Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
JoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??![]()


osterkraft skrev:2175181Den här smileyn måste vara hämtad från en installationsanvisning till just en sådan där!
![]()
![]()

Bend overJoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??![]()
JoUh skrev:2175508Ok, era smurfar. Så långt var även jag med...
Men detta ska ju vara en "universal" och funka på alla. Gör det något att munstycket på dämparen är större än "rivjärnet"? Eller är det bara att borra hål i ena sidan och fästa?

JoUh skrev:2175145Så nu har jag fått tag på en dB-killer. Någon som har idéer på hur/var man moterar denna mojäng??![]()

Ok, det var dumt av ossec2bme skrev:2175856Vad är det frågan om?!!
Hur kommer det sig att han får 8 st idiot-svar av 9 möjliga?
Om någon ber om hjälp så ska han väl inte bli hånad på de viset.
Skärpning!!
JoUh skrev:2175508Ok, era smurfar. Så långt var även jag med...
Men detta ska ju vara en "universal" och funka på alla. Gör det något att munstycket på dämparen är större än "rivjärnet"? Eller är det bara att borra hål i ena sidan och fästa?
Bodoe skrev:2176020Här har ju verkligen någon tänkt till och tjänar stora pengar. "Först tillverkar vi ljuddämpare som dämpar dåligt, sen sälje vi insatser som sänker ljudet!"
Ungefär som att tillverka kassa saker för att få sälja reservdelar.
Varför ska du ha en decibellkiller på ditt micronsystem om original låter lagom? Inte att det är enklare att byta DB-killer istället för ljuddämpare för det har du ju bevisat att det inte är...Dyrt om det bara skulle vara för utseende. Varför köpte du ett avgassystem som låter så illa?

Bodoe skrev:2176020Här har ju verkligen någon tänkt till och tjänar stora pengar. "Först tillverkar vi ljuddämpare som dämpar dåligt, sen sälje vi insatser som sänker ljudet!"
Ungefär som att tillverka kassa saker för att få sälja reservdelar.
Varför ska du ha en decibellkiller på ditt micronsystem om original låter lagom? Inte att det är enklare att byta DB-killer istället för ljuddämpare för det har du ju bevisat att det inte är...Dyrt om det bara skulle vara för utseende. Varför köpte du ett avgassystem som låter så illa?
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |