Blinkande lampa på gsxr 750 -00

eightball

Attero Dominatus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00
Tjena

Jag har ett problem, va precis ute och körd när F1 lampan började lysa på min suzuki gsxr 750 -00, grejen e att om man stänger av motorn och sätter på den igen så slutar den blinka. Enligt handboken så e det bränsleinsprutningssystemet som sätts ur spel. Men varför funkar den igen om du stänger av motorn och sen sätter på den igen. Någon som har en tänkbar lösning på problemet ? Typiskt att det ska hända på en Lördag när alla meckar e lediga :huvet

eightball

Koppla in en bygel i dealermode-kontakten och läs ut vilken felkod du får så kan jag hjälpa dej.

eightball skrev:
2226950 Tjena

Jag har ett problem, va precis ute och körd när F1 lampan började lysa på min suzuki gsxr 750 -00, grejen e att om man stänger av motorn och sätter på den igen så slutar den blinka. Enligt handboken så e det bränsleinsprutningssystemet som sätts ur spel. Men varför funkar den igen om du stänger av motorn och sen sätter på den igen. Någon som har en tänkbar lösning på problemet ? Typiskt att det ska hända på en Lördag när alla meckar e lediga :huvet

eightball

Den lampan har mer än 1 funktion, men det kanske du har koll på.
Oljetryck och vattentemp oxå
Blinkar den eller lyser den under drift...
Kolla om nån av symbolerna för oljetryck och vattentemp lyser i digital displayen samtidigt som F1 lampan lyser/blinkar...

Gildemeister: lampan lyser konstant, och i displayen blinkar tempen och F1 om vartannat

Nr:18: En bygel i dealermode-kontakten, vart hittar jag den kontakten ?

eightball skrev:
2227000 Gildemeister: lampan lyser konstant, och i displayen blinkar tempen och F1 om vartannat

nu är det kval i F1... svara efter det...

iaf kan vara tempgivaren eller nåt...

//Gilde

eightball skrev:
2227000
Om inte minnet sviker(3 år sedan jag hade en sån gixxer)så sitter den innanför vänster sidokåpa.Ta bort kutsen/passagerarsadeln så ska den sitta innanför kåpan.

Busaberg skrev:
2227020 Om inte minnet sviker(3 år sedan jag hade en sån gixxer)så sitter den innanför vänster sidokåpa.Ta bort kutsen/passagerarsadeln så ska den sitta innanför kåpan.

stämmer bra
bakom vänstra bakre kåpan sitter det en kontakt som ska kortslutas...
det går att nå den utan att plocka bort kåpan.

//Gilde

eightball skrev:
2227000 Gildemeister: lampan lyser konstant, och i displayen blinkar tempen och F1 om vartannat

Jaaa
kolla felkoderna som du får upp på displayen när du har korslutit kontakten bakom vänstra sidkåpan bak

eightball skrev:
2227368 ok jag ska göra det men vart får man tag på vad felkoderna betyder ?

sök här!
tyvärr så har jag bara felkodslistan till 98-99 GSXR750 å 99 -00 GSXR600

kolla på www.gixxer.com där lär du hitta vad du söker

Lycka till
//Gilde

jag antar att lampan måste lysa när jag ska få en felkod ? Nu funkar den som den ska så jag får väl ta en testrunda o se om den börjar blinka igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT