Endurofilm (hjälmkamera+lite annat)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Last edited:
Fan det ser sköj ut!:tummenupp Det är ju nästan så man blir sugen på en offroad cykel...... :gnissla

ola_sandin skrev:
2607782 Har knåpat ihop en film. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten (var tvungen att förminska filmen).

Jag är inget proffs vare sig på redigering eller körning men jag har iaf fått med hela varvet. Kom gärna med komentarer..

http://video.google.com/videoplay?docid=2054560129116827723&hl=en
Såg sjukt skoj ut! Måste börja köra snart :gnissla Du kan inte ladda upp den på någon annan sida så man kan tanka den med högre kvalitet :tomten

Btw. Vad var det för mesiga broar i början :D
Edit: Och i mitten.

Last edited:
Lundgren skrev:
2607796 Såg sjukt skoj ut! Måste börja köra snart :gnissla Du kan inte ladda upp den på någon annan sida så man kan tanka den med högre kvalitet :tomten

Btw. Vad var det för mesiga broar i början :D
Edit: Och i mitten.

Ska undersöka om jag kan lägga ut på någon annan sida..Jag är helt körd när det gäller datorer så tipsa gärna hur och var..

Broarna är stålspångar för att underlätta den annars ganska intensiva banan. Det är nästan bara på spångarna man hinner andas ut. Det går även en del bäckar och annat mög under.

Ruskit bra film med perfekt riktad kamera! Vill VÄLDIGT GÄRNA se filmen i högre upplösning... då får den 5 :tummenupp av 5 möjliga.

ola_sandin skrev:
2607811 Ska undersöka om jag kan lägga ut på någon annan sida..Jag är helt körd när det gäller datorer så tipsa gärna hur och var..

Broarna är stålspångar för att underlätta den annars ganska intensiva banan. Det är nästan bara på spångarna man hinner andas ut. Det går även en del bäckar och annat mög under.
Börja med att läsa här så ska det nog ordna sig.

Kalasbra film :tummenupp
Bra att du inte mixat bort motorljudet helt när det blir musik som många gör, blir lätt känslan av "like a walk in the park" istället för att man känner hur jobbigt det är, som nu, puh!
Snyggt jobbat :yoparty

Last edited:
ola_sandin skrev:
2607964 :tummenupp

Tackar för hjälpen :tummenupp

Har uppdaterat mitt förstainlägg och lagt till en film från sporthojshubben.
Super.
Ja det var en riktig kanonrulle :tummenupp Nu måste man ju skaffa en ordentlig enduro :rock

Lundgren skrev:
2608326 Super.
Ja det var en riktig kanonrulle :tummenupp Nu måste man ju skaffa en ordentlig enduro :rock

Hojen i filmen är en suzuki drz400s, en hoj som blir onödigt hårt sågad av alla endurofantaster. Jag är jäkligt nöjd med drz:an trots att den varken är effektstarkast eller lättast i spåret. Blir lite extra skoj om man råkar köra om någon som har en snabbare hoj.:blah Jag kör enduro för känslans och upplevelsens skull och då räcker min hoj gott och väl. Jag tror säkert att du kan få fart på din crm också...skit i vad andra tycker och bevisa motsatsen istället.:yoparty

Härlig film. Nu känner man hur hela kroppen bara vill ut på endurospåret. Hade vart en 10 poängare med lite bättre kvalite. :tummenupp

"Thanks for your interest in Google Video.

Currently, the playback feature of Google Video isn't available in your country.

We hope to make this feature available more widely in the future, and we really appreciate your patience. "

Fuck Shanghai!

ola_sandin skrev:
2607782 Har knåpat ihop en film. Ber om ursäkt för den dåliga kvaliteten (var tvungen att förminska filmen).

Jag är inget proffs vare sig på redigering eller körning men jag har iaf fått med hela varvet. Kom gärna med komentarer..

Har lagt upp en version på sporthojshubben med hård hojåkamusik. Filen heter "Endurofilm (helmet cam)" http://sporthoj.years2.com/index.php?path=&sort=name&order=asc&start=100

Hård hojåkarmusik.........:tomten

/J

ola_sandin skrev:

Har lagt upp en version på sporthojshubben med hård hojåkamusik. Filen heter "Endurofilm (helmet cam)" http://sporthoj.years2.com/index.php?path=&sort=name&order=asc&start=100
Bra film!
Banan såg ut att vara väldigt fin, häromkring finns det bara skitbanor med bottenlösa träsk varannan meter...

Snowman89 skrev:
2610397 Bra film!
Banan såg ut att vara väldigt fin, häromkring finns det bara skitbanor med bottenlösa träsk varannan meter...

Ja fin är den, men där är lite väl mycket hala rötter och stenar. Kunde varit roligt med någon högfartsdel också, men man kan ju inte få allt.

philsson skrev:
2610306 Härlig film. Nu känner man hur hela kroppen bara vill ut på endurospåret. Hade vart en 10 poängare med lite bättre kvalite. :tummenupp

Jag fattar inte varför det blev så kass kvalitet, den är jättebra när man kollar direkt på tv:n ifrån kameran. Av någon anledning blir det kass när jag lägger in den i datorn.

VR-8 skrev:
2610380 Hård hojåkarmusik.........:tomten

/J

Ja, för en mjukis som mig är det riktigt hårt :yoparty

Last edited:
Ser inte filmen. skrattar så jag gråter åt låten i början. Får se den utan ljud

ola_sandin skrev:
2610619 Jag fattar inte varför det blev så kass kvalitet, den är jättebra när man kollar direkt på tv:n ifrån kameran. Av någon anledning blir det kass när jag lägger in den i datorn.

Vad använder du för redigeringsprogram?
Komprimeras antagligen ganska hårt...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma