GAH!! Alla mina fordon DÖR!!!!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Jahapp, då sitter man här hemma! 3 bira i kroppen och livet börjar åter titta fram igen!

Ni som läst mina små inlägg här tidigare vet att min motorcykel, Yamaha R1, är på verkstaden. Motorn på den är inte som den borde – den vibrerar likt svansen på en skallerorm. Sådär lagom kul när armarna domnar bort efter 5 minuters körning.

Självklart har inte verkstaden ens hunnit titta på den – den har ju endast varit inlämnad en månad drygt. Innan dess inlåst i en kontainer eftersom det skulle ta 1.5 månader till att få en servicetid. Summa = 2.5 månader utan hoj och felet är inte ens konstaterat.

Jahapp…

Livet suger?? I hellvette heller, jag hade gett en slant för att bli avsugen av livet just nu! ;-)

Men en banracemotorcykel skall ju inte tåla vardaglig fiskörning… Japanska motorcyklar skall inte kunna åkas så! Eller??? Min gamla Ducati gick 3 år prickfritt utan en hostning, men det är ju en Italiensk ”mekka-mekka-hojj” det! Right!

Abstinenesen är hög… Ett fordon borta! Tur man har bilen i alla fall!

För ett litet tag skrev jag då om min bil… En Ford Mondeo… Kombi… V6, automat av 2003 års modell!

Eller som jag brukar kalla henne: Finlandsfärjan!

För bilen har alltid känts som en sådan. Den accelererar som en finlandsfärja, 0-100 på 3 liter och 35 sekunder. 1,3 liter/milen på landsväg – måste väga 3 ton.

I juni upptäckte jag att bilens samtliga 4 dörrar samt bagagelucka rostat igenom så dörrarna kexar sönder. Larmet är ju en bra sak men 3 hårda knackningar på rutan och plåten kexar ihpå till en rökpuff! :-/

Men hon har varit min! MIN! Hon har alltid startat, inte gnällt på varken varmt eller kallt!

Tills idag… FAN!

Skall fira en i släktens födelsedag och åtar mig att hämta min bror och hans sambo ett par mil bort. Jag har ju ändå inget att göra så vafan! Det är inte ofta man träffar brorsan heller!

Sätter mig i bilen och glider iväg. Automaten envisas fortfarande att tro att den sitter i en Ferrari och inte en Ford – den envisas således med att lägga sig på ca 1500 rpm där den har typ 4 Ncm vrid. Jaja, upp på motorvägen som vanligt – bilen har precis gått ca 12100 mil.

Sätter på farthållaren och stereon pumpar Papa Roach – Last Resort!

AYEAH!!! Motha fukah!!!

Fordar fram i stadiga 120 enligt GPS:en och myser i skinnsätet. Mycket kan man säga om denna anti-snabb-bil men den är fanemig bekväm när man väl kommit upp i marchhastighet.

Det regnar lite ute, torkarna går på! Man sitter o retar sig på de insekter som består av superlim – du vet där gröna jävla skvättarna som sitter på rutan likt karlsons klister på balsa trä! Det finns inte en torkare som biter på de - det blir alltid en sån därna jefla "linje" efter den.

Regnet slutar och det är helt klart runt dig… Ahhh… Eumm… Utom bakom dig… Vafan??

Är det vattendimma från vägen som Fården drar upp??? Nej! Vägbanan är torr som fnöske!

BILJÄVELN BRINNER!!!

Nu är goda råd dyra och kärringen har precis övertrasserat VISA:t!

Stänger av stereon och släpper gasen! Låter ingen speciellt, litet metaliskt ljud som viner…

Gasar till lite och det känns som om lådan är i friläge – motorn varvar, slött, och det låter som om Oskar 7 år slängt ned 4 nävar singelgrus i motorn – RASSEL-KLONK-KLONK-RAZZEL!

DAMN! FUCK!

Släpper gasen och rattar mot höger – 300 meter längre fram finns en ficka för utryckningsfordon som jag svänger in på. Bilfan dör precis innan den slutar rulla. Allt blir svårt att göra; styrningen blir aströg, bromstarna får jag stå på.

Röken bolmar ur framluckan – rena Lützen-dimman!!

Tankarna rusar runt i skallen – HOPPA UR SKITEN INNAN DEN SMÄLLER!!!

Kul att höra hur den ena halva skallen skriker - och den andra delen lugnt och metodiskt tänker; parkera fint i kanten, stoppa mobilen i fickan du kommer behöva den, GPS:en kostar apa – ta med dig den, du har precis köpt lite DVD-r skivor – ta med dessa så du kan bränna den där p0rrfilmen sedan…. Ja du vet… Praktiska tankar helt enkelt! :-/

Går ut bilen, röken bolmar runt hela bilen nu – du börjar bli riktigt jefla orolig!! Skall skiten smälla??

Upp med luren och ringer Vägassistans du talar med killen i växeln som frågar var du är och sedan frågar ”Kan du starta bilen?”… Jag sa, ordagrant, ”Jag tror ingen lyckas starta denna bil någonsin igen!” – Killen säger torrt, ”Jag ber bärgaren i Enköping ringa dig och tala om när hankan komma!”

- Fint! Tack! – säger jag.

Röken börjar avta och jag öppnar huven och låter regnet kyla skiten (det droppar bara lite). Det luktar apa men inga lågor ur motorutrymmet i alla fall! Alltid något!

20 minuter senare kommer bärgaren. En ljushårig kille som talar osammanhängade om BMW, lackering, norrländska städer och krokar i baggageutrymmet.

Jag försöker hålla god min. Varje försök av mig att ställa en fråga totalt negligeras då killen inte hör vad jag säger utan fortsätter att tala om helt andra saker och fnittrar ibland till hysteriskt för sig själv.
Jag börjar seriöst undra om jag är med i dolda kameran men bestämmer mig för att livet är kort nog och den stackars bärgaren (trevlig snubbe ändå - ler o snackar) inte hör riktigt bara.

Vi kör aset (bilen alltså) till verkstaden i Enköping och där står den nu!

Själv fick jag till slut skjuts av min brors nya hämtservice och sitter nu hemma igen! 3 glas vin (stora manliga glas) senare och nu med en bira i handen, hemma i sköna Sthlm igen!

Jag räknar inte med att ha en bil på några veckor… Motorn skar nog med tanke på ljudet, röken och lukten!

Nu har jag 1 bil och en MC på verkstaden!! Jag slår fanemig vad om att jag kan sänka SL-buss-jefeln om jag bara fick köra den 10 minuter!! Jag har nu en vanlig jefla cykel kvar! Jag tror den skär inom 1 vecka – VEM VÅGAR SÄTTA IMOT?????

Ohhh… VILKEN JEFFLA SOMMAR!!!!!

/Fordonslösa Lusse
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
trodde jag var den ende som kunde ta livet av i stort sett vad som helst som är motordrivet.....

1 st saab 900 , 2 st rd 350 , 1 st cbr 600 och 1 st gsx 550 har jag fört till de sälla jaktmarkerna , and still counting....

så känn dig inte ensam.
vet hur det känns.
 

*Chriss*

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2006
Ort
Täby
Hoj
CBR600RR -04
mycke roligt skrivet om något väldigt trist! hoppas verkligen det löser sej, avskyr att inte kunna transportera sej tillräckligt snabbt!

att ta sosse-masken fram o tillbaka till allting tar ju 4 evigheter sissådär...
 

Sarge

Jag, knepig? Självklart!
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
Bandit 1200
Fattade jag det hela rätt?
Du tror att bilen brinner och då ringer du till Vägassistans? :va
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Haha rolig läsning, tycker lite synd om dig iofs. Bara köpa italienskt kvalité igen så du har något att lita på :)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Dom där Ford Europa V6:eek:rna är det något riktigt skumt med...
Två av mina kollegor hade 2003:eek:r med V6:an som leasing bilar och båda
motorerna skar... Iofs så hade dom gått över 8000 mil och körda rätt hårt
men ändå... Lite skojsigt måste dom ju tåla!
Hoppas det går bra för dig!

*Note to self* ALDRIG låna ut något till Lucius :D
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
NoPinky skrev:
2429725 Fattade jag det hela rätt?
Du tror att bilen brinner och då ringer du till Vägassistans? :va

Det tog ett par minuter innan jag samlat tankarna, luskat fram nummer osv.

Inga lågor - ingen brandbil!

Jag kanske är knepig - men att få ut 4 brandbilar och det kanske visar sig att motorn kokat skulle kännas "så där" roligt...


Men jag kan säga att jag inte tänkte så där jätterationellt just då! :tomten
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag kan fylla på med vad som hände mig igår. Inte lika illa som dig men på god väg.

Jag har ju sålt min bil och har tjuvlånat morsans Toledo när hon nu är på semester utomlands.
Hennes bil har läckt växellådsolja ett tag och var i fredags inne för service. Dom bytte diverse tätringar.
Frid och fröjd tänkte jag när jag hämtade ut den. Nu skulle det letas ny bil till mig.
Sätter av ut på motorvägen och efter en 5 minuter tycker jag att det är lite rök bakom bilen. Vänder mig om men ser inget speciellt. Lite rök är inte enkelt att se i 110 km/h.
Några bilar kör förbi och tokstirrar på mig. Jag tolkar deras miner som om det inte riktigt står rätt till på bilen. Svänger i på en avfart och stannar.
Nu bolmar röken upp från motorhuven.
Öppnar och ser att den skjutit ut en hel mängd olja över hela motorn och underdelen av bilen.
Ser även att grenröret och katalysatorn är helt indränkta, därav röken.

Kollar mig omkring och inser att jag står på en bensinstation med en bil som kommer att ta eld när som helst. Gör det enda vettiga och rullar bilen lite längre bort från pumparna och går därifrån.

Efter ett tag så svalnar den av utan att ha tagit eld. Konstaterar att oljepölen under bilen är ohälsosamt stor så jag ringer en polare och ber honom hämta mig.
Skall försöka bogsera bort bilen därifrån idag.

Så nu står man där utan bilar och enda sättet att ta sig till och från jobbet är med en XT600. Behöver jag tillägga att det hällregnar och väderleksprognosen visar på mer regn.
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Lucius skrev:
2429212 Jahapp, då sitter man här hemma! 3 bira i kroppen och livet börjar åter titta fram igen!

Ni som läst mina små inlägg här tidigare vet att min motorcykel, Yamaha R1, är på verkstaden. Motorn på den är inte som den borde – den vibrerar likt svansen på en skallerorm. Sådär lagom kul när armarna domnar bort efter 5 minuters körning.

Självklart har inte verkstaden ens hunnit titta på den – den har ju endast varit inlämnad en månad drygt. Innan dess inlåst i en kontainer eftersom det skulle ta 1.5 månader till att få en servicetid. Summa = 2.5 månader utan hoj och felet är inte ens konstaterat.

Jahapp…

Livet suger?? I hellvette heller, jag hade gett en slant för att bli avsugen av livet just nu! ;-)

Men en banracemotorcykel skall ju inte tåla vardaglig fiskörning… Japanska motorcyklar skall inte kunna åkas så! Eller??? Min gamla Ducati gick 3 år prickfritt utan en hostning, men det är ju en Italiensk ”mekka-mekka-hojj” det! Right!

Abstinenesen är hög… Ett fordon borta! Tur man har bilen i alla fall!

För ett litet tag skrev jag då om min bil… En Ford Mondeo… Kombi… V6, automat av 2003 års modell!

Eller som jag brukar kalla henne: Finlandsfärjan!

För bilen har alltid känts som en sådan. Den accelererar som en finlandsfärja, 0-100 på 3 liter och 35 sekunder. 1,3 liter/milen på landsväg – måste väga 3 ton.

I juni upptäckte jag att bilens samtliga 4 dörrar samt bagagelucka rostat igenom så dörrarna kexar sönder. Larmet är ju en bra sak men 3 hårda knackningar på rutan och plåten kexar ihpå till en rökpuff! :-/

Men hon har varit min! MIN! Hon har alltid startat, inte gnällt på varken varmt eller kallt!

Tills idag… FAN!

Skall fira en i släktens födelsedag och åtar mig att hämta min bror och hans sambo ett par mil bort. Jag har ju ändå inget att göra så vafan! Det är inte ofta man träffar brorsan heller!

Sätter mig i bilen och glider iväg. Automaten envisas fortfarande att tro att den sitter i en Ferrari och inte en Ford – den envisas således med att lägga sig på ca 1500 rpm där den har typ 4 Ncm vrid. Jaja, upp på motorvägen som vanligt – bilen har precis gått ca 12100 mil.

Sätter på farthållaren och stereon pumpar Papa Roach – Last Resort!

AYEAH!!! Motha fukah!!!

Fordar fram i stadiga 120 enligt GPS:en och myser i skinnsätet. Mycket kan man säga om denna anti-snabb-bil men den är fanemig bekväm när man väl kommit upp i marchhastighet.

Det regnar lite ute, torkarna går på! Man sitter o retar sig på de insekter som består av superlim – du vet där gröna jävla skvättarna som sitter på rutan likt karlsons klister på balsa trä! Det finns inte en torkare som biter på de - det blir alltid en sån därna jefla "linje" efter den.

Regnet slutar och det är helt klart runt dig… Ahhh… Eumm… Utom bakom dig… Vafan??

Är det vattendimma från vägen som Fården drar upp??? Nej! Vägbanan är torr som fnöske!

BILJÄVELN BRINNER!!!

Nu är goda råd dyra och kärringen har precis övertrasserat VISA:t!

Stänger av stereon och släpper gasen! Låter ingen speciellt, litet metaliskt ljud som viner…

Gasar till lite och det känns som om lådan är i friläge – motorn varvar, slött, och det låter som om Oskar 7 år slängt ned 4 nävar singelgrus i motorn – RASSEL-KLONK-KLONK-RAZZEL!

DAMN! FUCK!

Släpper gasen och rattar mot höger – 300 meter längre fram finns en ficka för utryckningsfordon som jag svänger in på. Bilfan dör precis innan den slutar rulla. Allt blir svårt att göra; styrningen blir aströg, bromstarna får jag stå på.

Röken bolmar ur framluckan – rena Lützen-dimman!!

Tankarna rusar runt i skallen – HOPPA UR SKITEN INNAN DEN SMÄLLER!!!

Kul att höra hur den ena halva skallen skriker - och den andra delen lugnt och metodiskt tänker; parkera fint i kanten, stoppa mobilen i fickan du kommer behöva den, GPS:en kostar apa – ta med dig den, du har precis köpt lite DVD-r skivor – ta med dessa så du kan bränna den där p0rrfilmen sedan…. Ja du vet… Praktiska tankar helt enkelt! :-/

Går ut bilen, röken bolmar runt hela bilen nu – du börjar bli riktigt jefla orolig!! Skall skiten smälla??

Upp med luren och ringer Vägassistans du talar med killen i växeln som frågar var du är och sedan frågar ”Kan du starta bilen?”… Jag sa, ordagrant, ”Jag tror ingen lyckas starta denna bil någonsin igen!” – Killen säger torrt, ”Jag ber bärgaren i Enköping ringa dig och tala om när hankan komma!”

- Fint! Tack! – säger jag.

