Wargens DT projekt

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Jag köpte min fina älskling, hösten 2005. Då vart hon helt orginal. Först tyckte jag hon var SKITLÄCKER (jag hade en jawa tws som moppe) men sen började jag kolla på bikepics.com och då märkte jag hur snygga det fanns. Sen när polarna började komentera så fattade jag hur ful hon var orginal. Så ut på nätet och råleta styling delar. Jag hitta en satans massa sidor :hihi

tillslut kom jag fram till vad för grejer jag ville ha. Jag jobbar lite då och då så jag visste att jag skulle ha råd med lite dyrare grejor, sen funkar jag så att hellre betalar jag en del mer men blir då istället helnöjd.

Så här såg hon alltså ut i höstas när jag fick hem henne:

dscn0934a.jpg


dscn0942_regskylt_bortaa.jpg


min_yamaha_dt_125_r.jpg



Men sen hände lite under vintern då satte jag dit nya ProGrip-handtag (rekomenderas varmt) jag höjde den bak också vilket jag också rekomenderar! Det blir en helst annan körstil :hihi

dscn1165a.jpg
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
-Byt ut framstänkan.
-Ny framlykta!
-Byt ut blinkers mot mindre, ta bort stänkan och byt baklyset mot ett mindre eller att du bygger un baklyset.

Då har du en läcker hoj. Ev. om det inte kräver allt för mkt mods så YZ bakkåpor skulle vara läckert.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Men sen när våren kom så beställde jag lite delar (erbjudande på 10 %) sen så började man ju tröttna på effekten så det åtgärades med ett effektsystem.

Då köpte jag:
Acerbis DHH (framlyse)
Acerbis Handtagsskydd Rally Pro II
Dep-Pipe


Efter det såg det ut så här:

adscn1411.jpg


adscn1413.jpg


adscn1416.jpg


Edit: mer bilder kommer om nån timme med fler fina delar.
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
det jag ser direkt är: bort med minst en spegel, om du tvunget vill ha en kvar så köp en diskretare :)

sen nya blinkers och en ktm stänka fram

bort med bögläppen, in med skylten eller ha den vinklad utåt från rakt under ankstjärten
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
-Rosen- skrev:
2344018 det jag ser direkt är: bort med minst en spegel, om du tvunget vill ha en kvar så köp en diskretare :)

sen nya blinkers och en ktm stänka fram

bort med bögläppen, in med skylten eller ha den vinklad utåt från rakt under ankstjärten
Han har nya blinkers och han har satt på en yz framskärm:fakta Men han ha inte lagt ut bilder på det än.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Nu har jag fått på miniblinkers (äntligen) och en yz-framskärm. Jag har sänkt tillbaka den igen för den var för hög för mig förut, men jag ska försöka fixa en höjning som är mittemellan. Nu är den inte tvättad heller tyvärr.

NJUT!!!! :)

adscn1728.jpg


adscn1736.jpg


adscn1739.jpg


adscn1752_copy1.jpg


adscn1755.jpg


jag får se om jag fixar baklyset i vinter. Funderar på hur jag ska göra det. Vill gjärna ha det lagligt men snyggt.

Kom gjärna med förslag på allt möjligt :)
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
crossniklas skrev:
2344131 Genast mkt snyggare!

Men försök fixa något åt stjärten och fixa diskretare backspeglar! ;)
När du säjerdet ser ju röven ut som.. ja skriver jag de ligger jag nog rissigt till..

Har nån satsig på den eller? Om ramen slutar vid fästena så köp en yz baskärm och fixa ditt om den är bultad i fästena kasta den och köp yz ändå :hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
prulle skrev:
2344164 När du säjerdet ser ju röven ut som.. ja skriver jag de ligger jag nog rissigt till..

