Hjälpsamma tråden!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag är övertygad om att vi här i Gbg besitter kunskap om det mesta om vi alla hjälps åt.

Om nån behöver hjälp med nåt så vore det ju bra att veta var man ska vända sig. Ibland behöver man en elektriker (Farfar) och ibland en tysktolk (Farbrorn) mm mm.

Själv är jag rätt vass på datorer men det är dom flesta idag tycker jag det verkar som.

Tänk dock på att inte skriva om svartarbete, sånt får tas privat på nåt sätt :tungan

Skriv upp vad du kan eller vad du vill ha hjälp med.

Ev. frågor och kommentarer tas via pm. för att man ska kunna ha en bättre överblick i tråden.

Mark
 
Last edited:

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Gött initiativ:tummenupp

Jag tänkte bromsa hojen och behöver således hjälp med det. Nån som vet var man vänder sig för bra och billig bromsning? Tänker inte justera nått utan vill bara mäta effekten. Skall trimma lite i vinter och vill kunna jämföra före/efter.
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
bromsklossen skrev:
2588998 Gött initiativ:tummenupp

Jag tänkte bromsa hojen och behöver således hjälp med det. Nån som vet var man vänder sig för bra och billig bromsning? Tänker inte justera nått utan vill bara mäta effekten. Skall trimma lite i vinter och vill kunna jämföra före/efter.

Yamaha-center har en bänk och även powerperformance i högsbo, av dessa två rekommenderar jag den sistnämnde. Sen har du ju bike i trollhättan och rg engineering i falkenberg också.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Behöver jag ens skriva här? Vill ni ha billig porr med tillbehör så löser jag det såklart :).
 

bromsklossen

Nu med styrdämpare
Gick med
17 Feb 2006
Ort
mest i garaget
Hoj
Tuono v4r, RC8, HusaBusa
Johansson skrev:
2589010 Yamaha-center har en bänk och även powerperformance i högsbo, av dessa två rekommenderar jag den sistnämnde. Sen har du ju bike i trollhättan och rg engineering i falkenberg också.


Snackade med en polare som varit hos Powerperformance i Högsbo och han tyckte de sög... Har själv inte varit i kontakt med dem och kollat priser. Får bli på måndag.

Snackade med Yammacenter tidigare idag. De snubbarna vet hur man tar betalt:mad: Kanske går att få lite rabatt då en polares polare jobbar där, fast inte med dynokörningar.

Tycker det borde stå nån bromsbänk å drälla i nån källare nånstans där man kan bromsa billigt när solen gått ner...:D :D

Just det, vad kan jag fixa då:va

Olja. Främst Shells oljor men andra kan oxå gå. Minsta volym är 12liter (antingen 12st enlitare eller 3st fyralitare). Vissa sorter endast på kvartsfat (ca 52 liter).
 
Last edited:

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Om ni är med på 'Vem vill bli miljonär' el. dylikt kan ni använda mig som livlina om ni får en fråga om 2:a Världskriget ... det vill jag tro själv i alla fall.

Annars är det ju mest om ni behöver ny funktionalitet till er gamla luftvärnsradar.

FÖRGÖRAREN:yoparty
 

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Djefvulsön
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Hanterar fordons-relaterade elfel på dagarna. Dock främst tunga fordon.
Kan försöka svara på frågor eller hjälpa till i mån av tid.

Men nån gud, det är jag inte.


Förgöraren skrev:
2589109 Annars är det ju mest om ni behöver ny funktionalitet till er gamla luftvärnsradar.

FÖRGÖRAREN:yoparty

Fick tyvärr inte med mig "min" thomson radar som satt på min luftvärnskanonvagn hem... :huvet
 
Last edited:

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Kan ordna det mesta inom verkstadsjobb, svarv, fräs, svets m.m.
Till exempel plana toppar, svarva kraschpuckar, bobbins, göra gaffelkronor, mindre avancerade tankar (typ oljetankar) m.m.
 

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Ort
Borås i en brädhög
Hoj
cröss å Rajsbus
Kan fixa billig målarfärg från flugger (halva priset typ).

Själv kan jag behöva hjälp me att få ett anständigt jobb..:rolleyes:
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
Limstift skrev:
2596237 Kan ordna det mesta inom verkstadsjobb, svarv, fräs, svets m.m.
Till exempel plana toppar, svarva kraschpuckar, bobbins, göra gaffelkronor, mindre avancerade tankar (typ oljetankar) m.m.

Jo, jag funderar på vad dehär mindre avancerade tankarna du har handlar om...

Skämt åsido, när våren kommer och Härket kan rulla igen kan du få hjälpa mig att svetsa fast två fästen på ramen som knäckts loss under sommarens körande. Är du snäll. Om du vill.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Linusp3 skrev:
2597086 Skämt åsido, när våren kommer och Härket kan rulla igen kan du få hjälpa mig att svetsa fast två fästen på ramen som knäckts loss under sommarens körande. A. Är du snäll. B. Om du vill.

På A svarar jag Nej och på B svarar jag kanske. :tungan
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Bus-Bo skrev:
2597824 Jag behöver seriös hjälp med min bil, då den är en aning självdestrutiv till sättet. Det som är fel just nu är att handbromsvajer är kass, avgasröret läcker någonstans och det slammrar i vänster bak när man kör över ojämnheter.

Då jag är sjukligt opraktisk, så behöver jag då alltså hjälp. Helst innan sista november då det är besiktning.

Vad är det för bil??
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Bus-Bo skrev:
2598068 Oj det kan vara bra at skriva kanske. En Audi Coupe GT -86, är som en Audi 80 med annan kaross.
säg till om du vill ha hjälp att städa den, det kan ja göra :) för en damsugare äger jag förtillfället, dock ingen svets eller nitmaskin... (annars hade jag hjälpt dig )

Halvfarsan pratar om att bygga garage här hemma nu, så jag funderar på att bo hemma resten av livet :)
 

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Miss_Orchidee skrev:
2598369 säg till om du vill ha hjälp att städa den, det kan ja göra :) för en damsugare äger jag förtillfället, dock ingen svets eller nitmaskin... (annars hade jag hjälpt dig )


OJ! Vill du ett riktigt smaskigt saneringsjobb så har jag en grön liten sak ståendes här utanför som behöver MYCKET kärlek och rengöringsmedel :kiss
 

Bus-Bo

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Ser Kaknästornet från köket
Hoj
RSV1000R
Jag behöver komma i kontakt med en person som kan sy. Har en del märken som ska sys på en väska och jag får det inte att fungera som jag vill med maskinen och att sy för hand är inget alternativ för mig då de inte kommer sitta kvar veckan ut ens isf.
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Har bra kontakter vad det gäller byggmaterial. Kan även slå i en spik själv om det skulle vara så.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Bus-Bo skrev:
2628927 Jag behöver komma i kontakt med en person som kan sy. Har en del märken som ska sys på en väska och jag får det inte att fungera som jag vill med maskinen och att sy för hand är inget alternativ för mig då de inte kommer sitta kvar veckan ut ens isf.

Fick ni inte lära er att sy i lumpen? Det är väl ändå en utav de mest elementära saker man ska kunna som soldat?
 

Skrutten

Sporthojsnörd
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Bara gammel-duccan kvar
Bus-Bo skrev:
2628927 Jag behöver komma i kontakt med en person som kan sy. Har en del märken som ska sys på en väska och jag får det inte att fungera som jag vill med maskinen och att sy för hand är inget alternativ för mig då de inte kommer sitta kvar veckan ut ens isf.

Jag kan lösa det åt dig om du vill.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top