Endurofilm (hjälmkamera+lite annat)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Last edited:

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Fan det ser sköj ut!:tummenupp Det är ju nästan så man blir sugen på en offroad cykel...... :gnissla
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ola_sandin skrev:
2607782 Har knåpat ihop en film. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten (var tvungen att förminska filmen).

Jag är inget proffs vare sig på redigering eller körning men jag har iaf fått med hela varvet. Kom gärna med komentarer..

http://video.google.com/videoplay?docid=2054560129116827723&hl=en
Såg sjukt skoj ut! Måste börja köra snart :gnissla Du kan inte ladda upp den på någon annan sida så man kan tanka den med högre kvalitet :tomten


Btw. Vad var det för mesiga broar i början :D
Edit: Och i mitten.
 
Last edited:

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Lundgren skrev:
2607796 Såg sjukt skoj ut! Måste börja köra snart :gnissla Du kan inte ladda upp den på någon annan sida så man kan tanka den med högre kvalitet :tomten


Btw. Vad var det för mesiga broar i början :D
Edit: Och i mitten.

Ska undersöka om jag kan lägga ut på någon annan sida..Jag är helt körd när det gäller datorer så tipsa gärna hur och var..

Broarna är stålspångar för att underlätta den annars ganska intensiva banan. Det är nästan bara på spångarna man hinner andas ut. Det går även en del bäckar och annat mög under.
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Ruskit bra film med perfekt riktad kamera! Vill VÄLDIGT GÄRNA se filmen i högre upplösning... då får den 5 :tummenupp av 5 möjliga.
 

sNajgel

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
XT660 stadsmoppe, Ktm200exc
ola_sandin skrev:
2607811 Ska undersöka om jag kan lägga ut på någon annan sida..Jag är helt körd när det gäller datorer så tipsa gärna hur och var..

Broarna är stålspångar för att underlätta den annars ganska intensiva banan. Det är nästan bara på spångarna man hinner andas ut. Det går även en del bäckar och annat mög under.
Börja med att läsa här så ska det nog ordna sig.
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia

DRZSM

?
Gick med
25 Sep 2005
Ort
Strömlösa
Hoj
Moped
Kalasbra film :tummenupp
Bra att du inte mixat bort motorljudet helt när det blir musik som många gör, blir lätt känslan av "like a walk in the park" istället för att man känner hur jobbigt det är, som nu, puh!
Snyggt jobbat :yoparty
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
ola_sandin skrev:
2607964 :tummenupp



Tackar för hjälpen :tummenupp

Har uppdaterat mitt förstainlägg och lagt till en film från sporthojshubben.
Super.
Ja det var en riktig kanonrulle :tummenupp Nu måste man ju skaffa en ordentlig enduro :rock
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Lundgren skrev:
2608326 Super.
Ja det var en riktig kanonrulle :tummenupp Nu måste man ju skaffa en ordentlig enduro :rock

Hojen i filmen är en suzuki drz400s, en hoj som blir onödigt hårt sågad av alla endurofantaster. Jag är jäkligt nöjd med drz:an trots att den varken är effektstarkast eller lättast i spåret. Blir lite extra skoj om man råkar köra om någon som har en snabbare hoj.:blah Jag kör enduro för känslans och upplevelsens skull och då räcker min hoj gott och väl. Jag tror säkert att du kan få fart på din crm också...skit i vad andra tycker och bevisa motsatsen istället.:yoparty
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Härlig film. Nu känner man hur hela kroppen bara vill ut på endurospåret. Hade vart en 10 poängare med lite bättre kvalite. :tummenupp
 

Skyldig

West Coast Xtremes
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Shanghai
Hoj
ZXR, WR360, cr250, kx60, mini,
"Thanks for your interest in Google Video.

Currently, the playback feature of Google Video isn't available in your country.

We hope to make this feature available more widely in the future, and we really appreciate your patience. "


Fuck Shanghai!
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ola_sandin skrev:
2607782 Har knåpat ihop en film. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten (var tvungen att förminska filmen).

Jag är inget proffs vare sig på redigering eller körning men jag har iaf fått med hela varvet. Kom gärna med komentarer..

http://video.google.com/videoplay?docid=2054560129116827723&hl=en

Har lagt upp en version på sporthojshubben med hård hojåkamusik. Filen heter "Endurofilm (helmet cam)" http://sporthoj.years2.com/index.php?path=&sort=name&order=asc&start=100


Hård hojåkarmusik.........:tomten

/J
 

Snowman89

Guest
ola_sandin skrev:
2607782 Har knåpat ihop en film. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten (var tvungen att förminska filmen).

Jag är inget proffs vare sig på redigering eller körning men jag har iaf fått med hela varvet. Kom gärna med komentarer..

http://video.google.com/videoplay?docid=2054560129116827723&hl=en

Har lagt upp en version på sporthojshubben med hård hojåkamusik. Filen heter "Endurofilm (helmet cam)" http://sporthoj.years2.com/index.php?path=&sort=name&order=asc&start=100
Bra film!
Banan såg ut att vara väldigt fin, häromkring finns det bara skitbanor med bottenlösa träsk varannan meter...
 

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Snowman89 skrev:
2610397 Bra film!
Banan såg ut att vara väldigt fin, häromkring finns det bara skitbanor med bottenlösa träsk varannan meter...

Ja fin är den, men där är lite väl mycket hala rötter och stenar. Kunde varit roligt med någon högfartsdel också, men man kan ju inte få allt.

philsson skrev:
2610306 Härlig film. Nu känner man hur hela kroppen bara vill ut på endurospåret. Hade vart en 10 poängare med lite bättre kvalite. :tummenupp

Jag fattar inte varför det blev så kass kvalitet, den är jättebra när man kollar direkt på tv:n ifrån kameran. Av någon anledning blir det kass när jag lägger in den i datorn.

VR-8 skrev:
2610380 Hård hojåkarmusik.........:tomten

/J

Ja, för en mjukis som mig är det riktigt hårt :yoparty
 
Last edited:

CMF

Nummer två är bara den första förloraren
Gick med
6 Apr 2004
Ort
SKÅNE
Hoj
Honda VTR SP1 2001
Ser inte filmen. skrattar så jag gråter åt låten i början. Får se den utan ljud
 

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
ola_sandin skrev:
2610619 Jag fattar inte varför det blev så kass kvalitet, den är jättebra när man kollar direkt på tv:n ifrån kameran. Av någon anledning blir det kass när jag lägger in den i datorn.

Vad använder du för redigeringsprogram?
Komprimeras antagligen ganska hårt...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top