hatar arbetsförmedligen

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
:4skrika :4skrika FITT arb förmedligen nekade mej till skolan med motiveringen "du har ingen erfarenhet" men helvete då, hade jag det skulle jag inte behöva gå :mad: :mad:

vilket jävla pack som sitter där

Last edited:
Men, men.... Var det inte klart att du skulle få gå på skolan?
Trist som fan om det skiter sig på mållinjen. :(

Mattias650 skrev:
Men, men.... Var det inte klart att du skulle få gå på skolan?
Trist som fan om det skiter sig på mållinjen. :(

jo det va det, men tydligen inte, fick klartäcken från skolan o allt va klart, men af är dumma i skallen så dom tyckte inte att jag skulle gå

TERMINATOR skrev:
jo det va det, men tydligen inte, fick klartäcken från skolan o allt va klart, men af är dumma i skallen så dom tyckte inte att jag skulle gå

Det måste ju vara bättre att plugga är att gå arbetslös tycker man ju...

Men packet på arbetsförmedlingen förstår inte bättre, de har ju hamnat där eftersom de är arbetslösa själva..
I Askersund är dom riktigt jefla lost.. allihopa. :4skrika
(Till dem i Örebro har jag bara behövt gå till en gång sen jag flytta hit)

Klart som f-n det måste vara bättre att göra nåt (ex.vis plugga) än att gå arbetslös?? Vad tänker de med? :dummer :pangihuve

vet inte vad dom tänker och hur dom tänker, men nu skiter jag i dom kan jag säga, när jag frågade vad ska jag göra nu da?? jaaaa.... sa dom då, du får väl söka några jobb, NO SHIT ?!?!?!?!!?!?

Du skulle nämnt att du känner Blom. :7peta

Nä, skämt åsido. Vad håller de på med?! Det måste ju vara snudd på tjänstefel att medvetet göra någon öppet arbetslös när det finns ett vettigt alternativ. :huvet

Kyckling skrev:
Du skulle nämnt att du känner Blom. :7peta

Nä, skämt åsido. Vad håller de på med?! Det måste ju vara snudd på tjänstefel att medvetet göra någon öppet arbetslös när det finns ett vettigt alternativ. :huvet

Jag har gått vidar med detta ärende till vissa kommun
politiker och en skrivelse förbereds för NA, jag ska bråka :6surkart :6surkart :6surkart :6surkart :5sure :5sure :cdevil

men du började ju :confused: du pluggade en kväll skrev du någonstans och sen var ni ju lediga osv under sportlovet :va ... ja jag sökte ju oxå en skola, skulle få gå den om jag var villig att flytta i hela sverige men det är jag ju inte så :)

TERMINATOR skrev:
:4skrika :4skrika FITT arb förmedligen nekade mej till skolan
Hur menar du, tänkte du plugga? då är det väl bara att hoppa av ams.

Eller tänkte du läsa medans du var arbetsökande?

morecore skrev:
Hur menar du, tänkte du plugga? då är det väl bara att hoppa av ams.

Eller tänkte du läsa medans du var arbetsökande?

Arbetsmarknads utb som AMS lovade att jag skulle få gå, började gå, men inte fick fortsätta

TERMINATOR skrev:
:4skrika :4skrika FITT arb förmedligen nekade mej till skolan med motiveringen "du har ingen erfarenhet" men helvete då, hade jag det skulle jag inte behöva gå :mad: :mad:

vilket jävla pack som sitter där
tack! då är jag ungefär samma lågt stående varelse som poliser, lapplisor mfl...

jag tror att det var sådant tryck på utbildningen att de helt enkelt blev tvingade att prioritera vilka som skulle gå den... om du däremot kan visa att du har en arbetsgivare som kan anställa dig efter utbildningen kommer du att ställas i kö för att börja... ett litet tips bara...

jag tycker illa om enstaka ordningsvakter, men bara därför idiotförklarar jag inte en hel yrkeskår... :pannkyss

Mr Vader skrev:
tack! då är jag ungefär samma lågt stående varelse som poliser, lapplisor mfl...

jag tror att det var sådant tryck på utbildningen att de helt enkelt blev tvingade att prioritera vilka som skulle gå den... om du däremot kan visa att du har en arbetsgivare som kan anställa dig efter utbildningen kommer du att ställas i kö för att börja... ett litet tips bara...

jag tycker illa om enstaka ordningsvakter, men bara därför idiotförklarar jag inte en hel yrkeskår... :pannkyss

tänker inte komentera det du skriver för du har inte hört diskutionen med dom på af.

vilken arb givare kan garantera någon jobb om 1,5 år??

kritiken är inte riktad mot dej, utan alla som man har träffat.

Last edited:
blom skrev:
efter 1,5 år borde väl dom kunna garantera om man gör tex praktik mm där..eller

Vi har regelbundet helt okända personer som ringer till oss och vill ha garantier, det lovar vi givetvis inte eftersom det inte går att lova (och speciellt inte till okända personer) samt att det är vi som hamnar i skiten om det inte blir nåt...

erik skrev:
Vi har regelbundet helt okända personer som ringer till oss och vill ha garantier, det lovar vi givetvis inte eftersom det inte går att lova till okända personer samt att det är vi som hamnar i skiten om det inte blir nåt...

ringde runt o kollade dom bara skrattade, det fattar du väl att det inte går

erik skrev:
Vi har regelbundet helt okända personer som ringer till oss och vill ha garantier, det lovar vi givetvis inte eftersom det inte går att lova (och speciellt inte till okända personer) samt att det är vi som hamnar i skiten om det inte blir nåt...
jo naturligtvis kan det vara så.. men om ma n säger ett större företag som tex där tengil jobbar. ska man gå 1,5 år så är det förmodligen en jäkla massa praktik i den tiden oxå och då kan ju även den funka som en slags provanställning eller så.. garantier finns väl iofs aldrig ( det vet väl ni med husabergare :D )

blom skrev:
jo naturligtvis kan det vara så.. men om ma n säger ett större företag som tex där tengil jobbar. ska man gå 1,5 år så är det förmodligen en jäkla massa praktik i den tiden oxå och då kan ju även den funka som en slags provanställning eller så.. garantier finns väl iofs aldrig ( det vet väl ni med husabergare :D )

har nyss pratat med atlas, dom bara skrattade, funkar tyvärr inte så

vi skiter i det här nu, naturligtvis är det inte Mr Vader´s fel och jag har asolut inget mot honom som person tvärt om tycker jag han är en trevlig prick.

vad det gäller af tycker jag fortfarande att det är en hög med pajasar som jobbar där och jag hoppas att jag snart får ett jobb så slipper att ha med dom att göra. jag vill att ni tar hänsyn till mitt önskemål nu och slutar att diskutera detta mer. TACK // Termo

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...