mitt är INTE ditt!!

danjel

Real Men Ride Twins
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Mattsvart Ducce 750s -01
köpte en honda 250 cr -02 förra fredagen.. den hade jag i ca: 30 timmar innan den blev stulen....:huvet
den stog ett flerbilsgarage i hamnen här i västerås.. dumt av mig kanske? men det hade inte vart inbrott där på tre år nu!!
dom hade åkt dit och plockat bort låset på dörren med verktyg, gått in och försiktigt snirklat ut crossen mellan bilarna som stog där, utan att repa dom.. kan inte vart lätt!
det konstiga är att det stog bilar och verktyg där till ett värde som jag inte ens vågar uppskatta, med nycklar i många av bilarna.. men det har inte ens snott med sig en skruvmejsel på vägen ut!! de gick in, tog crossen och åkte iväg! de stängde till och med porten och dörren efter sig:glömdet

men men.. jag han ju iallafall köra fem timmar med den!! första gången jag körde cross och jag lärde mig att växla 3an - 4an på bakan!! så nu har jag blodad tand och ska köpa ny imorgon bitti!!:D
det blir en yamaha 250 yz -01 med dubbdäck m.m
frågan är bara om man vågar ställa den där igen, har iof installerat larm och så.. men garaget är ganska avskillt.. får väl bli det om man inte hittar nå annat....

ingen som har en någorlunda säker förvaringsplats för två (polaren köper också en imorn) crossar i närheten av v-ås centrum för en billig peng? :)

Ajaj, nu måste man nästan fundera ännu mer seriöst på att hitta garage...
En klasskompis fick sin hoj stulen i viksäng för ett tag sedan, som tur är så fick han tillbaka den, polisen hittade den nere i hamnen vid det där gråa skjulet där det står en utbränd bil bakom (östra sidan)...
Du kan ju kolla där omkring, iofs så tror jag att polisen gjorde en liten rassia där, så de kanske har bytt ställe, men man vet ju alldrig...

Om det är samma tjuvar så är de inte direkt kompetenta, de hade inte ens klarat av att starta den, de hade gått lös på tändningslås och stytrlås (och bromsskivan förståss), men i övrigt så var det ingen fara med den...

Jaja, jag hoppas att du får tillbaka den eller i alla fall får ersättning för den...
Om du får tag på nått garage för fler än 2 pers så får du gärna säga till... :)

Dubble0zero skrev:
2603478...Jaja, jag hoppas att du får tillbaka den eller i alla fall får ersättning för den...
Om du får tag på nått garage för fler än 2 pers så får du gärna säga till... :)
glad att din polare fick tillbaka sin!
jag tvivlar att jag någonsin får se den igen.. å nå pengar kommer jag defenitivt inte se röken av.. den och garaget var helt oförsäkrat..:huvet jag han inte ens ta ramnumret så jag ringde förra ägaren men han hade inte heller numret.... :(

hur mycket plats behöver du? funderar på att hyra garage på bangatan tillsamans med polaren och hans tjej.. då blir det 2 crossar och hennes bil men jag vet inte om det får plats med mer..? kostar iaf 500/mån

Ajdå... tråkigt att du missade nummer och så...
Men anmäl det till polisen så kanske de hittar den, de verkar faktiskt veta ungefär vart sånt stöldgods tar vägen...

Tack för erbjudandet, men bangatan är nog lite för långt bort, jag bor i viksäng, och jag använder hojjen som bruksfordon, så jag vill gärna ha nått nära (i den mån det finns) annars blir det nog smidigast att ha den utanför huset i alla fall...

¨kätting kanske...
runt nåt pådet...då lär de föra liv med en vinkelslip eller nåt för att få loss den...
får man sedan tag i dem så skulle jag lätt använda slipen på dem...

Ställ in den nya där, göm dig vid garaget, var beredd.

danjel skrev:
2603851 mm, fantiserade länge om att få tag på dom:mad: :kulspruta

Det var ju inte direkt en tillfällighet at dom gjorde inbrott 1:a ggr på 3 år första dygnet efter att du ställt dit den och det enda dom tar är just den!!! Vilka kan ha sett dig parkera crossen där?

I ett cykelförråd i mitt hyreshus står det en ktm 525sx
med clas ohlsson kätting.Känns lite äventyrligt att ha en sån ståendes så tycker jag...

Tråkigt att du bara fick ha den en sån liten stund,torskade du på mkt stålar eller?

Kawwa skrev:
2603882 Det var ju inte direkt en tillfällighet at dom gjorde inbrott 1:a ggr på 3 år första dygnet efter att du ställt dit den och det enda dom tar är just den!!! Vilka kan ha sett dig parkera crossen där?

Jo det låter onekligen som ett "insiderbrott". Det borde göra det till ett guldläge att gillra en fälla med den nya hojen.

I västerås alltså? Vilket område ligger garaget?
Du har ingen bild att slänga upp? Om man skulle se nåt suspekt i stan alltså. Nåt speciellt kännetecken?

Jag kan hålla ögonen öppna hursomhelst!

danjel skrev:
2603502 glad att din polare fick tillbaka sin!
jag tvivlar att jag någonsin får se den igen.. å nå pengar kommer jag defenitivt inte se röken av.. den och garaget var helt oförsäkrat..:huvet jag han inte ens ta ramnumret så jag ringde förra ägaren men han hade inte heller numret.... :(

hur mycket plats behöver du? funderar på att hyra garage på bangatan tillsamans med polaren och hans tjej.. då blir det 2 crossar och hennes bil men jag vet inte om det får plats med mer..? kostar iaf 500/mån

hmm kanske inte så bra att skriva så öppet vart det kanske kan stå crossar å bil... ta det på pm kanske ? ok förhoppningsvis så finns det inte tjyvar på SH som läser detta men endå.... man vet aldrig. en liten tankeställare kanske :rolleyes:

Hoppas att du hittar hojen

Min hoj blev stulen från viksäng för ett tag sen..som Dubble0zero skrev.

Har du nån bild på den lr nått särskilt man känner igen den på??
kan ju hålla ögonen öppna efter den isf och kolla lite där jag hittade min.

Kan nog vara ide att polisanmäla den även om du inte har ramnummer, blev själv förvånad över hur effektiva västerås polisen var

SWK skrev:
2603963 I västerås alltså? Vilket område ligger garaget?
Du har ingen bild att slänga upp? Om man skulle se nåt suspekt i stan alltså. Nåt speciellt kännetecken?

Jag kan hålla ögonen öppna hursomhelst!

Är du sugen på en "ny" bil där nycklarna sitter i eller :ajjabajja

danjel skrev:
2603446 köpte en honda 250 cr -02 förra fredagen.. den hade jag i ca: 30 timmar innan den blev stulen....:huvet
den stog ett flerbilsgarage i hamnen här i västerås.. dumt av mig kanske? men det hade inte vart inbrott där på tre år nu!!
dom hade åkt dit och plockat bort låset på dörren med verktyg, gått in och försiktigt snirklat ut crossen mellan bilarna som stog där, utan att repa dom.. kan inte vart lätt!

ingen som har en någorlunda säker förvaringsplats för två (polaren köper också en imorn) crossar i närheten av v-ås centrum för en billig peng? :)

Tråkigt det där med cykeln. Vad jag vet så finns det ett ställe vid rödatorget det är ett stort garage vad jag kommer ihåg så hette killen Johan. Har tyvärr inte kvar numret, men hör dig för, jag hittade nummret i VLT. Lycka till

Låter som att du inte tar de så hårt.

Hur som helst så går det ju att låsa borta dom till viss del.

Tex min egen cykel:
Larm
2 skivbromslås ( ett av dom med larm )
Kätting

Sen om du ska ha lite kul kan du ju köpa något larm med sökfunktion så kan du ju bara åka hem till dom om dom skulle sno den också.

Lås stoppar inte en tjuv som vill ha prylarna.
Jag skulle inte ha min motard stående i ett flerbils-garage, den skulle va borta på en vecka hur många lås jag än hade på den.

Det är ju skillnad att ha en reggad hoj stående eller en hoj som är oreggad.

danjel skrev:
2603502 glad att din polare fick tillbaka sin!

men försäkring fixar man ju omgående vid köpet, du körde den väll inte oförsäkrad på flak/släpet hem?

Unidoc skrev:
2603922 I ett cykelförråd i mitt hyreshus står det en ktm 525sx
med clas ohlsson kätting.Känns lite äventyrligt att ha en sån ståendes så tycker jag...
Tråkigt att du bara fick ha den en sån liten stund,torskade du på mkt stålar eller?
"Clas Ohlsons kätting" är faktiskt en klass 3 kätting! Inga dåliga grejor om man jämför priset med motsvarande "märkesvaror" i klass 3!
Dock tar det hela 20sek att slipa av en klass 3 kedja med vinkelslip. Troligen lika snabbt om man använder en portabel gasutrustning (och mycket tystare går det..)
Som emmi så väl säger, lås stoppar bara de ärliga, den som VILL HA klarar allt och kan oftast..
Jag har också haft hojar i flerbilsgarage men det var ju 125:or och inte så attraktiva. Grannen blev av med en scooter i det garaget, trots TVÅ godkända kättingar+lås och "hemtaget" batteri. Batteriet fick fö en av mina hojar stå för... Kedjorna kapades med en portabel svets.
De (hojarna) flyttades f ö upp på balkongen senare.. :D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...