tips:plastmod.? drevning?

Daniel_liss

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Kawasaki ZX9R
hallå... jag lackade om min hoj i vinter... men jag var så klantig att jag glömde be lackeraren att täcka hålen för handtagen bak... nån som har en smidig lösning på hur man får det snyggt utan att lacka om bakdelen? gärna bild på förslag... (vill ju inte ha kvar touringbevis :hihi )

sen tänkte jag höra hur mkt 4 kugg bak gör? fick ett 44 drev när jag beställde tidigare satt det 40... (tror 41 är orginal?) kommer den varva mkt mer, dra mkt soppa, vibrera... osv?

hojen är alltså en zx9r -98

Daniel_liss skrev:
hallå... jag lackade om min hoj i vinter... men jag var så klantig att jag glömde be lackeraren att täcka hålen för handtagen bak... nån som har en smidig lösning på hur man får det snyggt utan att lacka om bakdelen? gärna bild på förslag... (vill ju inte ha kvar touringbevis :hihi )

sen tänkte jag höra hur mkt 4 kugg bak gör? fick ett 44 drev när jag beställde tidigare satt det 40... (tror 41 är orginal?) kommer den varva mkt mer, dra mkt soppa, vibrera... osv?

hojen är alltså en zx9r -98

3 kugg upp bak motsvarar ca 1 kugg ner fram. Högst normal nerdrevning. Jag har 18/42 orginal, ska byta till 17/42. Gör strax under 6% skillnad på varv och hastighet.

El Garto skrev:
3 kugg upp bak motsvarar ca 1 kugg ner fram. Högst normal nerdrevning. Jag har 18/42 orginal, ska byta till 17/42. Gör strax under 6% skillnad på varv och hastighet.

tackar... blir det ngn nämnbart märkbar skillnad på bensinförbrukningen då?

nån som har nåt tips ang. kåpan då?

Daniel_liss skrev:
tackar... blir det ngn nämnbart märkbar skillnad på bensinförbrukningen då?

nån som har nåt tips ang. kåpan då?

Förmodligen något högre förbrukning eftersom du kör på högre varv.

Tips på kåpan får du nog om du lägger upp en bild på hur det ser ut nu.

Jag har drevat ner min hoj en kugg fram och upp två bak. Org 16/42 nu 15/44. Märker ingen markant skillnad på varvet under 150. Trodde den skulle varva mer än va den gör. Drar lite mera bensin, men va fan det kompenceras ju upp av axet :)

Till kåpan så måste det ju finnas några fina plastpluggar eller några snygga skruvar att sätta i hålen. Finns väl en uppsjö av sånt inom fightervärlden. Som sagt bild vore bra

Last edited:
VaRvStopPEt skrev:
2062845 Har det löst sig nu dårå

nja de bakre hålen löste jag med biltemas täckbrickor kromade... men de främre blir nog att svarva/fräsa/pula till nått som går att lacka i den gråa lacken sen... om jag kan få tag i lite mer lack av min lackare... :) tack för hjälpen iaf... bild kommer när det är klart :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman