Trevlig överraskning att vakna till

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
I morse vaknade jag som vanligt. Naken, blästrad och skitsur.
Drog på mig morgonrocken och gick in i nördrummet för att som alla andra dagar slå på datorn. Tyckte att det luktade skit.. Riktigt jävla skit om man ska vara korrekt. Antog att morsan gödslade i trädgården. Slängde upp det bekymret på hyllan för senare bearbetning och gick in i köket för att fixa frukost. Datorn tar våldsamt lång tid på sig att starta så det är bäst att göra nåt med tiden.

När jag sen kom tillbaka till datorn upptäckte jag att skärmen var svart. Skärmen har slagit över till viloläge, tänkte jag.
Petade till musen. Inget hände..
Knappade på tangentbordet.. Inget hände..
Tryckte alt + F4 och skulle stänga av den på så vis. Inget hände..
Startade om.
Det gick långsammare än vanligt. Tog tid för den att räkna upp diskar.
När den väl hoppat igång så var min lånade backup-disk borta och alla USB-grejer installerade om sig. Märkligt, tänkte jag och skulle surfa in på sporthoj.
Nätverket fungerade inte. Nu började jag bli riktigt fundersam.
Skulle ta mig en titt på nätverkskabeln där kortet är integrerat på moderkortet. Då upptäckte jag det..

En katt har varit och pissat ner innanmätet av min dator. Sidan var öppen för att jag nyligen kopplade in den där disken som "försvann".
Pappret den låg på var dränkt, hårddisken var dränkt och såg ut att ha fått kretskortet bränt. Halva moderkortet var dyngsurt. Alla PCI-portar och AGP-porten har fått ta en stråle point blanc.

Damagereport:
Bränd 300 gig disk som tillhör en bekant.
Kortslutet moderkort med icke fungerande nätverk och nersatt prestanda.
Kväljningsinduserande chassi

Orsak:
Pissnödig 3-kiloskatt som var ledsen över att annan katt har varit i hennes låda.

Vad har vi lärt oss:
Öppen dator och katt är inte en bra kombination då den bildar en vertikalt stående kattlåda.

Last edited:
Jag säger då det, man ska inte ha katt! :mad:

Går det på hemförsäkringen måntro? (Om det nu skulle löna sig) :va

californication skrev:
2463535 Jag säger då det, man ska inte ha katt! :mad:

Går det på hemförsäkringen måntro? (Om det nu skulle löna sig) :va
Jo, det gör det nog. Men vi har hög självrisk för att få ner premien. Dom söndriga grejerna kostade inte hälften av självrisken om man räknar bort disken.

Katt är kul. Men inte alla gånger..

FreddaGädda skrev:
2463604 Jo, det gör det nog. Men vi har hög självrisk för att få ner premien. Dom söndriga grejerna kostade inte hälften av självrisken om man räknar bort disken.

Katt är kul. Men inte alla gånger..

Fyfan, vad surt. :huvet

Vet hur du känner det. I mitt fall var det inte en pissnödig katt utan en full lillasyrra. Hon kissade dock inte på hårddisken utan drog den bara i golvet så 250 Gig film och musik försvann.

Det är trist. Avliva katten, jag gjorde samma sak med syrran. '
Problem solved.

vrid nacken av katten, innan, nästa gång

:D Förlåt.... bara svårt att hålla sig för skratt.... eller jag förstår att du inte har svårt att hålla dig för skratt... :pannkyss

Gustav1 skrev:
2464077 Kattlåda? Katter vill pissa utomhus! :mad:

Dom springer ut och in hur dom vill från morgon till kväll men är inne på natten. Ibland kutar dom in och använder lådorna av nån anledning.

Nursey skrev:
2464399 Synd att inte datorn var på :electricute

Datorn var på. Förhoppningsvis fick katten sig en rejäl stöt i arslet

Jag ser detta som ett tecken från ovan att byta upp mig i datorväg. Gudarna eller katterna är antagligen trötta på att höra mig svära åt datorhelvetet.
Dubbelkärnad 3 gig Intel, 1 gig ram.. Aaaah... Lättnad

Last edited:
FreddaGädda skrev:
2463499Vad har vi lärt oss:
Öppen dator och katt är inte en bra kombination då den bildar en vertikalt stående kattlåda.

Ja öppen dator+katt är ingen bra kombination. Mitt katt lyckades spy i lådan vilket medförde att moderkortet behövde bytas. Numera står datorn väl preventerad från katten för att undvika likande händelser.

Du kanske kan rädda några kort.

Pisset e salt o leder ström väldigt bra - man kan tvätta kort under rinnande vatten o lite diskmedel - skölj noga.
Efterskölj me typ avjoniserat batterivattenom du har brunnsvatten me höga mineralhalter.

Gustav1 skrev:
2464077 Kattlåda? Katter vill pissa utomhus! :mad:

:mad: Hata katter som går ute, om de inte e på landet. Skiter ner brosan sandlåda med giftigt skit gör de, o i vagnen gillar de o sitta osså. Nä hund i stan o katt på landet eller inne.

Sen för att va lite mer ontopic så fan va surt på datorn hoppas de fixar sig på nåt bra sätt o att katten din får ha sin egen kattlåda ifred hädan efter :)

Lider med dig!!

Påminner mig mycket om när min kanin käka upp ström sladen till min projektor medans jag använde den.. lampan blev överhettad av att kylningen försvann och dog direkt.. 5k kosta det kalaset :huvet

Cervantes skrev:
2465955 Lider med dig!!

Påminner mig mycket om när min kanin käka upp ström sladen till min projektor medans jag använde den.. lampan blev överhettad av att kylningen försvann och dog direkt.. 5k kosta det kalaset :huvet

Vad har du en kanin till? Mat?

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back