Mc-krasch efter vansinnesfärd

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Saxat från vk.se

----

Efter en vansinnesfärd på en falskregistrerad motorcykel kraschade en man tidigt på tisdagsmorgonen i vägkanten på länsväg 752 mellan Långås och Tvååker i Halland.

En polispatrull uppmärksammade först mannen vid Eurostop i utkanten av Halmstad. Poliserna såg att hans registreringsskyltar inte stämde med motorcykeln och bestämde sig för att följa efter honom. Men de fick snabbt ge upp, för han for iväg norrut på E 6 i en hastighet som gjorde poliserna chanslösa.

En kort stund senare observerades han av andra poliser flera mil norrut, på en avfart till E 6 i norra Falkenberg, men han körde ifrån även dem. Några minuter senare var han i Långås och en polispatrull såg honom svänga in på den lilla kurviga länsvägen mot Tvååker.

Poliserna följde efter och hittade mannen svårt skadad i vägkanten. Han hade kört av vägen.

-När patrullen hittade honom var det brutet både här och där. Det såg inte bra ut, men han var tydligen vid medvetande, säger Leif Berglund, länsvakthavande vid Hallandspolisen.

Mannen var på tisdagsmorgonen inte identifierad. Han bedöms vara i 50-årsåldern.

----

Lät inte så bra...varken kraschen eller falskreggningen. Frågan är förståss om den var stulen eller om "falskreggningen" var liten regskylt.

Fast å andra sidan, ganska korkat att inte gömma sig nånstans när skakat av sig pålisen en gång...

Aldrig kul när någon skadar sig allvarligt.
Sen undrar folk varför vissa poliser kan vara lite väl "brutala" när de ska stoppa en hoj, det är ju deras enda chans. Så fort hojen rullar är de ju chanslösa.

Har en del bekanta som jobbar som poliser och de har nästan helt slutat bry sig om hojar som kör förbi dem i för hög fart, de hinner aldrig ikapp.

Någon som kan bekräfta ryktet att cykeln var skenförsäkrad på 50-åringens mormor :confused:

cbjorkman skrev:
2526331 Saxat från vk.se

----

Efter en vansinnesfärd på en falskregistrerad motorcykel kraschade en man tidigt på tisdagsmorgonen i vägkanten på länsväg 752 mellan Långås och Tvååker i Halland.

En polispatrull uppmärksammade först mannen vid Eurostop i utkanten av Halmstad. Poliserna såg att hans registreringsskyltar inte stämde med motorcykeln och bestämde sig för att följa efter honom. Men de fick snabbt ge upp, för han for iväg norrut på E 6 i en hastighet som gjorde poliserna chanslösa.

En kort stund senare observerades han av andra poliser flera mil norrut, på en avfart till E 6 i norra Falkenberg, men han körde ifrån även dem. Några minuter senare var han i Långås och en polispatrull såg honom svänga in på den lilla kurviga länsvägen mot Tvååker.

Poliserna följde efter och hittade mannen svårt skadad i vägkanten. Han hade kört av vägen.

-När patrullen hittade honom var det brutet både här och där. Det såg inte bra ut, men han var tydligen vid medvetande, säger Leif Berglund, länsvakthavande vid Hallandspolisen.

Mannen var på tisdagsmorgonen inte identifierad. Han bedöms vara i 50-årsåldern.

----

Lät inte så bra...varken kraschen eller falskreggningen. Frågan är förståss om den var stulen eller om "falskreggningen" var liten regskylt.

Tydligen var han berusad också..

http://www.gt.se/index.jsp?a=712629

Chii skrev:
2526630 DÅSÅ, då lättar moralpaniken och övergår i en präktig symfoni av fördömmandets röster,

Lets hear it:yoparty

Jag har inte fördömt iaf, men förmodligen en stor anledning att han körde av:va samt säkert därför med han försökte köra ifrån polisen.
Är huvudet dumt får kroppen lida, tycker jag stämmer bra här iaf.

Han är dock bara en människa och vi gör alla mer el mindre stora el små misstag här i livet, som gör mer el mindre ont, och trots allt så känner jag empati med stackarn.

Chii skrev:
2526630 DÅSÅ, då lättar moralpaniken och övergår i en präktig symfoni av fördömmandets röster,

Lets hear it:yoparty

Min empati sjönk med ca 700% iaf...

Berusad i trafiken.. Då får man skylla sig själv..
Hojen misstänkt stulen.... Hade det varit min stulna hoj som han körde av på så skulle jag bara skratta åt han...
Empati för folk som kör drogpåverkade får ni leta på andra ställen..
Empati för folk som snor hojar kan ni leta på samma ställe....
För övrigt har jag rätt fina misstankar om vem här på forumet som stal min hoj... :mad:

sporTlovEr skrev:
2526638 Jag har inte fördömt iaf, men förmodligen en stor anledning att han körde av:va samt säkert därför med han försökte köra ifrån polisen.
Är huvudet dumt får kroppen lida, tycker jag stämmer bra här iaf.

Han är dock bara en människa och vi gör alla mer el mindre stora el små misstag här i livet, som gör mer el mindre ont, och trots allt så känner jag empati med stackarn.
Ett inlägg med ordet empati i positiv bemärkelse måste vara postat på SH av misstag. Farligt, kan få hela tråden att kantra... :rolleyes:

Mikey skrev:
2526697 Som man bäddar får man ligga :fakta
Bättre, men ändå inte riktigt uppe på SH nivå. Kan dock mycket enkelt kvalificera sig med hjälp av rätt attribut: avsaknad av, elektriska stolen, stenas till döds etc. Inte perfekt, men öser man med karet så sjunker iaf inte tråden med en gång... :)

cbjorkman skrev:
2526725 Min empati sjönk med ca 700% iaf...
Ett bra SH inlägg! Utan att använda obscena ord, och med länspumpen igång, så flyter tråden säkert till tidigare ouforskade mänskliga nivåer... :tummenupp

SENSEI skrev:
2526758 Berusad i trafiken.. Då får man skylla sig själv..
Hojen misstänkt stulen.... Hade det varit min stulna hoj som han körde av på så skulle jag bara skratta åt han...
Empati för folk som kör drogpåverkade får ni leta på andra ställen..
Empati för folk som snor hojar kan ni leta på samma ställe....
För övrigt har jag rätt fina misstankar om vem här på forumet som stal min hoj... :mad:
Medmänskligheten visar återigen sin rätta sida :pannkyss

Last edited:
Strömma skrev:
2526772 Ett inlägg med ordet empati i positiv bemärkelse måste vara postat på SH av misstag. Farligt, kan få hela tråden att kantra... :rolleyes:

Bättre, men ändå inte riktigt uppe på SH nivå. Kan dock mycket enkelt kvalificera sig med hjälp av rätt attribut: avsaknad av, elektriska stolen, stenas till döds etc. Inte perfekt, men öser man med karet så sjunker iaf inte tråden med en gång... :)

Ett bra SH inlägg! Utan att använda obscena ord, och med länspumpen igång, så flyter tråden säkert till tidigare ouforskade mänskliga nivåer... :tummenupp

Medmänskligheten visar återigen sin rätta sida :pannkyss
Din ironi och sarkasm går inte att ta fel på! :pannkyss

Låt säga att en person otillåtet påverkad i en stulen bil kör på och dödar eller lemlästar någon till dig närstående helt oskyldig person. Samtidigt skadar sig förövaren allvarligt. Detta är ju faktisk inte en helt ovanlig händelse. Min fråga är då om du fortfarande hyser samma medmänsklighet och empati för gärningsmannen?

Varför ska jag tycka synd om honom? Han gör själv ett val att försöka köra ifrån polisen och borde vara väl medveten om riskerna som är inblandade. Tar man risker får man vara beredd att drabbas av konsekvensen, annars ska man inte ta risken. Det är ingen som tvingar honom att göra som han gjorde, han kunde ha stannat. Att han var berusad och hojen stulen är väl en förklaring till varför han inte stannade men det är ingen ursäkt, förklaring och ursäkt är två skiljda saker. Lägg er empati på de som drabbas av andras dumheter istället för de som drabbas av sin egen. Hans närsteående till exempel, de drabbas ju av hans dumhet.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...