Mina hemma gjorda isdäck

Xr_Sebbe

Shoo
Gick med
2 Dec 2005
Hoj
Xr 600
Efter 3 timmars slit av att sätta i 1000 borr-skruv
från biltema för 100kr

tror ni att det kommer att funka? :3freak :gnissla

pict0009a.jpg

pict0008a.jpg

pict0007a.jpg

du har missat en skruv :tungan

1000st sa du?. Tycker det ser fint ut. Har för mig bara att man skulle försöka hålla antalet till samma på bak och framdäck? :confused:

rookie skrev:
Har inget svar men passar på att fråga i en hyfsat lämplig tråd...sådana hemmagjorda dubbningar...pallar slangen för det?

Dom går inte igenom däcket helt 1,3 milimeter in, men ska tejpa för säkeretsskull

kommer gå åt helvete,, det funkar inte sådär med skruvskallar. Köp riktiga endurodubb istället.

Kommer funka en stund, sedan blir skallarna runda och fästet om möjligt ännu sämre än utan dubb och du kommer klia dig i skallen och fråga dig om det var värt allt jobb....
-Såvida du inte får punka efter 5minuter vill säga....

hoppas det håller!!! Om inget annat så har du ju lärt dig en läxa :)

Här var man optimister!

Återkom gärna med resultat när du gjort en provkörning :tummenupp

Skruven sitter ju åt fel håll det där kommer inte greppa så bra!!!

Gör om gör rätt :tuttar

Bifogat

• galen!-0028 2.jpg
    galen!-0028 2.jpg
    108.9 KB · Visningar: 1,399
Last edited:
ut och provkör nu innan nyår när jag dubbar mina likadant så jag vet hur det är. Tråkigt att sitta i 3 timmar och sabba ett par däck till ingen nytta. :gnissla

DJM skrev:
kommer gå åt helvete,, det funkar inte sådär med skruvskallar. Köp riktiga endurodubb istället.

ehh vad inte så negativ :fatta! :D

Pebl skrev:
Kommer funka en stund, sedan blir skallarna runda och fästet om möjligt ännu sämre än utan dubb och du kommer klia dig i skallen och fråga dig om det var värt allt jobb....
-Såvida du inte får punka efter 5minuter vill säga....

ska bara köra på is, skruven är 1,3mm så den går inte igenom plus att jag ska tejpa

kowal skrev:
hoppas det håller!!! Om inget annat så har du ju lärt dig en läxa :)

hehe japp, har ingen hud kvar på fingrana :P

philsson skrev:
ut och provkör nu innan nyår när jag dubbar mina likadant så jag vet hur det är. Tråkigt att sitta i 3 timmar och sabba ett par däck till ingen nytta. :gnissla

Håller på för fullt att få ihop hojen tror jag får ihopden efter helgen nån gång och då ska jag ut och test :tummenupp

oFFkeFF skrev:
En kort stund i skogen, om du limmat dem..

har skruvat dom och ska bara köra is

TOKER skrev:
Skruven sitter ju åt fel håll det där kommer inte greppa så bra!!!

Gör om gör rätt :tuttar

jo då har sett film och då har dom åt det hållet dock med andra skruv men bra fäste iaf.

oFFkeFF skrev:
En kort stund i skogen, om du limmat dem..
Närå, farsan har kört sånna i traktordäcken hela sommaren. 110hk 550nm 8ton med hydrauldrift. Blir ett jäkla ryck när man tvärskruvar på med den, men dubben sitter kvar.

Olof Eriksson skrev:
Närå, farsan har kört sånna i traktordäcken hela sommaren. 110hk 550nm 8ton med hydrauldrift. Blir ett jäkla ryck när man tvärskruvar på med den, men dubben sitter kvar.
helt underbart men han kanske inte slirar så mycket som man gör med hojen? :rolleyes:
Vill prova dehär faktiskt det verkar som en bra och billig tattarlösning för dem som bara vill prova lite. Tror dock att jag ska köra på hårdare skruv så man inte riskerar att slita ner skallen lika snabbt. Kan inte vara kul att sitta där och försöka pilla bort skruvarna utan skalle. :gnissla

Du hade en skruvdragare va ;-)
Hur många ggr fick du ladda den?

Du skulle ha valt någon härdad skruvmodell. Då hade det nog hållit riktigt bra om du bara kör på is.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman