Stulen jubileumsgul R1-06 XMY 173

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död
 

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Ort
i Hus
Hoj
CBR600RR och VFR750F
FZ1 skrev:
2212380 Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död

hur länge var du borta??
Det suger att inte få ha sina saker ifred....(den stod/står inte inne på macken då??)
 

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nej men vad f-n. :huvet Du skulle ha ringt mig så hade jag kommit och hämtat dig direkt med rejsbussen. :(
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Macken stängde klockan 6. Jag dörrknackade och pratade med alla mackgrannar om de sett någon bil eller personer men inget. De hade lagt märke till hojen som stod där och sedan var den borta...

Undrar om det går att få igång en så'n här som har imobiliser, eller skall de ha den att plocka delar av? Skall även kolla hur många jubileumsgula det finns i landet, det kan inte vara många.

Peter: Tack skall du ha, vi tänkte faktiskt på dig men tyckte inte det borde vara någon fara för en trasig låst hoj, och så fick jag ju sitta och krama Stefan bak på R1:an :tuttar
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Lite igenkänningstecken och foto

-backspeglarna är inte med
-e-märkta miniblinkers
-gul skyltbelysning
-gula parkeringsljus
-stomp pads
-rostfritt race avgas (inte med på bilden)
-waltermoto kraschpuckar & bobiner
-harris kopplingspuck
-transparent bubbelglas med egen svart lack i nedkant (inte med på bilden)
-pilot power med fel rotationsriktning
-ett par grejor till bytta som inte syns
 

Bifogat

  • gulr1b.jpg
    gulr1b.jpg
    45 KB · Visningar: 236

MC Doktorn

Guest
FZ1 skrev:
2212380 Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död
Va!! de e inte sant
Ruggigt trist M det känns så j.... fel att inte ha grejer i fred, moralen i samhället är i botten.
Din hoj borde kännas igen snabbt då inte många såna finns.
 

sandstream

Guest
Usch! :död
Håller koll i norra Stockholm, de finns ju inte så många av den sorten.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Håller också ett öga öppet.
Stompads borde ju vara ett shysst kännetecken på en jubileums r1á.
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
FZ1 skrev:
2212380 Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död


Idag (runt 19:00) såg jag en sån gul r1a rulla igenom karlstad (jag följde delvis efter för att kolla extra noga)

#Gul
#Hade backspeglar
#Ingen skylt alls (allt sånt borta där bak)
#Brölade fint
 

Max©

pannkaka
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Karlstad
Hoj
R1
Mr Helmut skrev:
2216353 Idag (runt 19:00) såg jag en sån gul r1a rulla igenom karlstad (jag följde delvis efter för att kolla extra noga)

#Gul
#Hade backspeglar
#Ingen skylt alls (allt sånt borta där bak)
#Brölade fint

Har sett den omvartannat i ett par månaders tid.... brukar ha följe av en R6.

Trist, men jag gissar att du hade stöldförsäkring på den!? :gnissla
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jag hade som tur är stöldförsäkring på hojen, så min ekonomiska förlust blir förhoppningsvis inte så stor. Men man vet inte hur försäkringbolagen resonerar med ersättningen, och till sist är det endå vi alla som får betala genom premierna...
Jag tackar endå alla som håller ett öga öppet, och är uppmärksamma på delar som flyter upp.
 

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Ort
Gefle
Hoj
Nope
Hur vanligt är den färgkombinationen på r6/r1?
Såg nån liknande i valbo(gävle) men är inte så super hemma på hur vanlig den färgen är.Att det var en yamaha såg jag iallafall :)
Jag bara reflekterade på att bågen var fin och att killen på den körde med jobbarbyxor och huvtröja med crosshjälm/cross brillor.Nu är väll chansen liten att det skulle vara denna hoj,det var nummerplåt på den men den var under skärmen så man såg den knappt.
 
Last edited:

MadAxe

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Mjölby
Hoj
Husaberg 650
tråkigt med hojen lider med dig fick själv min hoj stulen i helgen.

har en dum fråga bara. varför skiftar man rotationsriktningen på däcken?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
MadAxe skrev:
2225040 tråkigt med hojen lider med dig fick själv min hoj stulen i helgen.

har en dum fråga bara. varför skiftar man rotationsriktningen på däcken?

Kör man några varv på bana så slits däcken mest på en sida, typ Gelleråsen = höger sida. Då vänder man och kör vidare. Rotationsriktingen har NOLL betydelse på hojdäck.
 

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1...såklart
FZ1 skrev:
2212380 Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död

Fan va trist.

Var det möjligen dig jag pratade med (och berömde hojen :)) i slutet av lördagen på Gotland Ring med Actionpics?

Fruktansvärt trist hursomhelst. Märkligt att det cirkulerar så mycket hojtjuvar i samhället och att det går så fort. Riktigt otrevligt.

Ska kolla en gång extra om jag ser en sådan R1 på vägen.

/Olzki
 

MoYa

Made In Chile
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Kinna
Hoj
CBR 954 -02 :)
FZ1 skrev:
2212380 Pga stenskott blev jag tvungen att ställa hojen låst och med trasig kylare vid macken i Malexander. När jag kommer tillbaka med släpet har någon redan hämtat den.
Vad säger man :död


Har dom inte övervaknings kamera där?? :confused:
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
@MadAxe: Tråkigt höra att fler är drabbade. Alla(?) svenska banor går i högervarv och sliter betydligt mer på höger sida av däcken. I det här fallet hade däcket rullat 15 mil på Sviestad, 30 mil på Anderstorp och 30 mil på Gotland innan jag vände på det. Mönsterdjupet (vid 45°) är original 4mm, mitt däck hade 1,5-2mm på höger och 3mm på vänster sida vid omläggningen.

@Chronic: :tummenupp

@Neutral: Som du vet kör jag inte när det regnar :näsblod

@Olzki: Jag hade den enda gula R1:an där, så det var säkert vi som språkades. Det märks att den gula uppskattas av många, började köra hoj -78 och har aldrig tidigare fått i närheten så mycket uppmärksamhet som med den här!

@MoYa: Ola, ¿como estas? Nej inga kameror.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jävligt surt! Hoppas det löser sig mend oddsen är ju ganska små för det tyvärr.
 

FZ1

Resan är målet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Norrköping
Hoj
CBR1000
Jaha, då har karenstiden löpt ut utan att hojen dykt upp. Försäkringsbolaget ersätter en ny hoj men vill inte betala fullt för extrautrustningen jag hade på, men jag tycker ändå att de har skött det hela helt ok.
Så idag var jag iväg och hämtade en ny gul R1...
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top