Suzuki GSX-R750 -89 Fighter

Westie

Byggde StreetFighter
Gick med
15 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750 1989
Har precis moddat kronan med Risers och fått dit styret.
Lyse är beställt och placering kommer avgöra hur instrumenten hamnar.

Tips på bakparti? Fast den och annat blir nog vintermeck, måste ju köra också :yoparty

styre.jpg


Lyset monterat. Blev ett från Yamaha MT03 -06

Lyse1.jpg


Lyse2.jpg


Lyse3.jpg


Nu skall ja ut å provköra, dock helt utan instrument, inte så noga :yoparty
 
Last edited:
Westie skrev:
2308115
Tips på bakparti?

Gillar du höga tyskbakdelar har jag endel att tipsa om, annars kan du ju alltid köpa någon R1 bakdel eller något.
:näsblod
 

Bifogat

  • Smallpic.jpg
    Smallpic.jpg
    97.8 KB · Visningar: 274
R1-bakdel, även om det är vanligt. Brorsan säljer en i fint skick, pm´a om du vill kika på den.
 
tycker dom gammla gixxrarna blir cool med en sådan där ducce bakdel.
 
Jocks skrev:
2308372 Gillar du höga tyskbakdelar har jag endel att tipsa om, annars kan du ju alltid köpa någon R1 bakdel eller något.
:näsblod

Näe de blir ingen "überbak" på´n. Lutar åt en "orginalbak" av lämpligt märke.
 
Lite bilder på olika bakdelar.
Kom ihåg att vissa av hojarna har fått bakdelen lite höjd för att linjerna skal bli bra.

Tycker personligen att av orginalbakdelarna så ligger GSX-R1000 baken bra till.
 

Bifogat

  • 750-1w.jpg
    750-1w.jpg
    92.4 KB · Visningar: 135
  • 1212.jpg
    1212.jpg
    92.3 KB · Visningar: 163
  • 8660439024.jpg
    8660439024.jpg
    71.5 KB · Visningar: 130
  • jc2w.jpg
    jc2w.jpg
    91.2 KB · Visningar: 152
Wiseguy skrev:
2309903 Lite bilder på olika bakdelar.
Kom ihåg att vissa av hojarna har fått bakdelen lite höjd för att linjerna skal bli bra.

Tycker personligen att av orginalbakdelarna så ligger GSX-R1000 baken bra till.

Tackar!

Japp, den ser bra ut. Har även fastnat lite för GSX-R750 -00 baken.
Svårt att se redan nu ifall man måste modda bakramen, köpa först sen böka. Vilken bak är det på bilden högst upp till höger?
 
ozeo skrev:
2308832 tycker dom gammla gixxrarna blir cool med en sådan där ducce bakdel.

de bli skitsnygga med en 916 bak, eller varför inte trycka dit en cbr600RR-03 bak, typ den snyggaste röven som finns på en orginalhoj, tycker iaf jag.
 
Wiseguy skrev:
2309903 Lite bilder på olika bakdelar.

till trådskaparen : ska du ha nån av dom där så är det den blåvita orginalbakdelen som gäller..
den hojen är så jävla sexig, skulle kunna ligga med den när som helst bara jag fick byta lyktkåpa & framskärm ! :drool
 
Mycke heta tips om bakdelar, har lite att kolla upp nu :tummenupp
Undviker helst att modda bakramen men ja kommer nog inte undan, synd
att den är svetsad och inte bultad.

Fick min framlykta igår och monterade den idag.
Blev fett och den passade kanon, dessutom SBP-godkänd och med bra ljusbild!

Bilder kommer imorgon!
 
Westie skrev:
2315250 Mycke heta tips om bakdelar, har lite att kolla upp nu :tummenupp
Undviker helst att modda bakramen men ja kommer nog inte undan, synd
att den är svetsad och inte bultad.

Fick min framlykta igår och monterade den idag.
Blev fett och den passade kanon, dessutom SBP-godkänd och med bra ljusbild!

Bilder kommer imorgon!

Hehe - så där såg min hoj ut i våras också... Någon föreslog ju duccebak så jag kan inte låta bli att lägga upp en bild på min gixxer :banana Baken är från monoposto (eller vad ensitsiga ducce kallas) 748/996, men den är utan "lufthål" och kortad ca 6 cm.

Att modda bakramen är inte så svårt/jobbigt, lämnade in min hoj hos lokale alusvetsaren efter att ha gjort förarbetet. Ca 1 timmes arbete för mig och kostade 670 spänn. Det jag gjorde var att vinkla upp underrören, att knäcka upp både över- och underrör kanske kräver lite mer nogrannhet och jobb. (Jmf med avataren - där syntes underrören lite vilket inte var så snyggt)

Väntar förresten med spänning på vad det blev för lyse! Letar själv efter något lämpligt att hänga på fram.
 

Bifogat

  • SevenEleven.jpg
    SevenEleven.jpg
    115.8 KB · Visningar: 160
Fredsfursten skrev:
2315911 Hehe - så där såg min hoj ut i våras också... Någon föreslog ju duccebak så jag kan inte låta bli att lägga upp en bild på min gixxer :banana Baken är från monoposto (eller vad ensitsiga ducce kallas) 748/996, men den är utan "lufthål" och kortad ca 6 cm.

Att modda bakramen är inte så svårt/jobbigt, lämnade in min hoj hos lokale alusvetsaren efter att ha gjort förarbetet. Ca 1 timmes arbete för mig och kostade 670 spänn. Det jag gjorde var att vinkla upp underrören, att knäcka upp både över- och underrör kanske kräver lite mer nogrannhet och jobb. (Jmf med avataren - där syntes underrören lite vilket inte var så snyggt)

Väntar förresten med spänning på vad det blev för lyse! Letar själv efter något lämpligt att hänga på fram.


så djäkla snygg :tummenupp
du borde ha ett runt lyse o inge annat..
inga småkåpor el likn :yoparty
 
Fredsfursten skrev:
2315911 Att modda bakramen är inte så svårt/jobbigt, lämnade in min hoj hos lokale alusvetsaren efter att ha gjort förarbetet. Ca 1 timmes arbete för mig och kostade 670 spänn. Det jag gjorde var att vinkla upp underrören, att knäcka upp både över- och underrör kanske kräver lite mer nogrannhet och jobb. (Jmf med avataren - där syntes underrören lite vilket inte var så snyggt

Blev riktigt bra på din hoj men ja kan ju inte härma så de får bli en Zuka bak. Får nog inhandla en så man kan kolla hur linjerna blir. Lite osäker dock om man ska "sabba" ramen. Kanske går att bygga en helt ny bakram så kan man spara orginalet ifall nån galning vill återställa hojjen :va
 
Last edited:
Westie skrev:
2317560 Blev riktigt bra på din hoj men ja kan ju inte härma så de får bli en Zuka bak. Får nog inhandla en så man kan kolla hur linjerna blir. Lite osäker dock om man ska "sabba" ramen. Kanske går att bygga en helt ny bakram så kan man spara orginalet ifall nån galning vill återställa hojjen :va

Såg bilderna på lampan nu, ser bra ut. Men övre infästningen oroar mig något, är du säker på att du klämmer åt gaffelbenet ordentligt? Att du inte bara klämmer plåten till infästningen? Bultarna ska ju dras med ett visst moment (har inte mina papper här nu så jag vet inte vilket moment) så att maximal hållfasthet uppnås och att göra detta fel innebär ju en viss risk.

Även om det inte blir lika snyggt är det nog bättre att fästa plåten direkt under skallen på bulten och böja in plåten. Alternativt kan man se till att det finns tillräckligt utrymme där du satt fästet och sedan lägga något fjädrande (som gummi) emellan också.

Angående bakramen; det är ju inte bara att lägga dit en ny bakdel på den gamla ramen så om du funderar på att byta hela är det absolut idé att kolla upp om det skulle gå att fästa en originalbakram till den bakdel du väljer. Då blir det en del jobb att fixa fästen, men du slipper en hel massa annat jobb.
 
Last edited:
Westie skrev:
2317560 Blev riktigt bra på din hoj men ja kan ju inte härma så de får bli en Zuka bak. Får nog inhandla en så man kan kolla hur linjerna blir. Lite osäker dock om man ska "sabba" ramen. Kanske går att bygga en helt ny bakram så kan man spara orginalet ifall nån galning vill återställa hojjen :va
annars svetsar du på fästöron på ramen så du har skruvad ram.
då kan du bygga en ny o sätta öron på den gammla oså :tummenupp
 
Fredsfursten skrev:
2318350 Men övre infästningen oroar mig något, är du säker på att du klämmer åt gaffelbenet ordentligt? Att du inte bara klämmer plåten till infästningen?

Angående bakramen; det är ju inte bara att lägga dit en ny bakdel på den gamla ramen så om du funderar på att byta hela är det absolut idé att kolla upp om det skulle gå att fästa en originalbakram till den bakdel du väljer. Då blir det en del jobb att fixa fästen, men du slipper en hel massa annat jobb.

Är inte lätt att se på bilden men övre fästena till lampan är bara 1,5mm tjocka så även om kronan är riktigt åtdragen finns en spalt på 1,5mm kvar. Skulle gå att få in en liten gummitätning där men det sitter stadigt ändå. Lampan inkl fästen väger typ 1kg bara (allt i plast)

Var hittar man en orginalram till baken då, nån MC-Skrot?

Tack för all info å tips :tummenupp
 
Säg till om bakre sidokåporna blir till salu för nån hygglig penning.
Bra at ha till min 88:a originalare.
 
Nyheter
Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Back
Top