Bananflugor hur blir jag av med skiten??

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Ja jag har fått bananflugor boende under min köksvask där jag har soppåse å sånt uckigt dom börjar bli JÄVLIGT irriterande hur får jag död på dom??

Börja med att ta bort det som lockar dit dem, t.ex. rutten mat. De dyker inte upp hux flux. När det är gjort ställer du ut en liten skål med vinäger där de verkar frodas som mest, och väntar i ett par dagar medans de begår självmord.

Tjet skrev:
1. gå till www.google.com
2. skriv "bananflugor" utan citattecken
3. tryck på "Jag har tur"-knappen
4. läs
5. utför vad som står

Okej, så kan man också göra tydligen.

Etthundratusende tråden... Bah. :mad:

McB skrev:
Sorry. Redan gjort. :rofl

Vefeen! Men du ger fan i att pilla sönder den etthundrasjutusenfyrahundrasextiosexe tråden i alla fall. :mad:

Edit: Fattades hundra tusen. Känns som om några trådar korsar varandra, öh. :gnissla

Last edited:
Tjet skrev:
Vefeen! Men du ger fan i att pilla sönder den etthundrasjutusenfyrahundrasextiosexe tråden i alla fall. :mad:

Edit: Fattades hundra tusen. Känns som om några trådar korsar varandra, öh. :gnissla

Jag vettifan hur det hänger ihop. Minttu is da shit.

bett.jpg

Jag brukar uppleva att de små jävlarna blir aggressiva, på gränsen att utveckla aptit för människokött när man plötsligt slänger alla 27 påsar med gosiga sopor och lämnar kvar flugjävlarna åt sitt öde.

jag brukar städa undan det som lockat fram dom från början, sen lämnar man en gosak kvar, där alla bananflugor sen samlas, (ett glas öl etc) sen tar man dom med fönsterputs. Det blir lite mer jakt så, lite man to man så att säga. :kulspruta
eller ja, man mot bananfluga.
:rolleyes:

crashtestdummy skrev:
jag brukar städa undan det som lockat fram dom från början, sen lämnar man en gosak kvar, där alla bananflugor sen samlas, (ett glas öl etc) sen tar man dom med fönsterputs. Det blir lite mer jakt så, lite man to man så att säga. :kulspruta
eller ja, man mot bananfluga.
:rolleyes:

Du kan ju för fan inte slösa bort ett glas öl hux flux (gillar det uttrycket).

Jävla hädare. Dö! :4skrika :4skrika :mad:

Edit : :mad:

Jag brukar använda sökfunktionen på Sporthoj. Mycket mer heltäckande än Googles sökfunktion... plus att det som sagt finns gamla trådar om de små gynnarna! :yoparty

Jonathan skrev:
Du kan ju för fan inte slösa bort ett glas öl hux flux (gillar det uttrycket).

Jävla hädare. Dö! :4skrika :4skrika :mad:

Edit : :mad:
Om man säger så här.. det är ingen bristvara med öl här hemma, och det behövs bara en cl eller så.. :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla