Tur att man hade virusskydd....

Det är brandväggen som besserwissrar sig, har inget med virus att göra :)

Plus att man får såna hela tiden med Norton skrotet ;)

Om det där är ett virus så ska jag äta upp min hatt. Norton är skräp, det enda det gör är att få folk paranoida över struntsaker.

Snälla någon:
Förklara vad som föranleder nyttjande av följande smiley i denna tråd:

":rofl"

det är bra att du är paranoid men det är ingen fara i detta fallet, ett enkelt sätt att fota skärmen är att trycka printscreen (uppe till höger på tbordet) sen öppna paint och använda klistra in :)

glömde lite propaganda. detta slipper du om du börjar använda ett unix baserat OS :tummenupp

Last edited:
appelvikaren skrev:
2238320 Detta har kommit upp cirka 5gånger när jag vart inne på sport hoj, lite mysko eller det är väll dagens internet kanske.....
Virus hit och dit!

http://img147.imageshack.us/img147/6352/virusvarning5ws.jpg

///Jonte
Som någon redan sagt är det mest troligt brandväggen som är lite för snäv. Jag vet inte vilken version du kör, men bland annat kan du kolla så att brandväggen inte scannar oanvända portar för det brukar kunna ge en hel del onödiga varningar.

appelvikaren skrev:
2238320 Detta har kommit upp cirka 5gånger när jag vart inne på sport hoj, lite mysko eller det är väll dagens internet kanske.....
Virus hit och dit!

///Jonte

Nejdå.. Det är inget att bry sig om..

Du vet om att det finns en knapp som heter print screen. Den tar en bild av det du ser på skärmen och lägger i urklipp. Den kan du med fördel klistra in i paint eller word eller var du vill. Det gör det mycket enklare att ta skärmbilder än att göra det med kameran. :)

Alla som säger att jag skulle tryckt printscreen. Dum är jag inte , klart jag testade det men det funkade inte(bärbar). Så jag tog fram kameran och plåtade den blanka skärmen :)

appelvikaren skrev:
2238919 Alla som säger att jag skulle tryckt printscreen. Dum är jag inte , klart jag testade det men det funkade inte(bärbar). Så jag tog fram kameran och plåtade den blanka skärmen :)
wtf? då ska du nog kolla upp det (eller du kanske inte ens har knappen :va )

-Rosen- skrev:
2239047 wtf? då ska du nog kolla upp det (eller du kanske inte ens har knappen :va )

Jo det har han säkert, fast kombinerat med någon annan knapp så han måste trycka in [Fn]-knappen (den heter så på min iaf) typ som shift.
Förstår du vad jag menar?

vixor skrev:
2239229 Jo det har han säkert, fast kombinerat med någon annan knapp så han måste trycka in [Fn]-knappen (den heter så på min iaf) typ som shift.
Förstår du vad jag menar?
jupp jag förstår precis :)

Den dära mupp varningen brukar jag okså få med mitt norton ,datorn ballar ur o måste botas om :va

appelvikaren skrev:
Virus hit och dit!

http://img147.imageshack.us/img147/6352/virusvarning5ws.jpg
///Jonte
Nappe skrev:
2239825 Den dära mupp varningen brukar jag okså få med mitt norton ,datorn ballar ur o måste botas om :va
Tog mig friheten att kolla lite och det finns en säkerhetsbug i windows som kan ge andra tillgång till datorn. Felet kan inträffa på alla sidor men Norton blockar så fort felet inträffar.

Jag rekommenderar att ni kör windows update för att få alla säkerhetsuppdateringar. Lägger med direktlänk till fixen för XP och 2000 om ni inte vill köra update av någon anledning.

Säkerhetsuppdatering för Windows XP
Säkerhetsuppdatering för Windows 2000

Skriv gärna om detta fixade problemet.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...