starta eget

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
hejsan! Är det någon här som har erfarenheter av att starta eget, vad krävs för startkapital? Tillstånd och lagar? mm. PM:a gärna.
 

Dominator-Rocks

Guest
Meh :näsblod

Jag skall bygga en båt, vad behöver jag och vad kommer det att kosta?

Jag har också funderat på Å´ bygga ett hus, vad behöver jag och vad kommer det att kosta?

:dummer

Google.se ! :pannkyss
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Starta+eget&btnG=Google-sökning&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Starta+eget+tips&btnG=Sök&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Starta+eget+hjälp&btnG=Sök&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&q=Starta+eget+for+dummies&btnG=Sök&meta=

Hur svårt kan det vara ? :huvet
 
Last edited:

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Som man frågar får man svar. Faktiskt.

Eget företag?

No offence, men det finns garanterat bättre websidor än SH att få reda på MYCKET matnyttig info kring nystartande av företag.

Lycka till, hoppas att du har en bra affärsidé.
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Jo jag har varit inne på dom tänkte bara om det var någon med personliga erfarenheter?
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Starta en firma som hyr ut en ambulans till diverse outlawaktiviteter och motoraktiviteter - är du snygg så lär folk klota i ett för att få ett plåster.
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Mitt företag har inget med vården att göra men jag har ju alltid min utbildning att falla tillbaka på. Någon som har erfarenhet av eget företagande? Vad gjorde ni som ni skulle gjort bättre OSV? Går det att få mycket statliga bidrag, det är en djungel på nätet?
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Kawakex skrev:
2597146 Mitt företag har inget med vården att göra men jag har ju alltid min utbildning att falla tillbaka på. Någon som har erfarenhet av eget företagande? Vad gjorde ni som ni skulle gjort bättre OSV? Går det att få mycket statliga bidrag, det är en djungel på nätet?

APPAPPAPP, skulle du starta firma eller gå på bidrag??
:va
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Kapital, lagar, tillstånd, distributionskanaler, marknadsföring, revisor, bla bla bla. Allt har ju ett samband med vilken typ av företag du ska starta samt vad ni ska syssla med. Du får ju utveckla lite mer om du förväntar dig att få ett vettigt svar....:tummenupp
Och att få bidrag hit och dit är inte så enkelt. Du måste kunna redogöra för massa detaljer samt arbeta fram en affärsplan, budget, kundunderlag etc.
 
Last edited:

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Kawakex skrev:
2597079 hejsan! Är det någon här som har erfarenheter av att starta eget, vad krävs för startkapital? Tillstånd och lagar? mm. PM:a gärna.
det är bara att kolla upp på internet som du verkar ha....

skatteverket.se eller besök startaeget.se och spamma lite hos dom :va

resten får du kolla upp själv
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Det finns ett par trådar om egna företag redan :) läs igenom dom o se vad du kan applicera på din idé. Sedan när du har mer kött på benen så blir det lättare för folk att svar på frågor..när du har mer inriktning. Happy Reading!

Ps det finns ett antal broschyrer på Arbetsförmedlingen om hur man startar eget företag också :tummenupp
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Nursey skrev:
2597198 Det finns ett par trådar om egna företag redan :) läs igenom dom o se vad du kan applicera på din idé. Sedan när du har mer kött på benen så blir det lättare för folk att svar på frågor..när du har mer inriktning. Happy Reading!

Ps det finns ett antal broschyrer på Arbetsförmedlingen om hur man startar eget företag också :tummenupp
schysst tack:tummenupp
Jag har tänkt att öppna en liten boutiqce (hoppas jag stavat rätt) sen vågar jag inte avslöja mer. Det blir produkterna,l okal, dator etc som kostnader. det är bara en djungel med lagar och regler, men jag får kika där först och återkomma tack:)
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kawakex skrev:
2597079 hejsan! Är det någon här som har erfarenheter av att starta eget, vad krävs för startkapital? Tillstånd och lagar? mm. PM:a gärna.

Startkapitalet beror ju på hur mycket du måste investera för att öht komma igång, vågar du berätta vad du skall göra?
Har du funderat på EF, HB eller AB?
Tänkte du satsa 100% på firman på en gång eller jobba med annat parallellt under en viss tid under uppstart, F-skatt eller FA-skatt?
Har du jobb idag?
Tänker du säga upp dig?
Riskerar du att bli arbetslös?
Har du redan kundkrets eller måste du bygga upp det oxå?

Berätta mer så kan du nog få lite hjälp. Men som sagt sök på: startaeget.se skatteverket.se forsakringskassan.se bolagsverket.se och kanske på någon a-kassa eller fack-site.


Lycka till! :tummenupp
 

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Kawakex skrev:
2597213 schysst tack:tummenupp
Jag har tänkt att öppna en liten boutiqce (hoppas jag stavat rätt) sen vågar jag inte avslöja mer. Det blir produkterna,l okal, dator etc som kostnader. det är bara en djungel med lagar och regler, men jag får kika där först och återkomma tack:)

Boutique :mattias
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Kawakex skrev:
2597213 schysst tack:tummenupp
Jag har tänkt att öppna en liten boutiqce (hoppas jag stavat rätt) sen vågar jag inte avslöja mer. Det blir produkterna,l okal, dator etc som kostnader. det är bara en djungel med lagar och regler, men jag får kika där först och återkomma tack:)

Starta boutiqce kan nog kosta en heldel, köpa lokalkontrakt, montrar arbetsredskap och inte minst varor att sälja, sen blir det givetvis månadshyra, el och vatten osv som skall betalas. Tänker du ha anställda?
 

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Kawakex skrev:
2597213 schysst tack:tummenupp
Jag har tänkt att öppna en liten boutiqce (hoppas jag stavat rätt) sen vågar jag inte avslöja mer. Det blir produkterna,l okal, dator etc som kostnader. det är bara en djungel med lagar och regler, men jag får kika där först och återkomma tack:)

Nutek har en bra sajt. God idé kan vara att ta en starta eget kurs innan du startar, finns ju även på distans.
Hoppas det går bra och lycka till!!!:tummenupp
 

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Vid Kusten
Hoj
Kawasaki ZXR
Jag jobbar som timmis idag, så jag har inget att förlora, ska göra en budget blir det för dyrt tänkte jag skapa en kundkrets på nätet först, alltså sälja varorna där. Jag ska importera produkterna från USA.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
Arbetsförmedlingen kan hjälpa dig med diverse info möten


Fattar inte varför jag svarar ens det är ju självklart :va
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top