radiostyrd hoj

Haha riktigt mäktigt :hihi ! Kanske blir nya vinter sysselsättningen. Frågan är bara om det skulle dämpa lr öka suget att åka hoj?

Japp, fanns på Hobbex förra året. Vet inte varför de inte har den nu dock? Men man kan säkert köpa den någonstans ändå :) Kostade runt 3500:- med en glödstift motor.

bebbe skrev:
Japp, fanns på Hobbex förra året. Vet inte varför de inte har den nu dock? Men man kan säkert köpa den någonstans ändå :) Kostade runt 3500:- med en glödstift motor.
tror ni att den finns i gixxer modell???märkestrogen som man e.. :tummenupp

bamsefar skrev:
tror ni att den finns i gixxer modell???märkestrogen som man e.. :tummenupp

Nja, men vet att jag har set en på Kewin schwantz GP hoj på den tiden det begav sig. Fräckt att köpa sig en alldeles egen RGV 500 :crash

Har sett bilder lite här och var o det ska finnas Repsol Honda, Ducati o säkert massa fler.. frågan är bara vart man inhandlar dem ? Får väl Googla lite ! :)

bamsefar skrev:
hehe.gott.min son e så hjärntvättad på hojar
(8år, o kan dom vanligaste modellerna). att kommer pappa hem med en sådan så blir man väl *månadens pappa*...
Verkligen, fy sjutton vad jag hade velat ha en såndär, vill inte ha den nu alls, nu när jag är för gammal :rolleyes:

bamsefar skrev:
hehe.gott.min son e så hjärntvättad på hojar
(8år, o kan dom vanligaste modellerna). att kommer pappa hem med en sådan så blir man väl *månadens pappa*...

grabben kan nog tycka de e ganska kul men jag tror inte nån som redan kör hoj irl har så mycke glädje av de. Vet sj när jag höll på rc-flygplan så fort jag börja segelflyga irl så försvann glädjen i rc va liksom inge skoj om man inte fick känna att man flög..tror de blir samma grej för många med en rc-mc dock finns de ju de som tycker båda e lika skoj

Zenit skrev:
grabben kan nog tycka de e ganska kul men jag tror inte nån som redan kör hoj irl har så mycke glädje av de. Vet sj när jag höll på rc-flygplan så fort jag börja segelflyga irl så försvann glädjen i rc va liksom inge skoj om man inte fick känna att man flög..tror de blir samma grej för många med en rc-mc dock finns de ju de som tycker båda e lika skoj
hehe,grabbhalvan villjuh.ha en mini gixxer juh :huvet .-jaja när pappa får råd så ska du få en.farsan ska fixxa lite med sin hoj först,men sen...... :tummenupp fler än en gång har detkommit på tal(tjat,ooonejdå :död )

bebbe skrev:

Hittade även Gixxer-generationen efter den du länkade till:
http://www.cssauction.com/product/___1185/tyco-suzuki-gsx-1000.html

Samt en Repsol-Honda med glödstiftsmotor:
http://www.internet-rc.com/15scalnitpow.html

Hondan har t.o.m riktig skivbroms fram. Borde gå att göra stoppies då:)

Tank cam på RC-hoj (FILM): http://www.nuovafaor.net/nuovafaor/movie/moto.mov

Last edited:
Har faktiskt funnits ganska länge. Kyosho tillverkade sådana från ,trorjag, mitten av 90 talet om inte tidigare.
Tävlade lite själv med radiostyrda bilar och en kompis skaffade den första modellen som kom ut.
De var rätt roliga att köra. :yoparty

Kyoshos hemsida

Edit: var ju tvungen att länka

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden