Husan reggad!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
4:e gången gillt. Nu är den registrerad! :banana
Ny rubrik av detta pga det allmäna intresset med min registrering. Har varit en lång väg och mycket strul men nu tillslut så har det gett med sig. Sen vill jag inte att någon av er hamnar i samma eländiga öde så har ni frågor så vet ni vart jag finns. Ska iväg till jobbet nu men mer info kommer senare ikväll. Härligt härligt!. Får hem nytt reggbevis i veckan.
:squid
 
Fan vad gött! Hehe dem var lite motsträviga allt! :arsele :va :tummenupp :tummenupp
 
grattis inte en dag för tidigt..
nu kan du ta bort köpes annonsen, varför ändra dom sig?
 
Ja du, efter allt ditt slit och otaliga inlägg om än det ena och det andra så kan jag inte mer än att säga...

GRATTIS

//TwinSucker
 
Tack så hemskt mycket. :bow Känns nästan som att man fyller år med alla grattis. :brinnerup
Om jag får säga det själv såhär i efterhand så förstår man alla steg som har behövt tas och att bilprovningen har varit stridiga. Tyvär är de väldigt dåliga på att informera om specifika krav utan jag har fått rätta till det till nästa besiktning som blivit avslaget vid senaste tillfället hela tiden och varje gång har det vart en ny grej. Hade varit relativt smidigt om man kunnat göra allt detta i ett steg med en ända godkänd besiktning.

Kortfattat så har det krävts ett COC samt ett Typgodkännandeintyg att utgå ifrån. Sen har jag fått strypa hojen på verkstad och fått ut intyg på arbetet som i sin tur har kunnat leda till ett intyg ifrån generalagenten som medger att arbetet utfört på verkstaden motsvarar helfordonsgodkända utförandet FÖR MOTORN till denna cykeln. Sen har det behövdes ett intyg gällande hela cykeln för att få den igenom och detta har jag alltså nu i slutändan lyckats fixa fram hos en motorsågsverkstad. Intyg som enligt Husaberg skulle krävas att dra ner hojen till Österrike för kontroll och det med troligt avslag. Men varifrån intyget kom hade för bilprovningen ingen betydelse sålänge det handlade om en verkstad. Husaberg däremot sa att demsjälva inte ens hade behörighet att skriva ut denna typen av intyg.
Nu är hojen i varje fall registrerad och vägen dit har inte längre någon betydelse. Ack så skönt!.

Live long and prosper... :cpparty
 
Loy skrev:
2488109 Då kommer frågan. Var det värt det?
Det beror på vem man frågar. Jag tror nog att jag är en av dom envisaste personerna vad gäller sådannahär projekt. För mig har det varit väldigt roligt stuntals men ofta också grymt drygt, besvikande och kraftutsugande projekt. Tappat motivationen ett flertal ggr. Det dyraste för mig har nog varit resor fram och tillbaks till bilprovningen och hyra av släp. Blivit många rundor samt att det kostar 600kr varje gång man åker in på reggbes. :3freak
Instrumentering kostade jag på mig och spräckte vid ett överslag så vissa onödiga utgifter då som en ytterligare instrumentering på det har ju krävts men jag vet inte om det är sådant man kan räkna in.. i slutändan runt 5000kr kan jag tänka mig, lite mer kanske och det är ungefär vad hojen ökar i värde när den är LV reggad så om det var värt det ekonomiskt? NEJ! men det har varit rätt kul emellanåt.
Pappersmässigt har det inte kostat mycket förutom strypintyget ifrån ***host**, det papper som inte var till någon nytta egentligen. Alla andra intyg har jag fått ut gratis.
Skulle INTE göra om det. :mattias
 
Grattsi som fan philsson, visste att du skulle få igenom den bara du inte gav upp haha. :cpparty
 
Hehe, tvivlade faktiskt på att du skulle greja det alls. Grattis, det var du värd!
 
-PLM- skrev:
2489405 Hehe, tvivlade faktiskt på att du skulle greja det alls. Grattis, det var du värd!
Trodde inte själv på det faktiskt fören jag surfade ut på VV.se och kikade. Ack den som ger sig!.. Nästa hoj blir dock köpt LV reggad, detta var tänkt som ett projekt, både för att lära sig lite, ha lite kul och kanske tjäna en slant på att köpa en billigare E reggad hoj som sen skulle gå upp i värde, vilket jag inte gjorde med alla utgifter.
Till alla er utan COC intyg med tanke på registrering... Tänk om.
Tack för allt stöd och hjälp jag fått.. ni har betytt mycket för mig i dehär svåra stunderna............ :tungan :hihi

Avställning på söndag dock, flyttar till Brasilien och har inte möjlighet att ta med mig hojen. Och det första att göra i vår när jag kommer tillbaks blir att spräcka motorn för att fixa 3ans växel. :banana Men det blir det värt!.. mycket bana hoppas jag på. :tummenupp
 
:klappar
Grattis!
Jag är grymt imponerad att du orkade fullfölja projektet.
 
philsson skrev:
2488056 Tack så hemskt mycket. :bow Känns nästan som att man fyller år med alla grattis. :brinnerup
Om jag får säga det själv såhär i efterhand så förstår man alla steg som har behövt tas och att bilprovningen har varit stridiga. Tyvär är de väldigt dåliga på att informera om specifika krav utan jag har fått rätta till det till nästa besiktning som blivit avslaget vid senaste tillfället hela tiden och varje gång har det vart en ny grej. Hade varit relativt smidigt om man kunnat göra allt detta i ett steg med en ända godkänd besiktning.

Kortfattat så har det krävts ett COC samt ett Typgodkännandeintyg att utgå ifrån. Sen har jag fått strypa hojen på verkstad och fått ut intyg på arbetet som i sin tur har kunnat leda till ett intyg ifrån generalagenten som medger att arbetet utfört på verkstaden motsvarar helfordonsgodkända utförandet FÖR MOTORN till denna cykeln. Sen har det behövdes ett intyg gällande hela cykeln för att få den igenom och detta har jag alltså nu i slutändan lyckats fixa fram hos en motorsågsverkstad. Intyg som enligt Husaberg skulle krävas att dra ner hojen till Österrike för kontroll och det med troligt avslag. Men varifrån intyget kom hade för bilprovningen ingen betydelse sålänge det handlade om en verkstad. Husaberg däremot sa att demsjälva inte ens hade behörighet att skriva ut denna typen av intyg.
Nu är hojen i varje fall registrerad och vägen dit har inte längre någon betydelse. Ack så skönt!.

Live long and prosper... :cpparty
Hade du backspeglar när du reggade den?
 
Snowman89 skrev:
2490245 Hade du backspeglar när du reggade den?
Jajamen, allt var i sin ordning. Alla strypningar monterade (förutom brickorna i avgasröret). Satt backspeglar på, CE märkt instrumentering med bakgrundsbelysning, bromsljus på både bak och frambroms, parkeringljus, E märkt reflex bak, blinkers, elektronisk tuta, helljusindikator osv..
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top