Har nån satsig på den eller? Om ramen slutar vid fästena så köp en yz baskärm och fixa ditt om den är bultad i fästena kasta den och köp yz ändå :hihi

Bakskärmen ska vara så tyvärr. Den byter jag inte men själva baklyset kanske jag moddar i vinter.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Wargen skrev:
2344238 Bakskärmen ska vara så tyvärr. Den byter jag inte men själva baklyset kanske jag moddar i vinter.
Okej men den ser ledsen ut klappa lite på den så kanske den reser sig lite :tungan.
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2344238 Bakskärmen ska vara så tyvärr. Den byter jag inte men själva baklyset kanske jag moddar i vinter.
Köp sådan baklampa som mig i så fall, samma som svensson har. Det ger genast en snyggare look för det är det enda som "sabbar" den nu.

Förövrigt tycker jag den blev skitsnygg:tummenupp Utom röven då:hihi
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
2344329 Köp sådan baklampa som mig i så fall, samma som svensson har. Det ger genast en snyggare look för det är det enda som "sabbar" den nu.

Förövrigt tycker jag den blev skitsnygg:tummenupp Utom röven då:hihi

jo den har jag funderat på, jävligt snygg men är den laglig?

TACK :banana :)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2344420 jo den har jag funderat på, jävligt snygg men är den laglig?

TACK :banana :)
Vem bryr sig om laglig :rofl

Nej det är den egetligen inte men som vanligt. Maximal otur.

Eller för att förklara mera ingående.

Lampan är godkännd, men den saknar godkännt nummerplåtsbelysning och sätter du plåten på den plastbiten så är inte vinkeln laglig.
 

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Lundgren skrev:
2344440 Vem bryr sig om laglig :rofl

Nej det är den egetligen inte men som vanligt. Maximal otur.

Eller för att förklara mera ingående.

Lampan är godkännd, men den saknar godkännt nummerplåtsbelysning och sätter du plåten på den plastbiten så är inte vinkeln laglig.

ok får se hur jag gör. Är det lätt att byta tillbaka till orginalbakstänka igen? eller är det en jävla massa kablar o skit?
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2344452 ok får se hur jag gör. Är det lätt att byta tillbaka till orginalbakstänka igen? eller är det en jävla massa kablar o skit?
Gör om till snabbkontakter så går det borde fort och lätt:tummenupp
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Wargen skrev:
2344499 Hur gör man det då?
Jag vet inte hur det ser ut på din nu men. Går o köpa på vilken elaffär eller järnhandel eller liknande. Runda kontakter som du bara sticker i och ur:tummenupp Sitter troligtvis redan sådana på.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
Wargen skrev:
2344499 Hur gör man det då?
jag fixade mitt idag.. det fugerar as bra.. tillsidare. men nu kom jag på det som ludgren säger är ju sant.. att det inte finns nån skylt belysning :/ fuck, hur fan ska ja fixa det??=!

men det ser mycekt snyggare ut..

ädit: din hoj blev ju jävligt snygg! helt klart 7.5/10 min är väll 5.5/10
men ja tycker det är lite onödigt att lägga ut så mycket pengar på en 125a.. lixom man har den ju bara 1 till 2 år..

Lundgren skrev:
2344519 Jag vet inte hur det ser ut på din nu men. Går o köpa på vilken elaffär eller järnhandel eller liknande. Runda kontakter som du bara sticker i och ur:tummenupp Sitter troligtvis redan sådana på.
satt inte på på min..
 
Last edited:

Wargen

Fjollhoj medlem
Gick med
18 Oct 2005
Ort
Borås
Hoj
DT 125 R -02*krashad* NSR 125 -96 *krashad*
Mr EmCom skrev:
2344533 jag fixade mitt idag.. det fugerar as bra.. tillsidare. men nu kom jag på det som ludgren säger är ju sant.. att det inte finns nån skylt belysning :/ fuck, hur fan ska ja fixa det??=!

men det ser mycekt snyggare ut..

ädit: din hoj blev ju jävligt snygg! helt klart 7.5/10 min är väll 5.5/10
men ja tycker det är lite onödigt att lägga ut så mycket pengar på en 125a.. lixom man har den ju bara 1 till 2 år..


satt inte på på min..

tack :) jo precis pengarna...men jobbar man så känns det bättre och jag hade så extremt ful moppe så jag kontrar det med en snygg hoj istället.

får som sagt se hur det blir med baklyse. Om man gör om för mkt kanske en del köpare backar undan.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top