Röken börjar avta och jag öppnar huven och låter regnet kyla skiten (det droppar bara lite). Det luktar apa men inga lågor ur motorutrymmet i alla fall! Alltid något!

20 minuter senare kommer bärgaren. En ljushårig kille som talar osammanhängade om BMW, lackering, norrländska städer och krokar i baggageutrymmet.

Jag försöker hålla god min. Varje försök av mig att ställa en fråga totalt negligeras då killen inte hör vad jag säger utan fortsätter att tala om helt andra saker och fnittrar ibland till hysteriskt för sig själv.
Jag börjar seriöst undra om jag är med i dolda kameran men bestämmer mig för att livet är kort nog och den stackars bärgaren (trevlig snubbe ändå - ler o snackar) inte hör riktigt bara.

Vi kör aset (bilen alltså) till verkstaden i Enköping och där står den nu!

Själv fick jag till slut skjuts av min brors nya hämtservice och sitter nu hemma igen! 3 glas vin (stora manliga glas) senare och nu med en bira i handen, hemma i sköna Sthlm igen!

Jag räknar inte med att ha en bil på några veckor… Motorn skar nog med tanke på ljudet, röken och lukten!

Nu har jag 1 bil och en MC på verkstaden!! Jag slår fanemig vad om att jag kan sänka SL-buss-jefeln om jag bara fick köra den 10 minuter!! Jag har nu en vanlig jefla cykel kvar! Jag tror den skär inom 1 vecka – VEM VÅGAR SÄTTA IMOT?????

Ohhh… VILKEN JEFFLA SOMMAR!!!!!

/Fordonslösa Lusse


Synd på R1:an...men Forden ska du väl bara vara glad att blivit av med!!Ford är&har alltid varit ett jävla skräp!:brinnerup
 

StormBringer

??????????
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
gsx-R 750 -96 Streetfighter
Thyg0d skrev:
2429751 Dom där Ford Europa V6:eek:rna är det något riktigt skumt med...
Två av mina kollegor hade 2003:eek:r med V6:an som leasing bilar och båda
motorerna skar... Iofs så hade dom gått över 8000 mil och körda rätt hårt
men ändå... Lite skojsigt måste dom ju tåla!
Hoppas det går bra för dig!

*Note to self* ALDRIG låna ut något till Lucius :D

Så om man kör FÅRD så får man nästan räkna med att motorn skär om den är lite spöad och börjar närma sig 8000 mil? USCH... Det var bra att veta, ingen ford för mig. Min bil har gått 36000 och är 10 år gammal, de senaste 6000 milen står jag för och dom är inte snälla... Men still going strong :)
 

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Köp en USA Ford med V8:a... :tummenupp Enda gången min 8:a ser under 3000
är när den står på tomgång.... 16500 mil senare och den puttar på som om
den vore sprillans... Eller ja... Värre med tanke på alla uppgraderingar av allt
utom motorn...:D
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Surt som fan. Nåja vi får se det goda i det hela och konstatera att det (förhoppningsvis) inte kan bli så mycket värre just nu :tummenupp

Lider med dig.
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
........:D Du skriver så jävla skönt, skrattar så mkt så jag får tårar i ögonen
kan du inte söka till ngn tidning och skriva kolumner... Du skulle bli anställd direkt och vi andra vanliga skulle få oss ett gott skratt då och då ! Tack för att du förgyller min tillvaro här på Sphoj.com :tummenupp /M
 

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Ort
ljungbyholm
Hoj
zxr400 -91
Vill se dig med en egen insändare i alla bikertidningar!! :yoparty
Älskar dina texter! (även om de framkallar tårar och gapskratt)
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Tack till er som kan ha kul åt mitt miserabla liv! Ibland känns det bra att kunna glädja andra när ens egen gjädje inte är på topp!

Återkommer så snart jag vet om Finlandsfärjan eller Chink-tjejen kommer att kunna lagas för en praktiskt möjlig summa!
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top