sistaminutenrese-tips

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
eftersom det är så kallt och mörkt tänkte jag och min pappa åka nånstans i februari. vi har bara tid att vara borta en vecka, så det är kanarieöarna, egypten eller eilat i israel som gäller.

skulle gärna höra andras åsikter om turistorterna i egypten och eilat. är det någon som har något bra tips?

:)

anja skrev:
eftersom det är så kallt och mörkt tänkte jag och min pappa åka nånstans i februari. vi har bara tid att vara borta en vecka, så det är kanarieöarna, egypten eller eilat i israel som gäller.

skulle gärna höra andras åsikter om turistorterna i egypten och eilat. är det någon som har något bra tips?

:)

Vad vill ni göra? Dyka?
Då är Sharm El Sheik i Egypten paradiset.

Ska du äta så ska du inte till egyptien säger tjejen. Eller rättare sagt så ska du inte dit alls, det är fullt av massa konstigt otrevligt folk överallt. Jag har inte varit där så jag vet inte däremot.
En kompis åkte till fuerte ventura igår, 5000:- för två pers i en vecka, ospec.
Turkiet?

Dee_cati skrev:
Ska du äta så ska du inte till egyptien säger tjejen. Eller rättare sagt så ska du inte dit alls, det är fullt av massa konstigt otrevligt folk överallt.

Är det så?

Dee_cati skrev:
Ska du äta så ska du inte till egyptien säger tjejen. Eller rättare sagt så ska du inte dit alls, det är fullt av massa konstigt otrevligt folk överallt. Jag har inte varit där så jag vet inte däremot.
En kompis åkte till fuerte ventura igår, 5000:- för två pers i en vecka, ospec.
Turkiet?
JA! åk till turkiet:ajjabajja, ta gärna med dig lite fågel hem:):pangihuve

nej men det är väldigt jobbiga mot brudar i egypten har jag hört.. extremt jobbiga när de ser en brud/tjej..

( blir väl så utan internet ;) )

anja skrev:
och det är väldigt bra för kroppsformen.

edit: kan jag ta med kyckling istället?
Dumpa honom inte sen bara, han är rätt efterhängsen har jag läst nånstans :hihi

Alex 6R skrev:
nej men det är väldigt jobbiga mot brudar i egypten har jag hört.. extremt jobbiga när de ser en brud/tjej..

( blir väl så utan internet ;) )
Så där är det mest överallt, det är mest kopplat till semesterorter. Perfekt för tjejer med dåligt självförtroende som vill ha uppmärksamhet och könssjukdomar.

HanneZ skrev:
Så där är det mest överallt, det är mest kopplat till semesterorter. Perfekt för tjejer med dåligt självförtroende som vill ha uppmärksamhet och könssjukdomar.
Jupp. Jämtlans och Gotlands län är några av de som har högst andel könssjukdomar per capita. :tomten

Edit: i Sverige alltså.

anja skrev:

Tjejen åkte med sina föräldrar till egyptien i somras eller om det var förra sommaren och hon sa att hon aldrig mer skulle sätta sin fot i ett arab-land. Då är hon ändå rätt snäll av sig mot annat folk, men folket i egyptien var väldigt läskiga otrevliga enligt henne. Maten var det sämsta hon käkat och de vågade knappt äta nåt heller då de blev dåliga hela bunten två gånger av maten.

ZaXeS, för oss som inte köper aftonbladets "kris-rapporteringar" så är det knappast någon fara med fågelinfluensan. Ungefär lika troligt att du åker på det där nere som i tyskland tex. Jag käkade kyckling i thailand förra gången vi var där, när det var varningar om thailand istället. Men visst, gillar man att käka rå kyckling ihop med bönder i nån bergsstuga så kan du väl åka på det :gnissla

Jag vetifan, min kompis var i egypten förra året. Maten var tydligen ingen hit.
I Turkiet har dom fågelinfluensan och Israel är inget land man vill sponsra :mad:

Eilat ska vara trevligt, fin kultur och vackert hav. Trevliga människor och lugn miljö. Bra säkerhet, skönt att vara i demokrati.
Hade solklart valt Eilat.
Egypten är magsjuketerritorium.

Ta en sista minuten till Dominikanska. Helt ok, men inte mycket att göra om man inte kitesurfar....

ja, egypten kan jag inte rekomendera, iaf inte hurghada.
jag var där i höstat med min dåvarande flickvän. vi bodde då i den gamla delan (kommer inte ihåg vad den heter) men staden är uppdelat på 3 och den delan vi var i var den som urinvånarna bodde i. Både jag och tjejen blev magsjuka. Försäljarna är ruskigt jobbiga, då inte som de brukar vara utan de tog tom till handgripligheter för att få in oss i just deras affärer. Sen är de fruktansvärt jobbiga mot tjejer där nere. spelade ingen roll att jag var med henne. enda sättet att få dem att sluta trakassera henne var att ljuga och säga att vi var gifta. för äktenskapet verkar det som att de respekterar.
staranden är uppdelad och ägd av de olika hotellen, "våran" del av den var ca 50 meter bred och full av sten... inte så kul. då och då flyter det in något svart klet. skulle tro att det var olja för det gick inte bort med annan än terpentin.
däremot om du åker ner för att dyka eller ta dykcerrt så är det nog ett av de bästa ställena du kan åka till, vi var ut till ett ställe som hette gifton island, och det var verkligen paradiset alltså. 10 meter från starnden så fanns det levande koraller och massor av skumma fiskar.

slutsats: åk inte till egypten om du inte har ett specifikt mål med resan, tex dyka....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg