Plats i vit grupp idag den 18:e

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Det finns en plats ledig i vit grupp idag!
Jag har av misstag dubbelbokat mig. Orkar inte köra både som instruktör och i vit grupp idag...
Eftersom marknadsplatsen är stängd idag lämnar jag över platsen på plats på Sturup!

Hojta till på studs!!!!

/K.lantarsel

CorbenDallas skrev:
2244196 Det finns en plats ledig i vit grupp idag!
Jag har av misstag dubbelbokat mig. Orkar inte köra både som instruktör och i vit grupp idag...
Eftersom marknadsplatsen är stängd idag lämnar jag över platsen på plats på Sturup!

Hojta till på studs!!!!

/K.lantarsel
Nähää se du det går inte för sig alls :fatta!
Försökte lämna bort våra platser på knudan då vi var tvugna o jobba akut.
Men det blev kalla handen stenhårt,måste väl vara bättre att någon/några får köra än att där e platser lediga :va

Zmurfen skrev:
2244218 Nähää se du det går inte för sig alls :fatta!
Försökte lämna bort våra platser på knudan då vi var tvugna o jobba akut.
Men det blev kalla handen stenhårt,måste väl vara bättre att någon/några får köra än att där e platser lediga :va

Japp det stämmer, funkar inte att lämna bort platsen, försökte det själv också när jag blev sjuk och en gång när jag dubbelbokat mig när jag skulle vara instruktör, fick beskedet att jag blev av med en friplåt ena gången och att jag skulle använda marnadsplatsen när jag dubbelbokat mig...., så det är bara att bita i de sura äpplet Corben, för det är väl lika för alla... :va

Vad bubblar ni om?
Klart som tusan det går att byta. MEN, det får ske utanför Sydskanes Emses administration.

1. Åk till Sturup/Knutstorp.
2. Betala din plats o få din lapp.
3. Om du inte redan har någon som vill ha din plats, leta reda på en.
4. Överlåt din plats till denne.
5. Eventuell ekonomi behandlas mellan er.

Hur svårt kan det bli?
Gör om, gör rätt!

Kom igen, ta chansen o kör med Sveriges bäst organiserade banåkargäng! :tummenupp

Last edited:
CorbenDallas skrev:
2244349 Vad bubblar ni om?
Klart som tusan det går att byta. MEN, det får ske utanför Sydskanes Emses administration.

1. Åk till Sturup/Knutstorp.
2. Betala din plats o få din lapp.
3. Om du inte redan har någon som vill ha din plats, leta reda på en.
4. Överlåt din plats till denne.
5. Eventuell ekonomi behandlas mellan er.

Hur svårt kan det bli?
Gör om, gör rätt!

Kom igen, ta chansen o kör med Sveriges bäst organiserade banåkargäng! :tummenupp

Vad vi bubblar om...., jo det kan jag berätta igen om det jag skrev innan inte var förståbart.

Jag blev sjuk strax innan en Sturupkörning i år och kunde inte köra, det var försent att lägga ut på marknadsplatsen, så jag lade ut det på forumet istället.

Jag fick då beskedet att så fick man inte göra och att min friplåt var förverkad om jag inte körde..., att Robz ville ha min plats spelade ingen roll, han fick heller inte ta den!!!

Har dom ändrat reglerna nu eller!!!! :va

*Superlight* skrev:
2244364 Vad vi bubblar om...., jo det kan jag berätta igen om det jag skrev innan inte var förståbart.

Jag blev sjuk strax innan en Sturupkörning i år och kunde inte köra, det var försent att lägga ut på marknadsplatsen, så jag lade ut det på forumet istället.

Jag fick då beskedet att så fick man inte göra och att min friplåt var förverkad om jag inte körde..., att Robz ville ha min plats spelade ingen roll, han fick heller inte ta den!!!

Har dom ändrat reglerna nu eller!!!! :va
Nope! Reglerna är precis dom samma som innan. Läs min steg-för-steg-anvisning till hur du ska göra.

Problemet för din del var att du var sjuk och inte kunde ta dig till Sturup.
Om man har en plats att bli av med, måste man överlåta den PÅ PLATS!!
Så vad jag gör nu är att ragga en köpare, som sen kan lämna överplatsen till på plats. Hänger du med?

Det kan mao inte komma någon till "in-checkningen" som proppsar på att köra på DIN bokade plats. Den måste du som är bokad "lösa ut" och sen överlåta till någon annan.

Last edited:
Såvida inte något ändrats, så har du Corben FEL. :7peta (För en gångs skull tror jag)
När MP spärrats så kan man INTE byta plats längre - verkar ha med administration och principer att göra.
Jag kan inte förstå vad det skulle vara för skillnad om man, som "säljare", är på plats eller inte....

Last edited:
Lämna över plats

Vad jag har förstått så vill dom inte att man lämnar över sin plats till någon
som kanske inte har skrivit på ansvars pappret. Mest för hålla koll om det händer något på banan där av marknadsbörsen.

Larre skrev:
2244610 Vad jag har förstått så vill dom inte att man lämnar över sin plats till någon
som kanske inte har skrivit på ansvars pappret. Mest för hålla koll om det händer något på banan där av marknadsbörsen.

Allt detta har den personen som "säljer" sin plats ansvar för

Robz skrev:
2244477 Såvida inte något ändrats, så har du Corben FEL. :7peta (För en gångs skull tror jag)
När MP spärrats så kan man INTE byta plats längre - verkar ha med administration och principer att göra.
Jag kan inte förstå vad det skulle vara för skillnad om man, som "säljare", är på plats eller inte....

Tydligen (har jag fått veta idag) så kunde du tagit min plats Robz eftersom jag var på plats..., om bara någon hade upplyst oss om att man kunde göra så :huvet

Som både du och jag mfl. uppfattade det då, så gick det ju inte alls att göra så ....

Robz skrev:
2244477 Såvida inte något ändrats, så har du Corben FEL. :7peta (För en gångs skull tror jag)

Jodå, det kan du. Så som jag beskriver kan du. MEN. Stort MEN!

Du som säljare är ansvarig för den som kör!
Så man bör inte sälja till vem som helst, utan det bör vara till någon du litar på eller som du vet kör ofta med oss för att vara på säkra sidan. Du är skyldig att ta reda på att den du säljer till är:
1. Medlem eller har kört med oss innan.
2. Har kört intro och har skrivit på ansvarslappen.

Det skall också påpekas att det här är ett "kryphål".

Det hade varit jättebra om detta stod i klartext på SSEmse:s hemsida. Nu vet man att det finns ett "kryphål" men denna information kunde ju även finnas på "rätt" plats. Att reglerna är tydliga är ju :tummenupp

PGH skrev:
2246090 Det hade varit jättebra om detta stod i klartext på SSEmse:s hemsida. Nu vet man att det finns ett "kryphål" men denna information kunde ju även finnas på "rätt" plats. Att reglerna är tydliga är ju :tummenupp

Reglerna är ju egentligen rätt tydliga.
Ge fan i o boka dig om du inte ska köra. :D

CorbenDallas skrev:
2246201 Reglerna är ju egentligen rätt tydliga.
Ge fan i o boka dig om du inte ska köra. :D

Sant :) Klart som fan att jag bokar om jag skall köra :gnissla. Men jag citerar: "rätt tydliga" avslöjar att det finns en liten otydlighet, eller hur.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park