KTM´s supermoto slipon?

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Är det någon som testat denna, hur är dom effektmässigt/ljudmässigt om man jämnför med orginal(-02) doma, acra osv..

Mycket nyfiken på denna.. ;)

pro_1546200_0_1111062921.gif

Last edited:
Jonasson skrev:
Är det någon som testat denna, hur är dom effektmässigt/ljudmässigt om man jämnför med orginal(-02) doma, acra osv..

Å du som inte skulle lägga ner en massa pengar den här säsongen... :hihi

Jag klagar inte...

Det sista jag skulle göra är att sluta uppmuntra min enda motardkompis att lägga pengar på sin hoj! :D

Ingen som har nåt tips på bra slipon till en DRZ 400 SM 05? :va

Frredde skrev:
Jag klagar inte...

Det sista jag skulle göra är att sluta uppmuntra min enda motardkompis att lägga pengar på sin hoj! :D

Så ska det låta ;) Då kan jag tom köpa slipon i år juh hehe
:yoparty :Bugar :tummenupp :fyllisar

Jonasson skrev:

Polarn har ett sådant!! Och Ja det låter mer än original. Men 3700:- eller vad det kostar, skulle jag inte lägga på ett slipon som ser ut som ett original.
Tror Acras är tusenlappen dyrare.

Jonasson skrev:

jag hade en sån burk på min 640. låter mycket mer än original. inte lika mycket status som att ha ett akrapovic. men vill man inte lägga ut den sista tusingen så e det ett bra val.

Rasorblade skrev:
Har beställt från flipmOde!!
titanium.jpg

Ser RIKTIGT nice ut, du fick väl ett bra pris på detta va? (har för mig att jag har läst det i någon tråd :tummenupp )

Sälv så fick jag mitt Sebring titan FÖR FUTTIGA 2650KR= HYFSAT PRIS :hihi

Hi-ho skrev:
Ser RIKTIGT nice ut, du fick väl ett bra pris på detta va? (har för mig att jag har läst det i någon tråd :tummenupp )

Sälv så fick jag mitt Sebring titan FÖR FUTTIGA 2650KR= HYFSAT PRIS :hihi

Var fick du sebring för det priset?!

Jag pröjsade 2600:- inkl. frakt! :tummenupp

Jonasson skrev:

Nej nej nej! Köp inte detta.

Köp den raka modellen istället som har fritt flöde istället!
584.05.083.100 i KTM parts katalogen OM du nu skulle ha ett KTM orig system.

Annars så skulle jag kolla lite närmare på Flipmode,s system...

BTW. den dämpare som du visade, sitter orig på 625/660.
Om du vill ha lite sång i den så måste du kapa av röret ca 10cm inuti men det är bättre att köpa ett annat!

motardnisse skrev:
BTW. den dämpare som du visade, sitter orig på 625/660.
Om du vill ha lite sång i den så måste du kapa av röret ca 10cm inuti men det är bättre att köpa ett annat!
Det är SXC dämparen som är original.Supermoto-dämparen är "raktigenommodell"

hmm gåre inte å bygga om orginalet på -02 å få lite bättre flås/sound? Tips/bilder? :va

Busaberg skrev:

Det är precis den dämparen som sitter orginal på 660. Troligtvis sitter det en SXC dämpare på 625:an.

för information så kan man inte se skillnad på 660´ns originaldämpare och KTM´s effektdämpare (supermoto). De är exakt likadana

Jonasson skrev:

jag köpte en sån dämpare till min -02:a
klart bätte än den jätteklumpen där satt original på den hojen
men jag ångrade mig snabbt efteråt att jag inte köpte en
"roligare" pipa.
Jag hade satsat på flipmodes pipa om jag skulle köpt idag

Jonasson skrev:

Det låter ganska bra!!! Om man jämför med original så är det STOR skillnad!

Rasorblade gick och köpte slipon DIREKT när han hörde skilnaden mellan min och sin engen :hihi :7peta

Rasorblade skrev:
Polarn har ett sådant!! skulle jag inte lägga på ett slipon som ser ut som ett original.

Det är ju just det som är meningen med denna slipon... om man nu skulle flyga på nån flygande besiktning eller så , då kan de inte se att det är inte är slipon.

Rasorblade skrev:
Har beställt från flipmOde!!
titanium.jpg

Men du... texten kommer ju inte att synas på din hoj eftersom avgassystemet kommer upp på vänster sida, och texten här är på den högra... :va

eller har de kanske tänkt på det??? :confused:

Busaberg skrev:

Va fan tror du det är på bilden då! SXC dämparen........ :huvet

Den krökta SXC dämparen sitter orig på BÅDE 625 & 660.

Artikelnr är till den raka racemodellen!!!!!!!

Det finns öppen kon att köpa till SXC dämparen om man vill ha lite mulligare ljud, men då låter den mer burkigt!

Last edited:
Rasorblade skrev:
Var fick du sebring för det priset?!

Jag pröjsade 2600:- inkl. frakt! :tummenupp

Hade bra kontakt med en firma när jag tävlade, så jag har fortfarande bra pris.
Men jag kan säga att den ligger i uppsala, då har jag ju inte sagt för mycket :tummenupp

motardnisse skrev:
Den krökta SXC dämparen sitter orig på BÅDE 625 & 660.
menar du att själva burken är böjd? eller att det e ett jävla ormbo på rören i den? jag köpte en sån burk som på bilden. stod supermoto på den o allt.. o det var en såkallad "raktigenom" modell.. ett rör som går från ena hålet till det andra. utan att ta några u-svängar osv.

Back