Bakhjulsåkare friad!

Vad skönt att det gick väl, surt för snuten som inte lyckadej få igenom sitt åtal. Verkar som att det fins rättvisa trotts allt :tummenupp

Synd att han inte blev dömd!
Han borde ju inte ha körkort om han inte klarar av att bromsa i ett stressat läge!

Andersson1988 skrev:
2215856 vem ljuger???? :confused:

Det spelar ingen roll om motorcyklisten ljuger, det har han all rätt att göra, motorcyklistens kompisar däremot begår mened om dom ljuger.
Bilisten kan nog tänkas ljuga för att själv framstå i bättre dager (vilket också är mened).
Poliser får absolut inte ljuga, vilket dom givetvis gör ändå.

Ibland säger dom att "det gick lite fort där, men vi fick tyvärr ingen mätning på dig, ha en bra dag och kör försiktigare" trots att dom fick en mätning på lite drygt hastighetsgränsen plus moms, då tycker man om ljugande poliser.

När dom däremot säger "Motorcyklisten gjorde en rad vårdslösa omkörningar och vi höll så när på att tappa bort honom i den täta trafiken" fastän det inte var tät trafik, det var bara två omkörningar, och polisen tyckte inte att raksträckorna var långa nog för att köra om tanten som körde 85 på 90 väg.
Då tycker man inte om poliser som ljuger.

Detta är INTE en flame. Polisen stod och tryckte bakom den stoppade bilen och hoppade rakt ut i gatan. Visst, bromsa omkull sig var väl inte det bästa som kunde hända men poisen borde ju tänka till lite innan han leker Kamikaze pilot... Jag tycker iaf att det var polisen som gjorde fel i denna situation enligt vad jag hört och jag är riktigt glad att min kompis klarade sig!

Troligen, HÖGST TROLIGEN kommer detta överklagas till hovrätten av åklagaren...
Där får vi se vad som händer :rolleyes:

(bin there and done that... and lost!!!)

.../Yoshi

Klabbe85 skrev:
2216069 Synd att han inte blev dömd!
Han borde ju inte ha körkort om han inte klarar av att bromsa i ett stressat läge!

Så du menar att du alltid kan stanna när du är ute o kör o någon plötsligt skulle kliva ut framför en parkerad bil,

Skulle ju innebära att man skulle krypa fram i 20 eller så.

GuW skrev:
2216309 Det spelar ingen roll om motorcyklisten ljuger, det har han all rätt att göra, motorcyklistens kompisar däremot begår mened om dom ljuger.
Det är först i en rättegång som det handlar om mened men då gäller det samtliga även motorcyklisten om han ljuger, ingen skillnad vilken roll man har i en rättegång.

FlowerPower skrev:
2216540 Så du menar att du alltid kan stanna när du är ute o kör o någon plötsligt skulle kliva ut framför en parkerad bil,

Skulle ju innebära att man skulle krypa fram i 20 eller så.
Visste du inte att när man e 21år o sitter vid datorn så VET MAN ALLT... :rolleyes:

Tror nog dom flesta (alla :confused: ) skulle hamna i en svår situation om NÅGON plötsligt hoppar fram framför en bil...

Sen hur det gick till i detta fall har jag ingen aning om, men det jag har läst tycker jag domslutet var ett vettig (bättre att fria än fälla :tummenupp )

.../Yoshi

Det är först i en rättegång som det handlar om mened men då gäller det samtliga även motorcyklisten om han ljuger, ingen skillnad vilken roll man har i en rättegång.

FEL!!!!! Den anklagade får ljuga hur mycket som helst och det är inte mened.
Däremot får du ALDRIG som vittne ljuga i en DOMSTOL, därför att då begår du ett brott som heter mened.

Den här gången så begick polismannen tjänstefel.
Jag har pratat med den åtalade och jag kan inte tro att han talar osanning. Allt han berättat om händelsen verkar stämma med vad rätten nu beslutat och jag har svårt att tro att han skulle ljuga både för dem samt alla hojkompisar han har.
Den här killen har inte mått speciellt bra sedan den här händelsen inträffade i slutet av förra säsongen. Han visste att polismannen skulle försöka få honom dömd för något han inte gjort. Hade han nu blivit dömd så hade det blivit ett mycket kännbart straff. Detta skulle han antagligen ha fått på grund av att polismannen visste att han själv gjort ett tjänstefel när han lyckats få den åtalade att krascha.

Som åtalad svär du aldrig vittnes ed, därför kan du heller inte bli åtalad för mened. Jag vet...

Om rätten kommit fram till att han e oskyldig så anser jag det vara ett korrekt beslut.

Skönt att det faktist går att vinna över en snut i en rättegång vilket inträffar en gång på miljonen.

Snälla kan inte Lorkan förklara varför detta är en flame :hihi

Ja polisens sätt att agera i detta fall har varit jävligt idiotiskt!
Utöver att han sprang fram från där han stod mellan två bilar och motorcyklisten
körde om en bil och inte ens hade möjlighet att se polisens förens denna
var i mitt i vägen och ställde sig som en kors med armar och ben!
(inte direkt polismans tecken)
Sedan att polisen sedan ljugit så dåligt i rättegång så han vid tillfälle
lyckades baktala sig själv är ju ännu ett skäl att inte tro på honom!

++++ mycket mera. Polisen har agerat regelvidrigt för att rädda sitt eget skinn!
Det är mycket som inte är gjort som polisen ska ha gjort och det är mycket
som han gjort som han inte skulle ha gjort!

Klabbe85 skrev:
2216069 Synd att han inte blev dömd!

hehe då skulle då fan nästa ingen i detta landet ha körkort varken för bil eller båge.

Rubriken på tråden är rätt missvisande, eftersom han inte åkte på bakhjulet :)

Han kan inte helt enkelt........ :D

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...