Iron-On skrivarpapper - Gör egna tröjmotiv och sånt tjafs

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date

FreddaGädda

Guest
Papper på vilket man skriver ut det man vill ha på sin tröja, startar strykjärnet och värmer fast. Nån som provat? Funderar på att göra ett x antal T-shirts då jag inte särskilt nyligen insåg att ALLA t-shirts som finns att köpa i affärer sitter äckligt löst på mig som inte är så stor, men hyfsat tränad(Sitter det inte tajt över hela överkroppen får det vara). Undantaget är Men's beefy T från sportaffärer(2-pack utan tryck) och diverse tröjor från MQ av märket Emilio. Nu är jag hyfsat trött på att bli kallad Emilio och no brand-tröjor ser ju lite trist ut.
Bifftröjorna sitter finfint och dom är ju lätta att fixa tryck på. Hell, det kan ju till och med se bra ut. Bara trycka dit ett fett D&G-tryck så tror folk att man är värsta biff-braten. :rolleyes:

Har ni erfarenhet av dessa papper, om det är bra eller anus?

Last edited:
FreddaGädda skrev:
2298761 Papper på vilket man skriver ut det man vill ha på sin tröja, startar strykjärnet och värmer fast. Nån som provat? Funderar på att göra ett x antal T-shirts då jag inte särskilt nyligen insett att ALLA t-shirts som finns att köpa i affärer sitter äckligt löst på mig som inte är så stor, men hyfsat tränad(Sitter det inte tajt över hela överkroppen får det vara). Undantaget är Men's beefy T från sportaffärer(2-pack utan tryck) och diverse tröjor från MQ av märket Emilio. Nu är jag hyfsat trött på att bli kallad Emilio och no brand-tröjor ser ju lite trist ut.
Bifftröjorna sitter finfint och dom är ju lätta att fixa tryck på. Hell, det kan ju till och med se bra ut. Bara trycka dit ett fett D&G-tryck så tror folk att man är värsta biff-braten. :rolleyes:

Vi gjorde såna t-shirtar för tyyp tio år sedan, och dom såg väl bra ut i ett år ungefär, men som garage t-shirt används dom fortfarande och bilden/trycket är fortfarande läsbart.

GuW skrev:
2298767 Vi gjorde såna t-shirtar för tyyp tio år sedan, och dom såg väl bra ut i ett år ungefär, men som garage t-shirt används dom fortfarande och bilden/trycket är fortfarande läsbart.

Inte illa. Helt ok ändå. Tröjorna kostar ju ändå bara en hundring styck

FreddaGädda skrev:
2298761 Papper på vilket man skriver ut det man vill ha på sin tröja, startar strykjärnet och värmer fast. Nån som provat? Funderar på att göra ett x antal T-shirts då jag inte särskilt nyligen insåg att ALLA t-shirts som finns att köpa i affärer sitter äckligt löst på mig som inte är så stor, men hyfsat tränad(Sitter det inte tajt över hela överkroppen får det vara). Undantaget är Men's beefy T från sportaffärer(2-pack utan tryck) och diverse tröjor från MQ av märket Emilio. Nu är jag hyfsat trött på att bli kallad Emilio och no brand-tröjor ser ju lite trist ut.

Vi tryckte upp ett x-antal tröjor med egen text/tryck på, för bara någon månad sen. Jag komer inte ihåg vilket fabrikat det var, men de finns på Kjell&Company. De vi köpte var för svarta tröjor(fanns för färgade och för
svarta-tröjor). Så länge man strök väll så fastnade trycket fint, och hittils så håller de bra i tvätten. Man kunde dessutom välja om man ville ha blankt eller matt tryck..
Så visst, det ser inte riktigt ut som "riktigt" tryck, men bara man strycker väl längs kanterna så sitter trycket väl, man ser verkligen att det smälter fast i tyget och inte bara "klibbar" fast. :tummenupp för svarta tröjor+svart tryck+papper för svarta tröjor..vet dock inte hur det är med färgade tröjor, de va nått skummt med pappret..det var dessutom inte extremt dyrt.. :tummenupp

//HannesH

HannesH skrev:
2298821för svarta tröjor+svart tryck+papper för svarta tröjor..vet dock inte hur det är med färgade tröjor, de va nått skummt med pappret..det var dessutom inte extremt dyrt.. :tummenupp
De som är för tryck på svarta tröjor har en vit "grundfärg" bakom allt. Detta för att det annars inte skulle syna om man tycker på något svart. Det papper som är gjorda för att trycka på annat än svart har däremot en genomskinlig bakgrund.

Värt att tänka på när det är dags att stryka på är att allt det av papperet som har kontakt med det man tycker på kommer att överföras till det man trycker på.

T.ex. om man vill trycka "69" med rött på en svart t-shirt så ska man vara noga med att klippa ut siffrorna. Om man bara skulle lägga på hela papperet utan att klippa ut siffrorna så får man en stor vit ram runt allt.

Det råder inte järnbrist här på SH-forumet precis. :hihi

Det är en jäkla massa "iron"-trådar just nu, IronMike, Iron_Elin, den här tråden...

Tänk på att även läsa detta inlägg med viss iron-i. :D

Jag undrar bara hur bra det kommer bli på en tröja som sitter tight då den troligen stretchar lite när du sätter på dig den. Skulle inte tro att trycket är särskilt flexibelt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg