Vevaxel åt helvete! Vad göra????

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Fan!

Min vevaxel på Millen har gått åt helvete! Fan ska man göra? Ny vevaxel 13000:- plus jobbet att sätta i den. :huvet :huvet

Har någon tips på vad jag ska göra? Får man tag på en beg. vevaxel? Kanske ska man köpa en hel motor?

AHHRRGG......

_basse_ skrev:
2239033 Fan!

Min vevaxel på Millen har gått åt helvete! Fan ska man göra? Ny vevaxel 13000:- plus jobbet att sätta i den. :huvet :huvet

Har någon tips på vad jag ska göra? Får man tag på en beg. vevaxel? Kanske ska man köpa en hel motor?

AHHRRGG......

Står ju inte uttryckligen att han har en vev men han verkar sälja hela cykeln i delar , ring å hör med honom...

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35178

Övervarv eller problem med smorsel är väl vanliga orsaker till problem med veven vad jag vet. Felgjutning? Materialfel?

stigs motormekaniska i Axvall, 0511-627 42
kan nånn så kan han..
renovera alltså

_basse_ skrev:
2239033 Fan!

AHHRRGG......

Attans Basse!
Då va det inte "bara" vevlager alltså.

Fan, lider med dig. :pannkyss

GeFeldz skrev:
2239064 Övervarv eller problem med smorsel är väl vanliga orsaker till problem med veven vad jag vet. Felgjutning? Materialfel?

HAHAHA, Luleå, "smorsel", snacka om eget språk ni har...har du varit ute på "lägdan" o sladdat någe? ;)

rfb skrev:
2239159 HAHAHA, Luleå, "smorsel", snacka om eget språk ni har...har du varit ute på "lägdan" o sladdat någe? ;)

Äh , fjöl av din pjuklarv, He int så noga

_basse_ skrev:
2239033 Fan!

AHHRRGG......
Det går att slipa om veven, lägga på ny yta och härda om.
Mäta upp nya lager och montera ihop.

Kanske även slipa om en vevstake??

slipning o ny yta runt 3000:-

lager under 1000:-

förmodligen.

Chii skrev:
2239164 Äh , fjöl av din pjuklarv, He int så noga

Oh, sorry, I only read swedish ;)

Skoja lite med er bara, smorsel lät lite kul bara ;)

rfb skrev:
2239159 HAHAHA, Luleå, "smorsel", snacka om eget språk ni har...har du varit ute på "lägdan" o sladdat någe? ;)
Ahah, smorsel är ju ett bra ord ;)

Lägdan har jag ingen aning om vad det är *?*

Åk till tyskland o hämta en ny beg motor är mitt tips kolla ebay..de brukar hamna på runt 6000:-

Han körde hojen utan olja i ca 500m därför gick det som det gick.

Ricken skrev:
2239256 Då säger jag: köp ny motor, annars blir det mycket dyrare, måste ju byta alla glidlager i motorn, inte bara veven.

Bara en massa besvär, köp en ny motor. blir förmodligen samma pengar, kanske lite billigare till o med.
inte alls säkert att fler lager skurit, stor ändan på en stake går alltid först.

börja med att plocka ner motorn, ring till Stig, det kostar ca 3000:- så fixar han stake och vev med lager.

R2 skrev:
2239275 inte alls säkert att fler lager skurit, stor ändan på en stake går alltid först.

börja med att plocka ner motorn, ring till Stig, det kostar ca 3000:- så fixar han stake och vev med lager.
Nä imnte säkert, men om den har fått så pass lite olja så att ett lager har skurit så skulle jag inte vilja vara ett glidlager i den motorn, dom bör ha fått för lite olja i samma mått som vevstakslagret.

Så om dom inte har skurit så borde dom vara nära.....

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back