Vattenallergi?

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675
Har precis kommit hem från en tur i skåne och Danmark och har hela tiden haft mycket fint väder, utom i fredags då det var tänkt att vi skulle åka hem.
I Helsingborg ösregnade det och cykeln startade som den skulle och vi åkte iväg.
Efter en dryg mil börjar den missa som bara den och börjar gå på två cylindrar i ungefär 500 meter för att sedan dö helt och hållet. Vi stod en stund och kliade oss i huvudet och efter en 30-40 minuter startade den igen, precis som den ska. Vi åkte iväg.
Efter två mil dog den igen, med samma symptom. Denna gång lyckades vi stanna bredvid en vänlig själ som lånade ut sitt garage. Jag plockade loss tank och luftburk och kollade tändkablar och stift och det såg helt okej ut. Plockade ihop skrället och lyckades komma till laholm där vi stannade (frivilligt). Dagen därpå (lördag) var vädret torrt och nu dog inte cykeln i alla fall, men missar vid jämn belastning.
Jag gissar på dåliga stift i kombination med fukten, då den gått klanderfritt i torrt förut. Någon som varit med om liknande?

Har varit med om en liknande gref på en cbr 600f 87
det slutade med att ajg byta spolar,tändkablar och cdiboxen. dock vet jag inte vilket som inte funka

J_Park skrev:
2325406 Har precis kommit hem från en tur i skåne och Danmark och har hela tiden haft mycket fint väder, utom i fredags då det var tänkt att vi skulle åka hem.
I Helsingborg ösregnade det och cykeln startade som den skulle och vi åkte iväg.
Efter en dryg mil börjar den missa som bara den och börjar gå på två cylindrar i ungefär 500 meter för att sedan dö helt och hållet. Vi stod en stund och kliade oss i huvudet och efter en 30-40 minuter startade den igen, precis som den ska. Vi åkte iväg.
Efter två mil dog den igen, med samma symptom. Denna gång lyckades vi stanna bredvid en vänlig själ som lånade ut sitt garage. Jag plockade loss tank och luftburk och kollade tändkablar och stift och det såg helt okej ut. Plockade ihop skrället och lyckades komma till laholm där vi stannade (frivilligt). Dagen därpå (lördag) var vädret torrt och nu dog inte cykeln i alla fall, men missar vid jämn belastning.
Jag gissar på dåliga stift i kombination med fukten, då den gått klanderfritt i torrt förut. Någon som varit med om liknande?

I min SR kom det tidiagre in vatten i luftburken när det regnade eller var våt vägbana vilket medförde igensatt filter (antar jag) hojen gick inte förrän det torkat.

jag trodde att min med drog in lite vatten i luftburken o så för den gjorde så efter längre stunds åkning och när man slog av på farten så att säga så började den bluddra som synden. visade sig vara tanklocket som sög in vatten och som sen la sig gott i förgasarna. efter lite vård på packningen i tanklocken och allmän rengöring så verkar det funka mycket bättre.

låter som du fått vatten i filtret, kan ingenting om din model men det låter som att du fått ett tätt filter. har du sport filter lr nått annat skit på?

_bamse_ skrev:
2325881 låter som du fått vatten i filtret, kan ingenting om din model men det låter som att du fått ett tätt filter. har du sport filter lr nått annat skit på?
Har ett K&N som suttit sen jag köpte den. Jag har kört drygt 1000 mil på cykeln och aldrig haft liknande problem tidigare.
Men om filtret täppts så borde väl motorn dött mer eller mindre omedelbart och inte slutat gå på några cylindrar?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT