Crosshjul på min Husa 650 fs-05 ??

Bula Motard

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2004
Hoj
Yamaha XT 550-83:a *SÅLD* Yamaha XT 600-91:a*SÅLD* Husaberg 650fe/sm-02:a*SÅLD* Husaberg fs 650-05 *SÅLD* Husaberg fs650 2008
Nån som har erfarenhet av att montera cross/endurohjul på sin Husaberg -05:a med stora ok:et och skivan (radial monterat).
Har kvar hjulen jag hade till min Husa 650 02:a, men till den hade jag lilla ok:et och skivan att byta med. Har ju även distanser passande 02:an.. Finns det nån möjlighet att få dit endurohjulen o fortfarande använda original bromsen fram, på min 05:a?

Tacksam för svar.
/Johnny

(måste vara redo när isen kommer) :yoparty

Bula Motard skrev:
2350825 Nån som har erfarenhet av att montera cross/endurohjul på sin Husaberg -05:a med stora ok:et och skivan (radial monterat).
Har kvar hjulen jag hade till min Husa 650 02:a, men till den hade jag lilla ok:et och skivan att byta med. Har ju även distanser passande 02:an.. Finns det nån möjlighet att få dit endurohjulen o fortfarande använda original bromsen fram, på min 05:a?

Tacksam för svar.
/Johnny

(måste vara redo när isen kommer) :yoparty
Du kan använda motardskivan och motardbromsen om du lägger en distans på 4mm på oksidan. För att få skivan i rätt läge måste du skära till en ring som du lägger mellan navet och skivan, även den 4mm.
Anledningen till detta är att oket tar ekrarna annars. Skadar inte med lite marginal säg 5mm.

Då du har den tjockare hjulaxeln till motarden och den smalare på dina crossdäck så får du skaffa en sånt kitt så det passar.

Ring Marin och Fritid 0584 12221. Dom kan skicka grejorna till dig.
Hör med Supermoto annars han har gjort exakt som jag sa till dig ( med den smalare axeln)

Stoffy skrev:
2350862 Du kan använda motardskivan och motardbromsen om du lägger en distans på 4mm på oksidan. För att få skivan i rätt läge måste du skära till en ring som du lägger mellan navet och skivan, även den 4mm.
Anledningen till detta är att oket tar ekrarna annars. Skadar inte med lite marginal säg 5mm.

Då du har den tjockare hjulaxeln till motarden och den smalare på dina crossdäck så får du skaffa en sånt kitt så det passar.

Ring Marin och Fritid 0584 12221. Dom kan skicka grejorna till dig.
Hör med Supermoto annars han har gjort exakt som jag sa till dig ( med den smalare axeln)

Tackar för att du tog dig tid att svara! Ska ringa och höra med marin o fritid! :tummenupp
Har du gjort likadant med din?

Bula Motard skrev:
2350882 Tackar för att du tog dig tid att svara! Ska ringa och höra med marin o fritid! :tummenupp
Har du gjort likadant med din?
Ja fast jag har stora axeln i min fram fälg.
MF har axelkittet men distanserna får du göra själv.
Supermoto gjorde en helt ny distans på oksidan men det räcker att du lägger i en stor bricka bara den har bra passform. På andra sidan behöver du inte göra något eftersom det ända som händer är att axeln kommer sitta 4-5mm längre ut.

Stoffy skrev:
2350949 Ja fast jag har stora axeln i min fram fälg.
MF har axelkittet men distanserna får du göra själv.
Supermoto gjorde en helt ny distans på oksidan men det räcker att du lägger i en stor bricka bara den har bra passform. På andra sidan behöver du inte göra något eftersom det ända som händer är att axeln kommer sitta 4-5mm längre ut.

Låter bra det ju! :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...