Återkalla Suzuki sv650 - sv1000 03-06

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Är det någon som vet något mer om detta, hittade denna info på nätet.
Kan det gälla även i Sverige? :confused:

Recall of the 2003-2006 Suzuki SV1000, SV1000S, SV650 and the SV650S

Make / Models / Years:
SUZUKI / SV1000 / 2003-2006
SUZUKI / SV1000S / 2003-2006
SUZUKI / SV650 / 2003-2006
SUZUKI / SV650S / 2003-2006
Manufacturer : AMERICAN SUZUKI MOTOR CORP.
Manufacturer’s Report Number : 2086
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 06V013000
Mfg's Report Date : JAN 11, 2006
Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEMBLY
Potential Number Of Units Affected : 4841

Summary: On certain motorcycles, repeated stress from vibration can cause a crack to form in the area where the liquid/vapor separator bracket is welded inside the fuel tank. This can allow fuel leakage to occur.

Consequence: Fuel leakage in the presence of an ignition source can result in a fire.

Remedy: Dealers will replace the fuel tank free of charge. The recall is expected to begin in February 2006. Customers may contact American Suzuki at 714-572-1490.

Notes: Customers can also contact the national highway traffic safety administration’s vehicle safety hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safecar.gov.
 
Det vore ju jävligt trist... får hoppas att det bara gäller dom hojar som skruvats ihop i USA.
 
Jag har mailat kgk kl 11:45 så vi får la se om vi får något svar..!?
 
Jag kollar detta med våra leverantörer just nu, återkommer med svar senare under dagen.



Edit: Får svar på måndag.. Leverantörerna var "out of office" idag ....
 
Last edited:
sandstream skrev:


:lol :rofl :skrattaåt

Sveriges sämsta MC importör :gnissla

Om jag någonsin stog i kvalet mellan en Suzuki och "vilket annat märke somehelst" så hade jag inte valt Suzuki :gnissla

Om Tankbyte är sanktionerat från Japan kommer de mest troligen hjälpa till.
Men inte om du har en import hoj.

TL1000S deja vu...
(ramen hade tendens att spricka om bakdämparen glappade lite)
 
sv1k skrev:
Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEMBLY
Potential Number Of Units Affected : 4841

Consequence: Fuel leakage in the presence of an ignition source can result in a fire.

Remedy: Dealers will replace the fuel tank free of charge.

Sedär, de har väl tagit gamla tankar från TL1000s? Hur var det nu, SV'n är
efterföljaren till TL1000s eller? Exakt samma garantiåtgärd blev det på min
TL1000s 1997'a. Ny tank monterades på Z-motor. Tanken var för övrigt det
fjärde garantiåterkallandet på den hojen... bra grejer det där!
 
Fick mail från kgk:

Hej Tony!



Än så länge har vi inte hört något från Japan om detta, så det är troligen bara för den amerikanska marknaden. Vi har skickat en förfrågan till Japan.





Vänliga hälsningar



Viveka Pellissier

marknadsassistent
 
Jag mailade KGK (i en annan sak) och väntar fortfarande på svar...

Tror det var någon månad eller två sedan jag mailade.
Bryr mig inte längre om de svarar eller inte då jag löst problemet på annat sätt.

Är faktist förvånad att du fick svar så fort.
Nyanställd?
 
PutteLiten skrev:
Jag mailade KGK (i en annan sak) och väntar fortfarande på svar...
Tror det var någon månad eller två sedan jag mailade.
Bryr mig inte längre om de svarar eller inte då jag löst problemet på annat sätt.
Är faktist förvånad att du fick svar så fort.
Nyanställd?
Jag brukar maila till dem lite då och då och brukar få svar samma dag :)
 
sandstream skrev:
Jag brukar maila till dem lite då och då och brukar få svar samma dag :)
Jag har mailat dom också, men det blir bara en massa följdfrågor pga att dom ger svävande svar. Chatta är inte min grej :argpådato
Det är som att gå in hos åtrförsäljaren med en massa frågor, dom ringer upp generalagenten och får svar, sen kommer alla följdfrågor, ringa upp igen osv. Det börjar bli allt för vanligt att generalagenterna gömmer sej och hänvisar till återförsäljarna som inte har alla svar, till slut tröttnar man på skiten. Det skulle vara lag på att dom hade en riktig support :mad:
 
DRZSM skrev:
Jag har mailat dom också, men det blir bara en massa följdfrågor pga att dom ger svävande svar. Chatta är inte min grej :argpådato
Det är som att gå in hos åtrförsäljaren med en massa frågor, dom ringer upp generalagenten och får svar, sen kommer alla följdfrågor, ringa upp igen osv. Det börjar bli allt för vanligt att generalagenterna gömmer sej och hänvisar till återförsäljarna som inte har alla svar, till slut tröttnar man på skiten. Det skulle vara lag på att dom hade en riktig support :mad:
Jag lever i en liknande värld där jag är ÅF och oftast är generalagenterna snabba på att svara men vi sköter det mesta via mail, är nog värre att jaga folk på telefon.

Rent allmänt har jag inte hört så mycket bra om KGK så det finns nog fog för kritiken de brukar få bland annat här på SH.
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top