Kampfisk

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
Att en fisk simmar upp och ner brukar inte direkt vara ett gott tecken...
Tror knappast det beror på att han vill ha en brud heller. Han är nog på väg till fiskhimlen...
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Problemet vi har idag med kampfiskar är nästan alltid husses fel. Ägaren hetsar kampfisken till att bita, det skulle dom aldrig göra annars. Jag har inga problem med att lämna min kampfisk ensam i samma rum som ett litet barn
 

bad santa

erkänd fortåkare
Gick med
4 Feb 2005
Ort
sveriges tilltänka huvudstad
Hoj
:(
tycker vi ska förbjuda kampfiskar dom är ju livsfarliga undra va sfk gör åt saken sfk ( svenska fisk klubben) :hehe

farliga saker aftonbladet borde gör en lista på de farligaste fiskarna

sorry för spam men fan lite kul va det iallfall
 

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Hemma
Hoj
Låg
Vi hade en kampabborre i vårat badkar.. den hade blivit upplärd utav förra läraren att attakera, och döda så effektivt som möjligt.. Som tur var så misslyckades han och tog bara armen på frugan..
Det första jag gjorde var att ringa en sportfiskare som kom hem o drog upp den jäveln..

Been there done that! Förbjud skiten, eller så borde de va lag på att ha tillstånd innan man får skaffa en kampfisk..
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Är det sant att om man stoppar ned två kampfiskar i samma burk så slåss de tills den ena är död? På djuraffärerna har de ju de facto aldrig två hanar i samma burk men hur pass intensiv kan drabbningen bli? Någon som vill utmana min firre "Rambo"?
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK

jag har aldrig hört talas om kampfisk men det blir lite roligt på nåt sätt med tjej och kampfisk:D

det här låter dock inte roligt

Odlingen gränsar därför ibland till djurplågeri, eftersom man oftast håller redan månadsgamla ungdjur isolerade i behållare som i storlek är identiska med glasburkar för senap, fram till försäljning.

I akvarium håller man hannarna ensamma, eller med flera honor. En ensam hona blir ofta i små akvarier så "driven" av hannen, att hon dör.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Siamesisk_kampfisk
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
:gnissla Tranicos kanske ska va glad att jag inte tog över hans boaorm om om inte ens fiskstackarn överlever hemma hos mig:huvet

tycker vi ska förbjuda kampfiskar dom är ju livsfarliga undra va sfk gör åt saken sfk ( svenska fisk klubben) :hehe

farliga saker aftonbladet borde gör en lista på de farligaste fiskarna

sorry för spam men fan lite kul va det iallfall

http://www.kossan.se/delfin_blaaser_luftbubblor.htm appropå bubblor :D
 
Last edited:

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Vafan, jag kan inte läsa inläggen för det är fullt med en massa gula gubbar där det förmodligen skulle ha varit ord.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Problemet vi har idag med kampfiskar är nästan alltid husses fel. Ägaren hetsar kampfisken till att bita, det skulle dom aldrig göra annars. Jag har inga problem med att lämna min kampfisk ensam i samma rum som ett litet barn

Är det fastställt om de flesta kampfiskrelaterade attackerna sker i eller utanför det egna akvariet? Det är ju inte helt ovanligt att man använder kampfiskar som skydd hemma och är någon dum nog att försätta sig i den situationen att man befinner sig i samma akvarium som en vakttränad kampfisk får man faktist skylla sig själv, tycker jag.

För övrigt anser jag att kampfiskar ALLTID ska hållas kopplade på allmän plats!
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Din sjuk är helt enkelt sjuk. Gå ner till någon kunnig akvaristaffär och fråga lite. Finns medicin att skaffa om så viljes, annars är det nog fiskhimlen som gäller!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Spola ner och köp en ny.

Testa en neontetra eller nåt. De är inte lika farliga.
 

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 640 sm
Kampfiskar, kampfiskar..
Själv har jag en vithaj i min fattenfyllda lägenhet. Tycker det är helt okej att ha de, den vill ha så mycket kärlek och pussar o gos mm *gos gos*.
Den kommer ju från en bra hajuppfödare och har aldrig visat några aggresiva sidor! Tänker inte bli av me den föräns den ätit upp 2-3 barn. Men de kommer den Aldrig o göra heller.. för allt hänger på mig, ägaren, bara jag inte hetsar honom till att göra de så kan ja lita på honom. till 110%!

Fattar inte varför folk tycker det är obehagligt o hälsa på mig och min RamboRazorBladeRocky .. det är Precis likadant som att ha en guldfisk! Precis lika farligt!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top