Ducati

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige.
Märket kan förlora sin stjärnglans och status om det blir för många.
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.
Det skulle vara tråkigt att åka omkring på en dussinhoj i framtiden.

Plötsligt känner jag för att köpa fyra till fem stycken kanske sex bara för att jag har plats över att ställa dem på. kanske börja med import i större mängder.
SÅ speciellt bra eller unika är dom väl inte, om alls...

niohundrasexton skrev:
Vill därför uppmana alla Ducatispekulanter att noga ta sig en funderare innan köp av denna italienska skönhet.

Ducati är & förbli en hoj åt det kvinnliga hållet... & Monstern är något av en gay ikon.

Last edited:
Grundläggande orsak till Ducatiköp

Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.

Det finns bara en sak som är fett med ducati, och det är ljudet!

Men det är knappt värt pengarna...

niohundrasexton skrev:

Jaha!? Å din hoj blir sämre för att fler upptäcker tjusningen med att brumma runt på en dylik? :näsblod
Kass logik!! Ducati kommer aldrig att bli en dussinhoj, vilket iofs inte skulle göra den sämre.
Stjärnglans, status....om de e därför du valt en Ducati så finns det väl bättre val om du vill va "speciell"!!!

niohundrasexton skrev:
Jag känner en viss oro för att det finns så många Ducati i Sverige...

:D Hahaha....vilken underbar fläjmare! Det samtalet tog skruv! Visst är det så! Snart ser vi t o m Sandström
flinandes på en provtur av MultiUglyn eller nya Hyperfulingen.

Fist Woman skrev:
Det är helt obegripligt att dessa skithojar, ja just det, jag menar Ducati, säljer så bra och väcker så mycket känslor hos människor som de gör.
Försöker man se lite objektivt på sitt MC-val, så förefaller det väldigt långsökt att välja en så dyr, omodern, effektsvag, trögstyrd och konservativ konstruktion som nya Ducati utgör.
Jag tror att den egentliga drivkraften är viljan att föröka sig, jag menar fåfänga helt enkelt.
Högklackade skor, smink, dyra märkeskläder och färgat hår liksom. De som vill ha en 999:a har oftast inte ens kört en, de svamlar om känsla, prestanda och exklusiv teknik men i själva verket vill de bara döva sin prestationsångest och i bästa fall förbättra sannolikheten att få förverkliga sina köttsliga fantasier.

Den som provkört en modern japansk sportmotorcykel vet att om allt handlade om något så banalt som kvalitet, prestanda eller varvtider så skulle det inte säljas fler Ducati än Enfield India.
Slow your horses!!! IDIOT! Det är ju bar för att retas som 916 startar, ducce är en hoj med charm och problem men du raljerar som värsta tungviktskungen och det tolererar inte jag eftersom 748:an är ett mästerverk i alla delar.

stronzo skrev:
:D Hahaha....vilken underbar fläjmare! Det samtalet tog skruv! Visst är det så! Snart ser vi t o m Sandström
flinandes på en provtur av MultiUglyn eller nya Hyperfulingen.

Den dagen vår allas Sandstream skriver på ägarbeviset på en Ducce ska jag äta upp ett par klotade rejskåpor med stora asfaltstreck på.. :hihi

FJS skrev:
Slow your horses!!! IDIOT! Det är ju bar för att retas som 916 startar, ducce är en hoj med charm och problem men du raljerar som värsta tungviktskungen och det tolererar inte jag eftersom 748:an är ett mästerverk i alla delar.
Word !

Zee skrev:
Den dagen vår allas Sandstream skriver på ägarbeviset på en Ducce ska jag äta upp ett par klotade rejskåpor med stora asfaltstreck på.. :hihi
Det skulle det kunna vara värt :D

niohundrasexton skrev:

Precis!!! Bort med Duccarna från vägarna

Last edited:
raZorsharp skrev:
Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....

"Min hoj är bättre än din!"
"Nähä, din är kassast..."
"Du är kass, ja är bäst!"
Dethär borde räknas till överflödig diskution. Kör ni hoj för att impa på andra, eller för att ni gillar att köra hoj? :3freak

FJS skrev:
Vill inte verka klyschig men prova en blade i somras och faen va den gick men faen INGEN KÄNSLA, ingen själ i hojen men en jävla massa prestanda, jag med många andra (twin & duccelovers) vill ju ha kul när vi kör och känna kärlek med det vi kör....

Bollen ligger på mållinjen.
Sandstream? :D

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna