Mc-tur 1 december 2006

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hondan har stått i dvala sedan 7 veckor sedan, var bara tvungen att ut och åka en sväng idag, då det äntligen blivit torrt på backen här överallt, behövde knappt titta på startknappen så spann hon som en katt igen:) så det blev en liten lagom sväng på 3 mil, lagom för att bli kall o frysa om fingrarna, är som första vårturerna, och lagom för att folk skall vrida nacken ur led när man kommer:tummenupp
Kanske första o sista gången man kan köra 1 december, så det var det värt alla ggr!:tummenupp Så kanske inte abstinensen blir så besvärlig heller.

Kör 125cc Kinesscootern varje dag i ur och skur till och ifrån jobb och enklare vardagärendesuppdrag, så "lite" underhåller man sig för övrigt.
 
Last edited:

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
sporTlovEr skrev:
2638113 Hondan har stått i dvala sedan 7 veckor sedan, var bara tvungen att ut och åka en sväng idag, då det äntligen blivit torrt på backen här överallt, behövde knappt titta på startknappen så spann hon som en katt igen:) så det blev en liten lagom sväng på 3 mil, lagom för att bli kall o frysa om fingrarna, är som första vårturerna, och lagom för att folk skall vrida nacken ur led när man kommer:tummenupp
Kanske första o sista gången man kan köra 1 december, så det var det värt alla ggr!:tummenupp Så kanske inte abstinensen blir så besvärlig heller.

Fan va najsigt!

Nu kanske det låter som om jag är gravt störd, men jag har faktist inte fått den där stora abstinensen än, ja ni vet när man knappt kan leva! Ja så var det i våras.

Fick reda på igår att min lilla pärla nu var varsamt rullad till ett varmgarage, äntligen!! Jag har ju inte sett henne på 3 månader :( och hon har fått vila sedan september :(

Där hade hon fått ett lakan över sig och sen fått underhållsladdning av batteriet och depåstöd. Fan vilken tur att man har justa polers!

Nu är väl bara frågan om man vågar ta en sista tur på Lucia, eller kommer snön tills dess?
 

R1Monstret

Återkomsten!
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Nyköping
Hoj
Yamaha R1 - White Edition
Jag tog också en liten sväng idag på lunchen. Endast typ 2mil/hoj vart det. Men jag hann ju varmköra dom lite.. :D
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Hm, kör fortfarande hoj dagligen. Utom vid snöovädret för några veckor sen.
Kör efter omständigheterna och inte efter almanackan mao.
/u
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Jag, Kapten Blåskägg och Lord Adrian var ute en sväng norr om stan igår. Kanoooon...själavård av stora mått. Lite lera på vissa avsnitt men i stort en underbar, uppfriskande runda. :tummenupp
 

Marie L

Halvsenil Kärring
Gick med
6 Oct 2006
Ort
Vejbystrand, Kinna och Hermagor
Hoj
BMW K100RS och Yamaha XJ900
Jo för attan! Visst kör man efter omständigheterna och inte efter almanackan. För min egen del så är kriterierna följande
1) Helst inte kallare än -10°C
2) Helst inte mer än 5 cm modd eller nysnö på körbanan.
Det brukar inte vara så väldigt många dagar här nere i den djupa södern som något av dessa kriterier föreligger.
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
fazerfun skrev:
2638177 Jag, Kapten Blåskägg och Lord Adrian var ute en sväng norr om stan igår. Kanoooon...själavård av stora mått. Lite lera på vissa avsnitt men i stort en underbar, uppfriskande runda. :tummenupp

Ja du, det var fan inte dumt alls!:tummenupp Är nog inte varje år man kan lägga~15 mil den sista November...:tuttar
 

Nicotin

Guest
niiice skulle också varit ute om jag hade en hoj... men kul att höra att folk varit ute idag....
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Sällar mig till skaran som åkte idag. Blev Täby-Norrtälje på omvägarna. Riktigt nice och inte så kallt som jag trodde.
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Jag var ute för två dagar sedan i dimma och smådugg..men va fan gjorde det..det var såååå skönt. Hemskt många som vände sig om och glodde. :tummenupp
 

KJECOP

Guest
ulf_lundin skrev:
2638146 Hm, kör fortfarande hoj dagligen. Utom vid snöovädret för några veckor sen.
Kör efter omständigheterna och inte efter almanackan mao.
/u
Håller med...

Jag kör hoj både privat och på jobbet och räknar med att göra det ett tag till. Den 10 dec är det ju Nobel och då skall vi ut med ett gäng hojar från City

// Kjelle
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
sporTlovEr skrev:
2638113 Hondan har stått i dvala sedan 7 veckor sedan, var bara tvungen att ut och åka en sväng idag, då det äntligen blivit torrt på backen här överallt, behövde knappt titta på startknappen så spann hon som en katt igen:) så det blev en liten lagom sväng på 3 mil, lagom för att bli kall o frysa om fingrarna, är som första vårturerna, och lagom för att folk skall vrida nacken ur led när man kommer:tummenupp
Kanske första o sista gången man kan köra 1 december, så det var det värt alla ggr!:tummenupp Så kanske inte abstinensen blir så besvärlig heller.

Kör 125cc Kinesscootern varje dag i ur och skur till och ifrån jobb och enklare vardagärendesuppdrag, så "lite" underhåller man sig för övrigt.


Kunde inte hålla mig jag iheller!
Blev nog en 10 mil iallafall!
Bara inte vintern blir sen och håller i sig länge, planerar ju redan för morgondagens tur ju!:yoparty
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
10 mil idag, regnar nog imorgon men söndag kanske tål en resa till rosenhill eller så

2.jpg
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Dags för släden snart!!

sporTlovEr skrev:
2638113 Hondan har stått i dvala sedan 7 veckor sedan, var bara tvungen att ut och åka en sväng idag, då det äntligen blivit torrt på backen här överallt, behövde knappt titta på startknappen så spann hon som en katt igen:) så det blev en liten lagom sväng på 3 mil, lagom för att bli kall o frysa om fingrarna, är som första vårturerna, och lagom för att folk skall vrida nacken ur led när man kommer:tummenupp
Kanske första o sista gången man kan köra 1 december, så det var det värt alla ggr!:tummenupp Så kanske inte abstinensen blir så besvärlig heller.

Kör 125cc Kinesscootern varje dag i ur och skur till och ifrån jobb och enklare vardagärendesuppdrag, så "lite" underhåller man sig för övrigt.

:tummenupp ! 14 dagar sedans sist, idag skulle jag ut och kolla snödjupet:confused: ? Det fick bli hojen, 10 mil idag för att plocka upp önskelistor.:D :) Toyman
 

Bifogat

  • IMG_0465 m.jpg
    IMG_0465 m.jpg
    53.3 KB · Visningar: 51
  • IMG_0478 m.jpg
    IMG_0478 m.jpg
    51.2 KB · Visningar: 54
  • IMG_0479 m.jpg
    IMG_0479 m.jpg
    45.7 KB · Visningar: 49
  • IMG_0481 m.jpg
    IMG_0481 m.jpg
    44.5 KB · Visningar: 47
  • IMG_0482 m.jpg
    IMG_0482 m.jpg
    57.3 KB · Visningar: 54

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag åkte till jobbet idag, å en lite omväg på vägen hem (mest för att jag var tvungen att åka å handla för att tjejen låg lite efter i planerandet :gnissla), så 10 mil blev det! Fan så skönt, inte kallt över huvud taget, inte ens om händerna!
Blev utfrågad om jag verkligen vågade åka nu av en kille jag aldrig sett förr på jobbet. Vad är det med folk?! Antingen vet dom inte när vatten fryser, eller så kan dom inte läsa av termometrar :dummer
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Får ta tillfället i akt och även i år bjuda in er till vår MCE Christmas Day Challenge 25 dec.(Juldagen) då vi i klubben har som tradition att käka lunch på MC Donalds på Sveavägen! Naturligtvis tar vi hojen dit oavsett väder!
Förra året var vi 17 st. MCE-are där, bara en Rapidokille och en från sporthoj.com

I år vill vi att NI vinner! Vandringspokal till största klubb/forum!

se händelsekalendern www.mce.se
 

Bifogat

  • 1.JPG
    1.JPG
    117.3 KB · Visningar: 66

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Hade jag haft garageparkering vid min lägenhet så hade jag också kört:gnissla
Stått i kö över ett år för garage, ett år kvar tydligen ungefär..
Så hojen är i vintergaraget och vilar i väntan på våren. Men fan vilken abstinens man får när man läser sånt här..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top