GSX 750 RR, Hoj?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Badger skrev:
2187089 Såg denna annons på Blocket idag av en slump.
http://www.blocket.se/vi/8314114.htm?ca=21_s

Är det någon här som vet lite mer om denna hoj, dvs GSX 750 RR. Vad är det för skillnad mellan denna och den "vanliga" gixxern.

Är lite allmänt nyfiken.

Oj en dubbel R... :Bugar :Bugar den där finns det inte många av. Lite mer info har du här:
http://www.suzukicycles.org/All-Suzuki/all_suzuki_models.html

Kolla med RoosRacing här på forumet, han har en som han håller på att moddar. Men original är ju alltid original.

45k är mycket men jag skulle slå till direkt om jag hade cash.
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
Homo skrev:
2187382 skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av
dåre :fatta!

jag gillar fighters, men att förstöra en sån där fin orginalare vore synd & skam ! :7peta
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Homo skrev:
2187382 skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av

....å just därför ska man INTE bygga en fajter av så pass sällsynta hojar. :mattias :7peta
 

xyx

Darwin Kernel Version 11.0.0
Gick med
11 Nov 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Thruxton, röd!
Homo skrev:
2187382 skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av

Vad är ballt med att köpa en redan ovanlig hoj och stycka den?
Det kan man göra med dussinhojar istället, för o ge dom en unik touch.
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Homo skrev:
2187382 skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av
donno.gif
 

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
på tiptop
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
wtf.. man vill väl ha så fet hoj o utgå från eller?? eller är det mej det är fel på, bygger ju hellre nåt skoj på nåt ovanligt än dussinhojen bertil..
 

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Malmö
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Homo skrev:
2188442 wtf.. man vill väl ha så fet hoj o utgå från eller?? eller är det mej det är fel på, bygger ju hellre nåt skoj på nåt ovanligt än dussinhojen bertil..
Tillverkad i 500 ex för japanmarknaden...det finns inte många i Sverige.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Badger skrev:
2187089 Såg denna annons på Blocket idag av en slump.
http://www.blocket.se/vi/8314114.htm?ca=21_s

Är det någon här som vet lite mer om denna hoj, dvs GSX 750 RR. Vad är det för skillnad mellan denna och den "vanliga" gixxern.

Är lite allmänt nyfiken.
Den är, trots sitt relativt lika utseende, en helt annan hoj är den vanliga gsxr 750.
Den byggdes i ett lågt antal, drygt 500, då gränsen för att få homologisera en gathoj ( japansk ) för WSBK då denna byggdes kring 89-90 låg just på 500 tillverkade ex.
Den var framtagen att gå rätt in i WSBK, gjorde dock ingen större succe där men gick även i endurance-VM.
Svårt att veta hur många som finns kvar, svårt att veta vad en sådan här hoj är värd men om den är i ett komplett orginalskick kan den vara värd hur mycket som helst i rätt köpares ögon, då det handlar om samlarvärde och nostalgi.
De övriga japanerna tillverkade också motsvarigheter som Yamahas OW01, Honda RC 30 och Kawasaki ZXR 750 RR
 

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Ort
Vårby
Hoj
KTM rc10
Homo skrev:
2188442 wtf.. man vill väl ha så fet hoj o utgå från eller?? eller är det mej det är fel på, bygger ju hellre nåt skoj på nåt ovanligt än dussinhojen bertil..
Skulle du förstöra en sådan här hoj och bygga en fjanter av den så skulle du kölhalas, rullas i sirap och lämnas till myrorna... Och det är bara första steget i en lång lång smärtsam process.
Har aldrig förstått hur man kan köpa en kanonfin sporthoj.. slakta den, Borra sönder stryrkrona mm... Ok på vurpollon... men annars nä :fatta! :fatta! :fatta!

Blev sugen på att köpa den för att skydda den från sånna som du Homo.... Fy på dig
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Homo skrev:
2188442 wtf.. man vill väl ha så fet hoj o utgå från eller?? eller är det mej det är fel på, bygger ju hellre nåt skoj på nåt ovanligt än dussinhojen bertil..

ja det är dig det är fel på.... :hihi man styckar fan inte upp en klassiker som tillverkats i 500 ex, det borde säga sig självt.
 
Last edited:

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
I skogen
Hoj
Morsans Hornet -06
Homo skrev:
2187382 skulle va ballt o bygga fajter på lr kanske en sån zxr/7r (dubbelrrrredition) dom verkar det heller inte finns många av
Först trodde jag att du glömde smileyn, men du verkar ju mena allvar...

Hur som helst, coolt med en så ovanlig japsare. Dessutom ser den riktigt fräsch ut!
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Fred00 skrev:
2189410 Först trodde jag att du glömde smileyn, men du verkar ju mena allvar...

Hur som helst, coolt med en så ovanlig japsare. Dessutom ser den riktigt fräsch ut!

dessvärre är det inte hojen på bilden...men en likadan. Inte i mint cond men "bättre än bruksskick" enligt säljaren.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
fazerfun skrev:
2189388 ja det är dig det är fel på.... :hihi man styckar fan inte upp en klassiker som tillverkats i 500 ex, det borde säga sig självt.
Jag råkade kolla på Monster Garage för några år sen, dom tog en Corvette Stingray i mint condition, den såg ut att vara spretans. Jag tror den bara stått sen den var ny i princip. Den sågade dom sönder å gjorde nån slags dirt race-bil av, som dom körde sönder i nån jävla lerpöl nånstans! Jag yrkar bifall till SENSEIs metoder! :fakta
 

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Hoztic skrev:
2190931 Jag råkade kolla på Monster Garage för några år sen, dom tog en Corvette Stingray i mint condition, den såg ut att vara spretans. Jag tror den bara stått sen den var ny i princip. Den sågade dom sönder å gjorde nån slags dirt race-bil av, som dom körde sönder i nån jävla lerpöl nånstans! Jag yrkar bifall till SENSEIs metoder! :fakta

ja det avsnittet såg jag oxå....fiii fan...kan inte få in i mitt huvud hur man tänker :dummer :kulspruta :va måste ju vara någon störning från barndomen som blommar ut.

Lyckligtvid brukar ägarna till de här hojarna vara rätt bra på att röka ut alla fajterfånar som ringer...det var en RG 500, helt nyrenoverad och i mint cond, ute på blocket för några månader sedan. Ägaren blev fullständigt nedringd av allehanda slaktare som skulle sätta på diodljus, kolfiberhuggers å en massa annan skit... :tomten på en hoj som det finns 46 av i Sverige??? :va :va :fatta!

Lyckligtvis gick den till en tvåtaktsentusiast i Norge.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
fazerfun skrev:
2191010 ja det avsnittet såg jag oxå....fiii fan...kan inte få in i mitt huvud hur man tänker :dummer :kulspruta :va måste ju vara någon störning från barndomen som blommar ut.
Japp, det gled väl för lätt när dom skulle ut så dom studsade i väggen :huvet

Det skulle krävas tillstånd från staten att få köpa vissa fordon! :fakta
 

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Ort
Höga kusten
Hoj
Z1 Yoshimura ed
fazerfun skrev:
2187800 ....å just därför ska man INTE bygga en fajter av så pass sällsynta hojar. :mattias :7peta

Noga då, hur man än vänder och vrider på det så går ju utvecklingen framåt spelar ingen roll hur många R det är före eller efter namnet hojen är ju ändå sunkig jämfört med en modern gixxer.

Då jag våldade med Hondan och varvade skiten ur den var det ingen som brydde sig, trots att det var en garanterat ovanlig hoj. CB 750 borrad till 836 med ett Muscle Machine kit med förlängd gaffel och customstyre var definitivt one of a kind.
 
Nyheter
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Top