Rejsrapport för första gången nånsin ever.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har kört en tävling! Det satt långt inne, men nu är det gjort. Det var asroligt. Tack till söta Solan som anmälde mig i smyg.

Whoomp, here it is:

Jag har kört min Aprilia löjligt mycket under våren. Gotland Ring i tre dagar, massor av tisdagsträningar på Sviestad. Mest för att leka GP, liksom.
En dag dök det upp ett b-rejs som skulle köras på Sviestad den andra juli. "Nää, jag kan inte" sa jag. Min kära flickvän höll inte med, utan anmälde mig i lönndom.
Jahapp, bara att göra det då. Vårens körning har inte flutit på helt problemfritt, men det har varit lossnande skruvförband som ställt till mest förtret. Ah, sprickande avgasrör också. (Alla som ägt en RS250 vet vad jag menar...)

Igår lördag kom jag på att jag nog borde svetsa röret. Ringde min vanliga svetskontakt, men inget svar. Ringde Andersson Turbo, men han hade inte rätt grejor för att svetsa i oljiga tvåtaktsrör. I ren panik slängde jag ut en tråd på sporthoj, det brukar göra susen. Medan jag väntade på svar tog jag en promenad i närområdet. Utanför ett garage ett kvarter från mitt stod en rörmokarbil. Jag ringde raskt mobilnumret som stod på den. "Javisst hade jag kunnat fixa det, men jag är på semester", sa han. Skit. Som en skänk från ovan hörde Lg av sig och frågade om jag hade fixat röret, men det hade jag ju inte. Han erbjöd sig att hjälpa mig, så jag högg direkt.En tur till hans jobb och lite svets senare var röret helt. Det kostade en cigarrett. Tack Lg, du är en gullesnuttkille innerst inne!

Raskt tillbaka till garaget och skruva ihop. Klockan var nu halv åtta, PM. Min teamkamrat sege lös med sin frånvaro, så med hjälp av Stiffy proppade jag in allt skit i bilen. När sege väl grillat klart så dök han upp, 21.45. Fyfan, jävla skitsege.

Sen hem och sussa. Klockan ringde 05.00, och jag hade faktiskt ingen lust att gå upp alls. Men jag gjorde det ändå.Mosa in tre mackor och en kopp te vid sporthoj.com, tragiskt nog.

Sen dök sege upp med bilen. Vi åkte till garaget, plockade upp Stiffy och Mille-R's rapidobanderoller.

Vi satte full fräs mot Linköping. Bilen drog ungefär 2,7 liter milen, så vi fick ompröva vår brådska en smula. Strax före halv nio rullade vi in i depån. Mutade in en depåplats i rondellen och sen lastade nån annan ur hojar och grejer medan jag stod i kö till anmälan.

Besiktningsdags. Det var en rätt lång kö, och det var inte skitlång tid till första kvalet. Anneli kollade min hoj, och häpnade över hur välpreparerad den var.

Jag hann inte få på några däckvärmare innan kval ett, men det gick fint ändå. Jag åkte ut och fastnade lite smått bakom en kille som jag kände att jag kunde ha tagit, men det var så jävla knappt, att jag sket'it. Jag skulle ju bara mysköra, så det fick funka. Efter några varv fick jag en 250-räser i armhålan i sviestadböjen. Det var TAJT, så jag rätade upp en smula. Det blev ingen kontakt, men nackdelen med att räta upp lite var att jag nu var på väg mot asfaltkanten med en svindlande fart.
"Jaha, då var det färdigkört", tänkte jag och väntade på att hojen skulle glida omkull. Men genom guds försyn och en jävla massa skicklighet (rajt) så höll jag mig precis på asfaltkanten. Det dammade gött, och alla inklusive jag trodde att jag skulle vurpa. Men inte då, vidare, framåt, uppåt! Såsmåningom flaggades vi av och jag åkte in. Det kändes som jag hade kört mitten-03:eek:r, ungefär. Efter en stund kom Dennis Bjerke (Hjalle) med kvalresultaten. Sege sa att han nog var tvungen att döda mig, för jag hade kvalat 0,2 sekunder snabbare än han. Jag trodde såklart att han skojade så jag tog en titt på listan. 1.01,548 för mig, mot seges 1.01,711. HAHA! Det var fan roligt. Det trodde jag aldrig! Jag smädade sege så fort jag fick chansen, och han tyckte att jag nog skulle se upp i kval två.

Nu behövdes inte det. Det löste sig genom default. I ett desperat försök att hitta två tiondelar så drevade sege om. I ilskan över att bli ifrånkörd av en komplett noob, så missade han att passa in bakbromsoket på klacken i svingen. Så när han trampade på bakbromsen på väg ut på banan för kval två så snurrade bakbromsoket runt och snodde upp slangen runt navet. :hihi Efter lite panikmek så fick han fart på det och kom ut.

Men det var för lite för sent. Jag hade redan smiskat massor av varv och tyckte att det gick okej över allt utom på rakan. Det var SJUKT varmt, vattentempen var betydligt högre nu än på kval ett. Såna hära superracers är väldigt känsliga, you know.

Jag körde fortare än sege igen. 1.02,016 mot 1.02,318. HAHA igen.

Sen var det en lång väntan på rejset. Vi tankade i en noggrant uträknad bensinskvätt var och irrade runt en smula. Åt. Kollade 125std-starten och lite sånt.
Efter det var det äääntligen dags. På med utrustning, av med däckvärmare och rulla ut mot start. Jag var inte så jävla nervös, sege var ju liksom redan besegrad.

Sighting lap och uppställning för provstart. Låååång väntan! Motortempen skenade upp, och jag började få kramp i handen av att hålla in kopplingen. Efter vad som kändes som en evighet kom flaggmannen löpande och jag gjorde en alldeles förträfflig provstart. Ingen körde särskilt fort, så det blev ett stillsamt varv runt banan. Uppställning igen och ännu en ganska låååång väntan. Till slut klev mannen med röda flaggan av banan och jag kände för 4711 gången att ettan verkligen var i. Upp med varvet, stirra på lampan och WHEEEEEEEEEEEE, iväg. Det var hur många motorcyklar som helst i vägen. Eftersom jag är en stor strateg så tänkte jag gå ut hårt och öka efterhand. Det gick rätt bra, jag körde om ett par stycken under första varvet. Sen körde jag om några till, och på varv elva efter passage av varvningar så ligger det en hoj på start- och målrakan. Inga flaggor ute än dock, så jag höll nere ba. När jag susade nerför rakan nästa gång så flaggades det rött.
"Hoppas vi har kört tillräckligt för att det ska vara klart", tänkte jag. In i depå, där jag fick veta att jag var tia i 250SP. Nu hade jag uppnått mitt inte så hemliga topp tio-mål. Med sege två sekunder bakom, dessutom. Bättre blir det liksom inte. Men ICKE! Vi skulle starta om och köra sex varv till. Fekk. Jag som var så nöjd.

Efter tio minuter eller så var det dags igen. Nu skulle vi ställa upp efter placeringarna i första delen av rejset. Ut på nytt sightinglap, uppställning, provstart och warmupvarv. Sen uppställning igen. Det enda jag oroade mig för var att ställa mig på fel startplats som den noob jag är, men jag lyckades hitta rätt även denna gång.
Den här starten var inte fullt så bra, för nu stod jag längst till vänster på banan. Innern in i esset är jättebra, yttern ut är helt jävla kass. En massa folk åkte förbi. :mad:
Den enda jag kände igen var #25 Erik Kostkevicius, och honom hade jag fått order om att köra om. Min hoj gick fortare på rakan, så var jag bara i bakhjulet på Erik i början så kunde jag åka förbi på brutal effekt ungefär i knicken. Första försöket gick åt helvete, Erik bromsade sig förbi direkt igen. "Nåja, jag åker förbi på rakan nästa varv igen", tänkte jag och så blev det. Jag lyckades hålla Erik bakom mig och hoppades att jag skulle kunna få en liten lucka bakåt. Det fick jag inte, men eftersom jag inte såg Erik nåt mer så spelade det ingen roll. Nu var det rätt tomt framåt, så jag satt mest och önskade att det skulle vara över. "Jag borde fortfarande vara topp tio", funderade jag. I slutet på rakan for plötsligt en bekant motorcykel förbi. Det var den där jävla sege. Jag såg på honom hur han mös, och jag blev förbannad. Jag hängde på och hade nog slagläge ett par gånger, men vågade inte riktigt. Jag var precis i bakhjulet på honom ut ur torparn och tänkte att jag FAN inte skulle låta honom få det här. Genom knicken, en cykellängd emellan oss. "Bromsa då, f*tta!" skrek jag åt honom, men det sket han i. Jag fick snällt åka in bakom i bergskurvan och funderade skarpt på att försöka på innern mellan bergskurvan och sviestadböjen. Men inte då, den lille jäveljäveln höll ett hårt tag i gasen. "jag försöker in i esset" tänkte jag, men därav blev intet för rejset var slut. Han var 0,467 sekunder före över mållinjen. MEN VAFAAAAAAN! Jag åkte förbi honom på yttern in i esset och gav honom onda ögat. Strax efter crossböjen fick han fingret också. :mad:

Väl inne i vår välutrustade pitbox så hör jag hans fula hånskratt. Efter allt mitt smädande så var han väl värd det då. Jag trodde faktiskt inte att jag skulle kunna ge honom en match, så jag var sjukt nöjd ändå. Vi diskuterade om huruvida det skulle bli sammaslagna reslutat av båda rejshalvorna, eller om det bara var sista delen som räknades. Fru Fortuna krystade ut sin bästaste skitkorv på seges dag genom att se till att det blev sammanslaget. HURRA! JAG VANN ÖVER SEGE! :FU

Jag kunde inte sluta flina på flera timmar. Men om jag ska vara ärlig så är han snabbare än jag. Jag hade en massa tur med den där rödflaggan och seges oförmåga att starta vettigt.

Jag slutade nia i 250SP och sege blev elva. Sege körde 1.01,170 som bäst och jag körde bara 1.01,488. Skit. Hade inte rejset stoppats hade du vunnit över mig fett, din jävel. Nu hade jag turen med mig och SLOG DIG SOM FAN! AHAHHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAH :3freak

Jävlar vad roligt det var att köra tävling. Varför har jag inte gjort det förut?

Köp min hoj nu. It's fast, you know.

Tack Solan, sege, Stiffy, Lg och alla andra som hjälpt mig med det här. Det lever jag på i flera dagar. Timmar, iaf.
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
underbart skrivet....
Känner igen det där faktiskt. :rolleyes:

Bra resultat, men nåt annat är ju inte att vänta då det är min gamla hoj du rejsar med :banana
GRATTIS!!

PS: min Rothmans är klar nu :tuttar
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
GRATTIS! Sa ju att du skulle komma topp 10 :yoparty

Fantastiskt härlig läsning också, du skriver lika bra som du kör fort :tummenupp
 

Lasse A

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2005
Ort
På landet
Hoj
-
Ett stort grattis till niondeplatsen.

Men nu kan du ju inte sälja hojen. Nu måste du ju fortsätta och se till så du har fler poäng än Sege när säsongen är slut.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Who's da man? MATTIAS IS DA MAN!
Grattis! Seså, nu kan du lugnt sjunka tillbaka och göra som oss andra - hänvisa till att vi är gamla, fula och tjocka (och talanglösa) och aldrig mer tävla.
 

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Stockholm
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Jätte Grattis!!! Fins det någon tid till mina dekaler nu??..asg
Larzon
 

Kickic

Tjofräs!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
2,5 km från Sviestad
Hoj
Har sålt rubbet!
"Å tack snälla Kicki som sålde den så fantastiskt roliga hojen till mig..."
:tungan

Nävars, BRA kört Mathias.
Det var kul att se att det gick så jäkla bra!
 

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Ort
Vid en bromsbänk i Uppsala
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Bra kört Mattias.

Det var en kul rejsdag och även jag var med och stökade på Annelis Aprilia efter 15 års rejs uppehåll, och en inlärningspriod på hojen under sisådär 5 vändor på rakan utanför jobbet!
Kom inte sist och hade det skoj som fan i kön med ett par härliga ombromsningar med Åsa.
Men hon lämnade mig och stack de sista varven... Varför?? :4skrika

Har dessutom gått ner ett par kilo denna fantastiskt varma Julidag! :banana
 

Dr.Bike

Guest
Grattis som f-n! Då behöver man ju inte skämmas över att ha blivit varvad av dig på GR! :lol
Kul kul kul att det gick så bra!
Smart den där Solan... hon visste att du var för byxis för att anmäla dig själv, och innerst inne är du ju en ödmjuk kille Mattias, så du ville väl inte tro att du var så duktig som du är!

Grattis!
 

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Muhaha! Grymmaste bra kört. Helt förvånad är jag dock inte, jag som följt din karriär på nära håll under våren gissade på 1.01-tider innan rejset och det stämde ju väl. Trodde ju min enfald dock att jag skulle steka dig hårt genom att närma mig fjolårets tider mer men icke. Aja, ruggigt skoj fight hade vi, självklart för att jag kom före över linjen och så då!

Och icke, du hade inte tur du förde fram din fungerande Aprilia mycket väl. Jag är stolt över dig min son. :hihi Nu ser du till att köra resten av jefla rejsen också!

BTW, 'nån som packat ur bussen' var JAG! Grr.
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Stort grattis till din fina prestation. Du hade som vanligt en skön GP-stil när du körde. På Mc Donalds satt du och smålog mellan tuggorna, det var kul att se. :)
 

MC Doktorn

Guest
Mattias skrev:
2277435 Jag har kört en tävling! Det satt långt inne, men nu är det gjort. Det var asroligt. Tack till söta Solan som anmälde mig i smyg.

Jag slutade nia i 250SP och sege blev elva. Sege körde 1.01,170 som bäst och jag körde bara 1.01,488. Skit. Hade inte rejset stoppats hade du vunnit över mig fett, din jävel. Nu hade jag turen med mig och SLOG DIG SOM FAN! AHAHHAAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAH :3freak

Jävlar vad roligt det var att köra tävling. Varför har jag inte gjort det förut?

Köp min hoj nu. It's fast, you know.

Tack Solan, sege, Stiffy, Lg och alla andra som hjälpt mig med det här. Det lever jag på i flera dagar. Timmar, iaf.

Nu e du fast i skiten Gubbe !!
Grattis Mattias att ta steget var bra gjort och 9:a i 1:a racet visar att det finns mer att ge tiderna är mycket bra lr är det SOLAN förtjänst/Fel någon annan förklaring hittar jag inte.
 

koss

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
Crf250-04, Honda cb 600f Hornet
Lyckades bromsa om mig två gånger sen kom den där jävla sege o bromsade ut mig i bergskurvan, jävla sege. Med en motortemp på 78 grader tappade jag kontakten när jag inte kunde slippstreama. Jävla sege

kul rejs annars så länge man kunde hänga på

Erik # 25
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Najjs, jag såg dig ute på banan men i depån hade du fan gått o gömt dig. Ett tag där va luckan upp till sege ganska stor faktiskt, jag har bildbevis :hihi
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
HanneZ skrev:
2278160 Najjs, jag såg dig ute på banan men i depån hade du fan gått o gömt dig. Ett tag där va luckan upp till sege ganska stor faktiskt, jag har bildbevis :hihi

Jag missade helt i torparn en gång i ivern. Men en halv sekund i mål talar ju sitt tydliga språk. Jag hade tagit honom LETT!!!!!!

Edit: För övrigt stod vi i rondellen. 2faSt4hjo* hittade dit, och det är väl din kompis?

*ändrat efter påpekande via PM.
 

TwinSucker

Hammare, spik å tång vad är nu på gång..
Gick med
1 Sep 2004
Ort
I det Trånga Sundet...
Hoj
En som fixas...
Grattis!

Det såg ju nästa bra ut när du körde... men du kunde ju faktiskt har pressat ner hakan hårdare i tanken så att du hade fått en djupare försänkning i den, då hade du kapat en halv sekund till :tungan :gnissla

Det såg riktigt räjsigt ut :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top