övningsköra

Geckis

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
Cbr 929a
Nån som vet nått bra ställe runtomkring att kunna öva med koner och dylikt med? Har uppkörning snart så vill nöta in lite manöverbana.=)

Mvh Jocke

Geckis skrev:
2254047 Nån som vet nått bra ställe runtomkring att kunna öva med koner och dylikt med? Har uppkörning snart så vill nöta in lite manöverbana.=)

Mvh Jocke
Förr så övade man vid parkeringen efter stängning på Coop(Gamla B&W) vid ikea, vet inte hur det ser ut där nu när det byggt fler butiker..

Tierp, norra infarten om du åker E4.an, sen höger efter några hundra meter.

Där ska det finnas banor uppritade.

Edit;, hörde något rykte om att det ska finnas nån bana mellan Ramsta Lund och Uppsala. Tror att det hette Skärfälten(??)

Last edited:
Vid Bilprovningen finns det halvstora ytor som dessutom brukar vara grusfria - där körde jag mycket då det begav sig. Hade inga koner, utan stegade upp banan och lade ut tillklippta trasor som blöttes med vatten (så de inte blåste iväg) - enkelt och billigt.

KLockrent grabbar! Klarade teorin idag och skulle beställa prov. tro på fan att alla tider var i mitten av augusti :brinnerup Men hade sånt flyt så hon fick in en tid på tisdag i Gävle. Har kört cirka 150-180 mil med hojjen(övn.) Men har inte provat på kon banorna direkt. Hoppas att det kommer gå vägen. Vill inte vänta tills i augusti...

Geckis skrev:
2254216 KLockrent grabbar! Klarade teorin idag och skulle beställa prov. tro på fan att alla tider var i mitten av augusti :brinnerup Men hade sånt flyt så hon fick in en tid på tisdag i Gävle. Har kört cirka 150-180 mil med hojjen(övn.) Men har inte provat på kon banorna direkt. Hoppas att det kommer gå vägen. Vill inte vänta tills i augusti...

Huva! i Gävle finns Sveriges grinigaste VV-kontrollants-gubbe! Jag skulle hellre vänta tills i augusti.

Lycka till på tisdag! :)

Bobbo V skrev:
2254877 Huva! i Gävle finns Sveriges grinigaste VV-kontrollants-gubbe! Jag skulle hellre vänta tills i augusti.

Nerå jag klararde det ju o hade honom så det går nog bra :)

FÖ så kostade mitt A kort 1250 kr :D
Lycka till nu

Bobbo V skrev:
2254877 Huva! i Gävle finns Sveriges grinigaste VV-kontrollants-gubbe! Jag skulle hellre vänta tills i augusti.

Men dra åt pipan! Nu blev jag inte alls nervös..... =S
Ska förövrigt köra upp på min zx9r. Kanske inte så smart men det är den hojjen jag känner bäst.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT