Bluffprodukt lr inte, har nån hört talas om detta

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Först, ja det är en blocketannons. Men läs den och tala om för mig om ni hört talas om denna produkt, själv är jag starkt skeptisk till att det fungerar. Nån av sporthojs 10k medlemmar kanske kan motbevisa mig?

mvh
Andreas

http://www.blocket.se/vi/7820319.htm?ca=3_s

Närå, produkten fungerar och gör vad som antyds, den virvlar vatten.

Sen om någon tror att vattnet rengör bättre för att det är virvlat, så finns det bra doktorer för sådant...

Prova själv att vispa en skål med vatten nästa gång du ska tvätta hojen, funkar säkert lika bra som ovispat
:näsblod

GuW skrev:
2075125 Närå, produkten fungerar och gör vad som antyds, den virvlar vatten.

Sen om någon tror att vattnet rengör bättre för att det är virvlat, så finns det bra doktorer för sådant...

Prova själv att vispa en skål med vatten nästa gång du ska tvätta hojen, funkar säkert lika bra som ovispat
:näsblod

Antar att du förstod vad jag menade, så jag tolkar ditt inlägg en aning ironiskt :tungan . Det skulle hursomhelst vara intressant och se om denna knasboll till uppfinnare t.ex varit med i Plus eller dylikt avslöjarprogram

jag brukar alltid köra igång kranen på högsta tryck när jag spolar upp vatten, då virvlar det av sig själv :tummenupp

An3Azz skrev:
2075147 Antar att du förstod vad jag menade, så jag tolkar ditt inlägg en aning ironiskt :tungan . Det skulle hursomhelst vara intressant och se om denna knasboll till uppfinnare t.ex varit med i Plus eller dylikt avslöjarprogram

Aschberg sågade dom jäms med knäna för ett antal år sen... :tummenupp
Snubben fick blindtesta virvlat vs ovirvlat vatten och hade fel 9 gånger av tio, han hävdade stenhårt att det vatten han trodde var virvlat smakade "våtare" :hihi :rofl

Lord Adrian skrev:
2075386 Aschberg sågade dom jäms med knäna för ett antal år sen... :tummenupp
Snubben fick blindtesta virvlat vs ovirvlat vatten och hade fel 9 gånger av tio, han hävdade stenhårt att det vatten han trodde var virvlat smakade "våtare" :hihi :rofl
men om han hade fel 9 av 10 borde inte det betyda att ovirvlat vatten är våtare :va :rolleyes:

Ska man skaffa produkter ur den kategorin skulle jag skulle lägga pengarna på en schysst magnet runt bensinslangen istället. :lol

Johan skrev:
2075716 Ska man skaffa produkter ur den kategorin skulle jag skulle lägga pengarna på en schysst magnet runt bensinslangen istället. :lol
Ja den eller Turbolatorn (en plastpropeller man sätter i insugskanalen, ofta före luftburken), som ökar prestandan och minskar bensinförbrukningen med upp till 20%

An3Azz skrev:
2075099 Först, ja det är en blocketannons. Men läs den och tala om för mig om ni hört talas om denna produkt, själv är jag starkt skeptisk till att det fungerar.

Superkvalificerat skitsnack - bondfångeri och lurendrejeri.

EN sak som den kan göra, om man blandar in luft, är att avlufta radon, och andra jordgaser.
OM man har detta i vattnet vill säga.
Men det gör en stril lika bra.

50 spänn är väl rimligt pris för den. Slår vad om att det bara är en spiralformad kanal inuti.

Men... folk VILL ju bli lurade så... varför skulle man annars:

- vara med i livets ord?
- köpa Slick 50 och liknande?
- rösta på sossarna?
- ha en drömfångare?
- köpa dyr syntetolja?
- köra annat än Honda?
- köpa bantningsprodukter på tv-shop?
- köpa produkter ö.h.t som lovar vad vetenskapen ännu inte upptäckt?
- tro på Saida/motsv.?
- gå på timeshare-erbjudanden på obskyra semesterorter?
- dricka lightläsk och samtidigt äta chips?
- köpa aktier av en kille i fådd doktorshatt eller fleecetröja?
- hyra stuga i England med solgaranti?
- gå på kristallterapi eller homeopati?
- lita på en mäklare?

;)

Ja inte fasen är det nåt som jag skulle köpa direkt, mailade dock gubben och ställde lite frågor om det bl.a finns några oberoeende tester mm. Man får väl se vad man får för svar :hihi

Dr.Bike skrev:
- köra annat än Honda?

Ährmmmm..... :7peta Häst mot folkgrupp :rofl

An3Azz skrev:
2076169 Ja inte fasen är det nåt som jag skulle köpa direkt, mailade dock gubben och ställde lite frågor om det bl.a finns några oberoeende tester mm. Man får väl se vad man får för svar :hihi

Ährmmmm..... :7peta Häst mot folkgrupp :rofl

Javaf-n! :lol Jag kastade väl in ett par "flajmbajts" så NÅN skulle reagera! :hihi

Jag ljög ihop ett mail till chefen på firman :rofl

----------

Goddag min käre fysikbroder.

"Underhållsfria. Inga röliga delar som slits. Vattnet går runt vänster- och högervridna spiraler - i en speciell kombination - som ger vattnet förstärkt Plus- respektive Minuspol."

Som blivande doktorand på Kungliga Tekniska Högskolan är jag väldigt intresserad av dina virvlare.

Kan du beskriva i enkelhet var dom extra elektronerna kommer ifrån?

Fria elektroner är det vi kallar Betastrålning, och det får man cancer av.

Ett annat sätt att förstärka Plus- respektive Minuspol, är att ändra den 105'-gradiga vinkeln mellan väteatomerna i vattenmolekylen. Men Då skulle inte vatten längre frysa vid 0-grader C' eller ha den fantastiska ytspännig och blandningsförmånga det faktigst har.

Hur reagerar ditt vatten på syra/basblandningar, joniseringar och oxider?

---- svar 1:

Hej Anton,
Tack för Ditt mail.
Själv är jag inte någon fysiker.
I första hand vidarebefordrar jag Ditt mail till Trygve Forssten i Sollentuna, tel *********
(Trygve är samtidigt vår finske distributör.)

Den 28 och 29 april kommer det att vara ett Kvantmedicinskt Seminarium där vi kommer att närvara som åhörare.

På språng!

------ svar 2 från tryggis

Hej Anton!
Du har snavat över något mycket intressant, nämligen s.k. PlusMinus virvlat vatten.
I korthet: vi vet att ngt händer strukturellt med vattnet när det virvlas. Den fysikaliska förklaringen är okänd idag. En del tankar finns nog kring problematiken. Det kan vi eventuellt återkomma till om du också i fortsättningen är intresserad.

Samtidigt måste man konstatera att vi har att göra med ett paradigmskifte när det gäller vatten. Trots att det finns en mycket stor mängd dokumenation som visar att ngt händer har vi probelm att få forskning kring virvlat vatten finansierat. Det händer sig att fonder vill ha naturvetenskaplig dokumenation för finansiering. Och vi behöver finansiering för att få denna dokumenation.....

Gå gärna in på min hemsida, www.bioaq.fi. Där hittar du en del uppgifter. Dock inte på långt när allt som noterats om det virvlade vattnet.
Nedan ytterligare en länk till en artikel publicerad i USA. Nilsson tode ha utgått från KTH.

---------

moahahaha :rofl

Faktiskt kul att följa länkarna, Bertil Pettersson verkar ju klok. :lol

Favvocitat som verkar logiskt :rolleyes: :
"OBS! Låt bara vätskan passera en gång genom virvlaren!
Ev 3-5-7 etc, eftersom andra passeringen tar bort resultatet av första."
Polvänder varannan gång alltså?

Finns ju även:
LUFTVIRVLARE, som balanserar elektromagnetiska fält
utomhus från kraft- och järnvägsledningar, mobilmaster,
inomhus från ventilationstrummor (som ger negativ luft man blir sömnig av)
Bertil har hittills uppmätt räckvidd till ca 25 km.
Endast 3750:- :7peta

Blir fan förbannad över att såna här personer kan få hålla på. Än mer tragiskt att det finns människor som går på det.

:Bugar :Bugar
bertil.jpg

Last edited:
"Vattenvirvlare i Riksdagen
Företaget Plus & Minus i Åstorp, Skåne, har lyckats sälja s.k. vattenvirvlare till Sveriges Riksdag. Virvlarna sägs förbättra vattnets hälsoegenskaper. Tyvärr kan detta inte påvisas med konventionella mätinstrument, erkänner Kurt Davidsson, en av delägarna i Plus & Minus, utan endast med slagruta, pekare och pendel. Bengt Axeblad, driftingenjör vid Riksdagens fastighetsenhet, lät sig övertygas och har låtit installera virvlare i två byggnader. Kostnad: ca 5000 kr. Bertil Pettersson från Plus & Minus bjöds redan hösten 1998 till Riksdagen av Gunnel Wallin (c) för att tala för centerledamöterna. Wallin, bekant för sitt engagemang för alternativmedicin, har skrivit till Folkvett: "Vad gäller min personliga uppfattning av vattenvirvlare, är mina erfarenheter som jag fått studera på olika håll, bara positiva."
Plus & Minus har även lyckats sälja vattenvirvlare och plattor som sägs avskärma farlig strålning till tre vårdhem i Helsingborgs kommun för ca 25000 kronor.
(Sydsvenska Dagbladet 2001-04-04 och 2001-05-27, mail från GW till Folkvett 2001-08-13)"

"En virvelvind av pseudovetenskap
Publicerat i Folkvett nr 4/2005.

Virvlat vatten – Berättelsen om Bertil. Leif Börje-Frid. Öraholma bokförlag 2005, ISBN 91-631-6660-7.

I april 2001 uppmärksammade media förvånat att Riksdagen låtit sätta in vattenvirvlare i sitt vattenledningssystem. Dessa vattenvirvlare består av en bit rör med en spiral inmonterad och saluförs av företaget Plus & Minus AB i Klippan. Enligt marknadsföringen skulle det sålunda virvlade vattnet ha en allmänt positiv inverkan på livsprocessen. Speciellt hävdas att människors problem med elektromagnetiska fält, inklusive jordstrålningsfält, skulle avhjälpas. Dessutom skulle växter som vattnats med virvlat vatten blomstra yppigare, och tomat och gurka skulle ge bättre skördar. Dessa vattenvirvlare togs upp av Sverker Olofsson i konsument-TV-programmet Plus från Umeå (2002-11-11) och lades där i soptunnan, bland annat på inrådan av undertecknad som också deltog i Folkhemmet med Robert Aschberg i TV3 (2001-04-13). Där fick två slagrutegängare förgäves försöka skilja ett kärl med virvlat vatten från nio andra med vanligt sådant.

Denna skeptiska medierapportering till trots blomstrar fortfarande företaget Plus & Minus AB; åtminstone förefaller det så. Entreprenören Kurt Davidsson hjälper schamanen, gurun och slagrutemannen Bertil Pettersson att exploatera diverse produkter i anslutning till vattenvirvlingen. Nu har det också utkommit en hagiografi över denne Bertil Pettersson. Författaren, journalisten och zonterapeuten Leif Börje-Frid skriver berättelsen om Bertil och hans virvlande verksamhet. Denne har också fått en fil. mag. i biologi från Finland, Trygve Forssten, att skriva ett uppskattande förord. Han tillstår ärligt att han inte förstår allt som Bertil Pettersson säger men anser att resultaten talar sitt tydliga språk.

Hela den lilla boken är ett sammelsurium av pseudovetenskap, villfarelser och kvacksalveri. En stor mängd missuppfattningar om vanlig naturvetenskap förs också fram. Bertil Pettersson intresserade sig tidigt för homeopatiska preparat som enligt hans erfarenhet var ytterst verksamma. Han tillbringade i sin ungdom lång tid med att undersöka sådana preparat med hjälp av pendlar som fick svänga över burkarna. Från homeopati är steget inte långt till andra undersökningar av rent vatten. Enligt boken gjorde Pettersson så småningom en oberoende återupptäckt av Viktor Schaubergers gamla idéer om att vatten som får röra sig i virvlar har mer eller mindre magiska krafter.

För att göra en lång historia kort beskriver boken hur all möjlig ond strålning ökar mer och mer i vår värld och leder till att balansen mellan hjärnhalvorna störs. Med hjälp av virvlat vatten återställs denna balans. Med strålning menas i denna bok dels naturlig strålning, som sägs bestå av jordstrålning, solstrålning och kosmisk strålning, dels alla typer av naturliga och artificiella, elektriska, magnetiska och elektromagnetiska fält. Kunskaper i fysik lyser med sin frånvaro. Till exempel ställer författaren ett uttalande av mig om att jordstrålning (från Curry- och Hartmannlinjer) icke existerar mot några rader ur en bok av Hans-Uno Bengtsson där han berättar att planeten jorden strålar ut ungefär lika mycket energi som strålar in. Han avslutar detta avsnitt sålunda: ”Vem har rätt? Docent Hanno Essén eller lektor Hans-Uno Bengtsson? Vi väntar med spänning på ett klargörande från forskningsvärlden…”.

Här kommer detta klargörande: Hans-Uno Bengtsson, som för övrigt utsågs till Årets folkbildare 1993 av VoF, och Hanno Essén, vice ordförande i VoF, är totalt eniga i frågor som dessa. Den jordstrålning som jag, Hanno Essén, inte tillerkänner existens är den som sägs emanera från speciella linjer som bildar rutmönster i landskapet och som endast kan återfinnas med vinkelpekare eller slagruta av diverse självlärda experter. Jag kan utan vidare garantera att Hans-Uno Bengtsson inte heller tror på den. Att planeten Jorden utstrålar energi, huvudsakligen värmeenergi i mikrovågsområdet, är välbekant för fysiker. Den är möjlig att mäta noggrant med vetenskapliga instrument och det är den som Hans-Uno talar om i det som citeras.

Boken är full av andra missuppfattningar och felaktigheter av liknande slag. Jorden uppges ha ett magnetfält på 300 000 volt (magnetfält mäts i gauss eller tesla, inte i volt). I Några ord att enas om innan vi går vidare, i början av boken, står det ”Radiofrekvenser, avger elektromagnetiska fält…”. I Ordförklaringar, ett avsnitt i slutet av boken, står det ”Joniserande strålning är en jon som släppt ifrån sig en eller flera elektroner…”. Även utan fackkunskaper kan man uppfatta det förvirrade i sådana yttranden. Man får också veta att: ”Inför flytten till sydligare nejder måste fåglarna ladda upp sig med både mat och jordmagnetism”. Det är därför de sitter på kraftledningar, hävdar Pettersson.

I boken finns också en hel del om elöverkänslighet, sjukvården, hjärnhalvor och placebo. Det konstateras att sjukhus bör vara roterande envåningsbyggnader. Det sägs att all sjukdom kommer från hjärnan. Mot slutet finns ett längre avsnitt med tretton brev från nöjda kunder/patienter som Bertil Pettersson hjälpt. Boken avslutas med en litteraturlista som upptar imponerande men idiosynkratiska namn som Hans-Uno Bengtsson, Stephen Hawking och Albert Einstein. Själsfränder som Olof Alexandersson och Clas Tegenfeldt finns där också. Sist men inte minst finns råd och tips om hur du gör din egen pendel och vinkelpekare. Boken ger värdefull insikt i en tankevärld där många av naturvetenskapens begrepp figurerar men där vissa andra, som objektivitet, upprepbarhet, falsifierbarhet, dubbelblindning och statistisk signifikans inte satt några som helst spår.

Hanno Essén"

Dr.Bike skrev:
2075795 Superkvalificerat skitsnack - bondfångeri och lurendrejeri.

EN sak som den kan göra, om man blandar in luft, är att avlufta radon, och andra jordgaser.
OM man har detta i vattnet vill säga.
Men det gör en stril lika bra.

50 spänn är väl rimligt pris för den. Slår vad om att det bara är en spiralformad kanal inuti.

Men... folk VILL ju bli lurade så... varför skulle man annars:

- vara med i livets ord?
- köpa Slick 50 och liknande?
- rösta på sossarna?
- ha en drömfångare?
- köpa dyr syntetolja?
- köra annat än Honda?
- köpa bantningsprodukter på tv-shop?
- köpa produkter ö.h.t som lovar vad vetenskapen ännu inte upptäckt?
- tro på Saida/motsv.?
- gå på timeshare-erbjudanden på obskyra semesterorter?
- dricka lightläsk och samtidigt äta chips?
- köpa aktier av en kille i fådd doktorshatt eller fleecetröja?
- hyra stuga i England med solgaranti?
- gå på kristallterapi eller homeopati?
- lita på en mäklare?

;)

Min drömfångare funkar faktiskt ;)

Hade mardrömmar rätt ofta, och så fick jag en sån av min tjej för nåt år sen. Har inte haft mardröm sen dess - förutom när jag sover borta

hmmm kanske borde slå till på en sån där virvlare :D

Ja jävlar, karln verkar ju helt enkelt inte ha stenkoll direkt. Men hur fasen kan man öht basera en verksamhet på att lura folk med elallergi har inte såna nog med problem redan :va Dock så säger dom ju att tron gör allt, så elallergi kanske är psykosomatiskt ändå när allt kommer omkring (vilket jag iofs trott hela tiden)

Johan skrev:
2078295 Faktiskt kul att följa länkarna, Bertil Pettersson verkar ju klok. :lol

Favvocitat som verkar logiskt :rolleyes: :
"OBS! Låt bara vätskan passera en gång genom virvlaren!
Ev 3-5-7 etc, eftersom andra passeringen tar bort resultatet av första."
Polvänder varannan gång alltså?

Finns ju även:
LUFTVIRVLARE, som balanserar elektromagnetiska fält
utomhus från kraft- och järnvägsledningar, mobilmaster,
inomhus från ventilationstrummor (som ger negativ luft man blir sömnig av)
Bertil har hittills uppmätt räckvidd till ca 25 km.
Endast 3750:- :7peta

Blir fan förbannad över att såna här personer kan få hålla på. Än mer tragiskt att det finns människor som går på det.

:Bugar :Bugar
nä, den vänder ju varje gång
1 gången: onormalt
2: normalt
3: onormalt
4:osv

men sen om det funkar är en helt annan femma :rofl

Back