Bankörning Kinnekulle Ring fredag 28 Juli - Actionpics

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
En ny bandag är nu tillgänglig hos www.actionpics.se för bokning.

Actionpics.se ordnar bandag på Kinnekulle Ring Fredag 28 juli.
Heldagsåkning på en av sveriges troligen roligaste motorbanor. Instruktörer kommer att finnas till förfogande. Vi kommer att köra mellan kl 09.00 - 16.30.
Åkningen passar såväl erfaren och snabb som nybörjare.
Naturligtvis kommer ambulans finnas på plats.
Bullergräns: 94 db mätt ca 1 m från bankanten. Alla moderna slipons i god kvalité bör klara detta. Är du dock osäker så ta med eller montera orginal ljuddämpare.

- Fyra grupper (Oförsäkrad, Snabb, Medel och Lugn).
- Varje körpass är 20 min.
- Kostnad 650kr per förarplats.

För att anmäla sig så ska föraravgiften 650kr betalas till PlusGiro 106 05 78-0 mottagare Lilian Waern Motorsport.
På inbetalningen vill vi att du lämnar meddelande om,
- Datum för bandagen (t.ex. 28 juli)
- Ange deltagarens namn
- epostadress, (information och bekräftelse på din anmälan skickas per mail)
- Grupp du vill köra i, (Lugn, Medel, Snabb eller Oförsäkrad
- Motorcykelns försäkringsbolag
- Mobilnr

Kan du inte lämna några uppgifter på din betalning så skickar du oss ett mail med uppgifterna. Vi bekräftar med mail när betalningen inkommit..
Förarplatsen är bokad och säkrad när du gjort betalningen och fått bekräftelsen av oss, inom 10dgr från att du gjort din betalning skall du ha erhållit en bekräftelse.

Det kommer finnas en matvagn på plats där dricka och lunch kan införskaffas.

Har du frågor så är du välkommen att kontakta oss på mail info@actionpics.se

Platstillgång Kinnekulle Ring fredag 28 juli!

Snabb grupp: FULLBOKAT!
Medel grupp: FULLBOKAT!
Lugn grupp: Enstaka platser finns
Oförsäkrad grupp: FULLBOKAT!

/Nitrous

/Nitrous & Liwa1

I samarbete med Duells - www.duells.se & Sporthoj.com - www.sporthoj.com

Last edited:
Då var man bokad! (Har iaf betalt nu.)
Hoppas på bra väder nu.. :banana

Halvdan skrev:
2140906 Då var man bokad! (Har iaf betalt nu.)
Hoppas på bra väder nu.. :banana

Står i tidningen att Juli och Augusti ska erbjuda grymt bra väder :fakta , allt är sant som står i tidningen :tomten
Men ärligt talat så är Juli rätt säker, så vi hoppas på det bästa!

/Nitrous

Snabb grupp: Endast 3 platser kvar!
Medel grupp: Platser finns
Lugn grupp: Platser finns
Oförsäkrad grupp: Platser finns

/Nitrous

Jag tar en plats i snabba gruppen å tanten en i mellan...
See ya :tummenupp

Sköter anmälandet som sig bör på annan väg !

Snabb grupp: FULLBOKAD!
Medel grupp: Plats finns
Lugn grupp: Plats finns
Oförsäkrad grupp: Plats finns

Besök även www.actionpics.se för info om ytterligare bandagar.

/Nitrous

kinnekulle,ja tack :)

Ok då,,eftersom alla sponsorer är på mig så kör ja väl då :tomten

Ska försöka att hålla mig till tempot i *host* mellangruppen :)

Om du,Trinity varvar mig mer än 2 gånger per omgång så får du inga bilder av mig :tungan

Jag tar en plats, eller två en till polarn också. Fixar detta ikväll å hoppas på att det finns platser kvar.

Rasorblade skrev:
2279893 Är det fortfarande så att man inte får köra om i kurvorna i långsamma gruppen? :va

Vi har ingen långsam grupp bara en lugn grupp!

Svaret är att i lugna gruppen får man bara köra om på rakan, inte i / ut eller in i en kurva. Lugna gruppen är till för nybörjare på banan och förare som har ett lugnare tempo.

/Liwa1

Liwa1 skrev:
2280164 Vi har ingen långsam grupp bara en lugn grupp!

Svaret är att i lugna gruppen får man bara köra om på rakan, inte i / ut eller in i en kurva. Lugna gruppen är till för nybörjare på banan och förare som har ett lugnare tempo.

/Liwa1
Något som slog mig förra fredagen är att det vore bra om ni på förarmötet tog upp problematiken angående dom som ger fullt på rakan men håller igen lite i kurvorna. Dom där k5:orna är ganska svåra att ta sig om på rakan :gnissla

fyra grupper med en oförsäkrad??? den 29/4 sa ni att alla var oförsäkrade...hur ska ni ha det?

mvh Fredrik

HanneZ skrev:
2280185 Något som slog mig förra fredagen är att det vore bra om ni på förarmötet tog upp problematiken angående dom som ger fullt på rakan men håller igen lite i kurvorna. Dom där k5:orna är ganska svåra att ta sig om på rakan :gnissla
Det brukar väl sägas?
Problemet är bara att få lyssnar eller är så ödmjuka att de inser att folk vill om.
Jag gasade måttligt sist på GR 2005 och råkade hamna på film när jag blev ikappkörd av snabbare åkare.
Det syntes på filmen hur en som låg mellan gasade ikapp mig på rakan med tappade sedan när det började svänga.
Alltså helt omvänt, hade han kommit om mig så hade jag blivit hindrad när det sedan började svänga.

freding skrev:
2280199 fyra grupper med en oförsäkrad??? den 29/4 sa ni att alla var oförsäkrade...hur ska ni ha det?

mvh Fredrik
Oförsäkrat är ju garanterat oförsäkrat, dom andra grupperna är det tveksamt om försäkringen gäller eller inte. Va det inte så dom menade?

Sweedo skrev:
2280212 Det brukar väl sägas?
Problemet är bara att få lyssnar eller är så ödmjuka att de inser att folk vill om.
Jag gasade måttligt sist på GR 2005 och råkade hamna på film när jag blev ikappkörd av snabbare åkare.
Det syntes på filmen hur en som låg mellan gasade ikapp mig på rakan med tappade sedan när det började svänga.
Alltså helt omvänt, hade han kommit om mig så hade jag blivit hindrad när det sedan började svänga.
Jag tyckte jag lyssnade ordentligt men jag hörde inget om det. För mig är inte problemet jätte stort då det mer eller mindre bara är nyare 1000-hojar jag inte kommer om. Jag tycker dock synd om motardisterna eller snabbare nissar på mindre hojar.

freding skrev:
2280199 fyra grupper med en oförsäkrad??? den 29/4 sa ni att alla var oförsäkrade...hur ska ni ha det?

mvh Fredrik

Nej, vad vi sa eller åtminstone försökte säga var att ev. är alla oförsäkrade oavsett bolag eftersom de största bolagen hade lämnat uppgifter om att dom var överens om hur dom ska tolka TSL.
Men, ingen har ändrat sina villkorstexter ännu och TSL är fortfarande en LAG som inte har ändrats. Om det är tilllämpningsbart att göra en egen "tolkning" av TSL får tiden utvisa, det verkar ännu inte finnas något prejudikat mig veterligen.
Trygghansa och IF skriver svart på vitt i sina villkorstexter hur deras försäkring tilllämpas. Eftersom dom andra bolagen inte har den villkorstexten så väljer vi tillsvidare att inte äventyra försäkringsskyddet för dom deltagare som ev. har en gällande försäkring.

Det var alltså i upplysningssyfte vi tog upp det och även påminde alla om att se över sitt personliga olycksfallsskydd inför sommaren.

Ledsen om det uppfattades fel och verkade rörigt.

Mvh
Nitrous & Liwa1

HanneZ skrev:
2280185 Något som slog mig förra fredagen är att det vore bra om ni på förarmötet tog upp problematiken angående dom som ger fullt på rakan men håller igen lite i kurvorna. Dom där k5:orna är ganska svåra att ta sig om på rakan :gnissla

Noterat, ska ta upp det nästa gång.
Har man en literhoj och massor med effekt men vet med sig att man kanske inte är snabbast i stan så kan man med fördel hålla igen liiite på rakan.

/Nitrous

Snabb grupp: FULLBOKAD!
Medel grupp: FULLBOKAD!
Lugn grupp: Plats finns
Oförsäkrad grupp: Plats finns

Besök även www.actionpics.se för info om ytterligare bandagar.

/Nitrous

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...