Såna där håriga helvetes odjur

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Helvete.

Jag har mot min vilja blivit sambo med två katter. Det finns tusen anledningar till att jag inte vill leva med dem, men nu får jag stå mitt kast. Ett problem som dök upp nu (efter problemen hår överallt, äcklig låda, spyor på mattan osv osv) är att odjuren inte äter sin mat. Paté-liknande mat (typ Iams) vägrar de kategoriskt att äta, medan bitar-i-sås-mat är nästan okej - de slickar i sig såsen och lämnar det mesta av bitarna. Kan man köpa bara sås? Är det nån här som har bra recept på kattsås?

Richard skrev:
2297414 Helvete.

...
Är det nån här som har bra recept på kattsås?

Denhär ska väl funka? http://www.bestofblocket.se/bilder/blocket_356.jpg

Annars så äter de det mesta bara de är tillräckligt hungriga, ofta kan de vara oroliga över att det är nån ny människa som utfodrar dem och reagera lite konstigt de första dagarna. Har själv upplevt det som kattvakt.

Solid snake skrev:
2297419 Torrfoder, är de hungriga så äter dem det...

:fakta

Sätt ner en kopp med torrfoder och visa katten var den finns. Äter den inte, ta bort koppen och upprepa nästa dag. Morsans katt höll ut en vecka men sen dess är torrfoder dens favoritmat.

Katter är dumma men dom har ungefär en hjärncell mer än vad som krävs för att svälta ihjäl sig själva.

Plus att dom är bättre musjägare om dom är lite smasugna :D

Jussi skrev:
2297431 :fakta

Sätt ner en kopp med torrfoder och visa katten var den finns. Äter den inte, ta bort koppen och upprepa nästa dag. Morsans katt höll ut en vecka men sen dess är torrfoder dens favoritmat.

Katter är dumma men dom har ungefär en hjärncell mer än vad som krävs för att svälta ihjäl sig själva.

Precis, hur svårt kan det vara? Tjejer tycker dock synd om katten/hunden/marsvinet/whatever efter fem minuter, och ställer fram vad fanskapet vill ha mest.

valmers skrev:
2297482 Precis, hur svårt kan det vara? Tjejer tycker dock synd om katten/hunden/marsvinet/whatever efter fem minuter, och ställer fram vad fanskapet vill ha mest.

Se bara till att kattkräken har vatten dygnet runt, sen låter du kattmaten stå framme, vissa katter äter helst nattetid...

Man undrar ju bara hur du torskade dit på att ta hand om dom...
Fick du ett mail från någon tjej med överskriften:
"Do you want to take care of my pussy?"
och svarade medans allt blod var nere i det lilla huvudet?

GuW skrev:
2297551 Se bara till att kattkräken har vatten dygnet runt, sen låter du kattmaten stå framme, vissa katter äter helst nattetid...

Man undrar ju bara hur du torskade dit på att ta hand om dom...
Fick du ett mail från någon tjej med överskriften:
"Do you want to take care of my pussy?"
och svarade medans allt blod var nere i det lilla huvudet?
Här tas inte hand om några husdjur. Däremot sätter jag skräck i dem eftersom jag konsekvent jagar ut dem ur sovrummet. Av någon jävla anledning ska tjejer alltid ha alla djur i sängen.

Stackars javel! :pannkyss

Kattter klarar att svalta i flera dygn utan mat, sa gor som se sagt ovan. Annars kan du gora foljande:

1. Stall undan allt omtaligt och stang alla dorrar o fonster (om du inte bor pa 8 vaningen eller mer)

2. Adoptera en Reisenschnauzer

3. Lamna jycken i lagenheten o ga o drick en kopp kaffe.

Nar polisen anlander ar problemet lost. :tummenupp

Ge inte katterna annan mat än du vill att de ska äta så äter dom den. Dom kommer gnälla och jävlas ett bra tag men till slut inser dom vem som är chef och fogar sig.

Thermal skrev:
2297847 Musens makt är uppenbarligen stor. :mattias
Varför har alla synbart vettiga singelbrudar katt?

Jag tror jag ser en fördel som forumets enda (?) medlem som gillar katt.

Katter är allt bra söta ibland oxå. Kräver dessutom midre jobb än en en hund!

Har tre kattungar till salu/skänks om någon vill ha om några veckor...

Köp torrfoder och låt stå framme tillsammans med en vattenskål. Katterna äter när de blir hungriga, de är bara bortskämda.

Det finns kristallkattsand som absorberar och inte luktar, lite dyrare än vanligt men fan så mycket bättre.

Om katterna spyr är det något fel, normala katter spyr inte. (Får de vanligt kattfoder ska de inte heller spy upp hårbollar.)

Ta med dem på hojjen... Bagster har lösningen!

Moahahahahahhahahaha!!! :rofl :rofl

Bifogat

• animal tank bag.jpg
    animal tank bag.jpg
    10.8 KB · Visningar: 929
Jussi skrev:
2297431 :fakta

Jepp morsans katt går över på musdiet om torrfoder serveras. I övrigt äter bara KF insjö fisk alltså Abborre, Mört, Gädda. Lax eller harr tittar hon inte åt överhuvudtaget. Sist kattmat på burk serverades sket KF i matskålen, hepp så kan det gå.

Richard skrev:
2297414 Helvete.

Jag har mot min vilja blivit sambo med två katter. Det finns tusen anledningar till att jag inte vill leva med dem, men nu får jag stå mitt kast. Ett problem som dök upp nu (efter problemen hår överallt, äcklig låda, spyor på mattan osv osv) är att odjuren inte äter sin mat. Paté-liknande mat (typ Iams) vägrar de kategoriskt att äta, medan bitar-i-sås-mat är nästan okej - de slickar i sig såsen och lämnar det mesta av bitarna. Kan man köpa bara sås? Är det nån här som har bra recept på kattsås?

Vad du än gör så köp inte den dyraste kattmaten som finns. Den är givetvis godast och bäst näringsmässigt för de små djuren. Men då får du också stå ditt kast när de vägrar äta något annat. ;)

/Dropdead, som själv har flera katter som bara äter dyr mat.

Dropdead skrev:
2297927 Vad du än gör så köp inte den dyraste kattmaten som finns. Den är givetvis godast och bäst näringsmässigt för de små djuren. Men då får du också stå ditt kast när de vägrar äta något annat. ;)

/Dropdead, som själv har flera katter som bara äter dyr mat.

farsan gjorde misstaget att köpa en påse torrfoder som kostade 80kr, katten vägrade äta nå annat, men efter att ha svält sig i en vecka så käkade hon sin torrfoder för 4kr kilot :)

Zeeall skrev:
2297961 farsan gjorde misstaget att köpa en påse torrfoder som kostade 80kr, katten vägrade äta nå annat, men efter att ha svält sig i en vecka så käkade hon sin torrfoder för 4kr kilot :)

80 spänn var ju inte så illa pinkat ändå liksom. Mina kattdjur äter inget annat än en påse som kostar 195 spänn. Då räcker påsen förhoppningsvis i 2 veckor.... :pangihuve

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back