Någon som åkt på Monzta?

Ullis skrev:
Den är väl okörd än så länge, öppnar ju inte förrän i maj.

Borde ju ha varit en bana en längre tid men inte just för 'bandagar' och MC. Någon i trakterna har ju garanterat kört där redan och kanske har lite bilder/filmer att dela med sig av tänkte jag.
 
Har varit på Monzta med hoj vid ett par tillfällen, dock har jag inte fått med mig några bilder därifrån. Än...

Banan blev ju inte asfalterad förrän 2004, så det har varit nästan bara vinteraktivitet med bil där hittills. Banan upplevdes smal (kan ha varit alla träd) och är kuperad.

Det är en kvalificerad gissning att det kommer lite bilder på sajten därifrån under våren när ombyggnaden blir klar :hihi
 
Wagge skrev:
Offtopic jag vet... men hur ser en sån fiddy ut? :va :tungan



PICT0179.JPG
 
Jag körde 125:a där när det var grus? Det är väl ca 20 år sen visserligen, räknas det? :hihi
 
Lite aptitretare finns på banans site nu, var upp tillsammans med sambo'n som plåtade från banan. Fortfarande lerig och mitt uppe i prepareringen, men vad jag kunde se saknas i stort sett bara fyllningen till avåkningszonerna samt städning innan den är körbar.

Passade på att ta ett par varv med hojen åxå, men det var tidvis mer som att köra grusväg än asfaltsbana :hihi

Bilder Monzta-banan

Invigningen 22:a maj verkar kunna gå av stapeln som planerat.
 
Last edited:
Jåke skrev:
2126359 Lite aptitretare finns på banans site nu, var upp tillsammans med sambo'n som plåtade från banan. Fortfarande lerig och mitt uppe i prepareringen, men vad jag kunde se saknas i stort sett bara fyllningen till avåkningszonerna samt städning innan den är körbar.

Passade på att ta ett par varv med hojen åxå, men det var tidvis mer som att köra grusväg än asfaltsbana :hihi

Bilder Monzta-banan

Invigningen 22:a maj verkar kunna gå av stapeln som planerat.
Jo, vatten kan ju vara en spännande avåkningszon... :gnissla
 
vart kommer namnet Monzta från?
 
Jajjamän

Var där och smygkörde förra året
:Bugar tackar vem fan som helst att den blev asfalterad,har bara en mil dit från där jag bor
 
lokla skrev:
2127859 Jajjamän

Var där och smygkörde förra året
:Bugar tackar vem fan som helst att den blev asfalterad,har bara en mil dit från där jag bor

Ukin ir du då? Ig ir mokall og byddger i Westmykkleaingg, tjörer slaik tunggan CBR 1000F...

Hahaha lista ut detta hörni 08:or... :tungan
 
Hörde lite svagt att det var några träd som ska ner, innan vi kan köra..
ser på bilderna att det kan nog möjligt vara sant. har själv 1,5 h till bannan.
blir nog bra. Kommer att bo där..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top