter väl rimligt.
 
Men det syns inte om man inte plockar isär hela hojen först o det pallar jag inte..

E de nån som har en ER6 som vet kanske?

Min levererades med "strypsats" bestående av en torxskruv med distans. Den fungerar som en stopp för grejjenjagintevetvaddenheter:huvet som wiren sitter fast i. Finns ett gängat hål där orginal. Osäker på hur mkt gasen går att vrida, men tar inte "grejjen" i en skruv, så kan du nog ge fullt...
 
Last edited by a moderator:
Min levererades med "strypsats" bestående av en torxskruv med distans. Den fungerar som en stopp för grejjenjagintevetvaddenheter:huvet som wiren sitter fast i. Finns ett gängat hål där orginal. Osäker på hur mkt gasen går att vrida, men tar inte "grejjen" i en skruv, så kan du nog ge fullt...

Där sitter en liten skruv med en fjäder på det lilla hjulet där vajern löper. sen sitter det något som liknar en fet popnit i hjulet, men man ser inte riktigt om den tar emot nånstans...

Jämnför jag med mina andra hojar så kan man bara vrida hälften så mycket på ER6:an... :gnissla
 
Där sitter en liten skruv med en fjäder på det lilla hjulet där vajern löper. sen sitter det något som liknar en fet popnit i hjulet, men man ser inte riktigt om den tar emot nånstans...

Jämnför jag med mina andra hojar så kan man bara vrida hälften så mycket på ER6:an... :gnissla

Sitter en grej som sticker ut på mitt "hjul" den tar stopp emot skruven som sitter
bredvid. (typ kl 11 ska ett hål sitta har jag för mig)
 
Samma på min,,, :va

Oj,, surt va den va trög den hojen,,,,


Nåja,,, köpt e köpt...

Sa ju att du skulle olla spjället..., du får komma ut med den en dag så ska jag olla den ordentligt... det går säkert att ta bort spärren :tummenupp
 
Sitter det en torxskruv i det hålet menar du? Isf är det bara att pillra bort den...

Tog bort den idag,, såg inte i garaget att det satt en lite hake på hjulet som håller vajern,, Satan vilken skillnad,,,

Nu ska det bara på annat blås.. Synd att det sitter lamda på orginaldämparen :huvet

Tack för tipsen allihop.. Tyns på tantmopparna i sommar :tummenupp
 
Men är det inget annat än att ta bort torx-skruven? Mycket tacksam för svar:tummenupp

Orginal ljuddämparen är en riktig kork.. Byt den så fort du kan,, det gör natt och dag skillnad på hojen..

Sen finns PCIII till den, tunnare topplocks packning, andra kammar,, andra kolvar,, finns massor, Men billigt och stor skillnad är ljuddämparen..

Kan finnas strypningar på fler ställen, men det finns inget annat på min ialla fall...
 
Orginal ljuddämparen är en riktig kork.. Byt den så fort du kan,, det gör natt och dag skillnad på hojen..

Sen finns PCIII till den, tunnare topplocks packning, andra kammar,, andra kolvar,, finns massor, Men billigt och stor skillnad är ljuddämparen..

Kan finnas strypningar på fler ställen, men det finns inget annat på min ialla fall...

Jag tänkte mer om det fanns något mer man var tvungen att ta bort (om man vill ta bort strypningen från 25 kw) än torx skruven. Han jag köpte min av sa att det var någon sladd man även var tvungen att ta bort? någon som vet vad han pratade om?:va
 
Jag tänkte mer om det fanns något mer man var tvungen att ta bort (om man vill ta bort strypningen från 25 kw) än torx skruven. Han jag köpte min av sa att det var någon sladd man även var tvungen att ta bort? någon som vet vad han pratade om?:va

Hmm, intressant.. Ska kolla det med BRH imorron.. Annars ska jag öppna luftburken lite imorron,, den går bättre då...
 
Hur mycket kan du vrida nu då? Jag provade på min som inte är strypt och kom väl ungefär 135 grader, mitt emellan ett kvarts och ett halvt varv.
 
Hur mycket kan du vrida nu då? Jag provade på min som inte är strypt och kom väl ungefär 135 grader, mitt emellan ett kvarts och ett halvt varv.

Ca ett halvt varv nu,, dubbelt upp mot innan...

Vad är det för synd med det ? :va
/u

Jobbigt att få till rätt gänga på de nya blåset... tar bilder sen o visar,, den kommer vara superfet :tummenupp
 
Last edited:
Ca ett halvt varv nu,, dubbelt upp mot innan...



Jobbigt att få till rätt gänga på de nya blåset... tar bilder sen o visar,, den kommer vara superfet :tummenupp

Min går definitivt mindre än ett halvt varv. Kanske man ska ta en bild på hjulet vid spjället och jämföra.

Vad har du för ljuddämpare då? Jag har LeoVince och de har ett färdigt fäste precis som original, bara att flytta över sonden.

Kan du förklara mer (kanske med bild) vad du gör för modd på luftburken?
 
Min går definitivt mindre än ett halvt varv. Kanske man ska ta en bild på hjulet vid spjället och jämföra.

Vad har du för ljuddämpare då? Jag har LeoVince och de har ett färdigt fäste precis som original, bara att flytta över sonden.

Kan du förklara mer (kanske med bild) vad du gör för modd på luftburken?

Moddar den så fort röret är klart,, kanske kan bli konfilter modell mindre,, får se,, man får komma med motorgången och så.. kan bli förmycket oxå..
 
Back
Top