Cbr 1000rr Eller Zx10r

CSL

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Hoj
CBR 1000
:gnissla jag är sugen på en ny hoj till sommaren me vet inte vilken ska jag ta CBR 1000RR ELLER ZX10R

ZX10an är mkt starkare än vad Hondan är innan 06an som kommer nu samt att den har fått mer anmärkningar som en bättre hoj de senaste årens modeller. Men är det en 06a du är ute efter så hade jag valt Hondan.

Last edited:
CSL skrev:
:gnissla jag är sugen på en ny hoj till sommaren me vet inte vilken ska jag ta CBR 1000RR ELLER ZX10R

Köp en 1000rr om du vill ha en riktigt schysst hoj,i alla vad jag tycker,du hittar nog ingen snyggare men Kawan kanske är lite vassare men inget som vi dödliga märker på vanlig väg.Jag har i alla fall inte blivit från åkt av nån! :)

CSL skrev:
JAG TÄNKTE PÅ 05 AN HONDA HAR LITTE FINNARE KVALITE OCH ZX10 LITTE SNABBARE TACK

dukewheelies skrev:
Köp en 1000rr om du vill ha en riktigt schysst hoj,i alla vad jag tycker,du hittar nog ingen snyggare men Kawan kanske är lite vassare men inget som vi dödliga märker på vanlig väg.Jag har i alla fall inte blivit från åkt av nån! :)
MEN CBR 1000RR ÄR SUPERRRRRRRRRRRRRRR GRYM TYCKER JAG

Inlägg skriva med versaler uteslutande är jobbiga att läsa.

Last edited:
Provkör båda och se vilken du trivs bäst med och kombinera med vilken du tycker är snyggast. Ta inte för stort intryck av vad folk säger här, dom brukar vara färgade av sitt eget hojval.

Kvalitetsmässigt är det mindre skillnad än vad folk tror men visst, är det väldigt jämnt så har väl Hondan traditionellt haft något bättre kvalitet, åtminstone upplevd....

Testa bägge o ta den som du trivs bäst med.

Jag hade tagit hondan dock.

hello

honda cbr 1000rr har absolut ingenting att ställa emot zx10r. honda e rena touring hojen jämnför mot kawan.

Kvaliteten skiljer ytterst lite och då till Kawasakis fördel jämtemot Hondas ... :yoparty

Bifogat

• statistik mc.JPG
    statistik mc.JPG
    54.1 KB · Visningar: 256
Aghili Racing skrev:
honda cbr 1000rr har absolut ingenting att ställa emot zx10r. honda e rena touring hojen jämnför mot kawan.

Det är klart blandade nog ihop min hoj med en guldvinge.......

Jag hade "äran" att äga zx10 05:a också men det var inget för mig trivdes mkt bättre med cbr:n. :hoppskrat

dukewheelies skrev:
Det är klart blandade nog ihop min hoj med en guldvinge.......

Jag hade "äran" att äga zx10 05:a också men det var inget för mig trivdes mkt bättre med cbr:n. :hoppskrat
jag hade en r1 03 zx10 är grym men jag tycker litte mer om cbr1000 de svårt

dukewheelies skrev:
Cbr:en mkt mer hoj för gatan tycker jag.
Sen är den snyggare men det är min personliga åsikt. ;)
Sen ska ju jag köpa Cbr 1000rr.. Såå, då kanske det framgår svart på vitt vilken som är bäst, för jag vet alltid bäst, och är bäst.

:lol

IronMike skrev:
Sen ska ju jag köpa Cbr 1000rr.. Såå, då kanske det framgår svart på vitt vilken som är bäst, för jag vet alltid bäst, och är bäst.

Är du alltid vaken? :fart

IronMike skrev:

Kanske åka lite ihop om du köper en 1000rr? :)

ZX10R har bra skjut i motorn men chassit är rätt nervöst och förhållandevis svårkörd gämfört med Hondan.

Tror att om du kör hojen på bana så åker du snabbare med den effektsvagare Hondan.

För gata är Kawan den brutalaste och kanske den roligaste av de två att åka om man gillar den typen av hoj.

CSL skrev:

repan skrev:
Kvaliteten skiljer ytterst lite och då till Kawasakis fördel jämtemot Hondas ... :yoparty

Den där mätningen säger väl inte så värst mycket. Hojar med årsmodell 04 och senare har ju inte behövts besiktigas än.

repan skrev:

Den tabellen säger ju noll och ingenting.. Varför har dessa hojar blivit underkända? Kan bero på liten nummer plåt eller vad som helst, ingenting om kvalité...

Honda säger jag (På alla punkter..)

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...