Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TB skrev:Ska bygga hand bakbroms och skulle behöva lite råd om hur jag ska göra![]()
lägg gärna in bilder också !
Mvh TB
TB skrev:Ska bygga hand bakbroms och skulle behöva lite råd om hur jag ska göra![]()
lägg gärna in bilder också !
Mvh TB
TOKER skrev:Här har du 2 varianter en med enkelt ok bak då kan man andvända en broms i taget antingen bak lr fram.
Sedan ett med dubbla ok mer jobb och dyrare men då kan man andvända dem samtidigt.
Klicka runt på bilden så får du förstoringar http://www.ruthless.se/bikes.htm
GIXxXER skrev:va fasen. är det en oljetrycksmätare du har på hojen (r1000)??
hur har ni moddat oljepickuppen?
TOKER skrev:Här har du 2 varianter en med enkelt ok bak då kan man andvända en broms i taget antingen bak lr fram.
Sedan ett med dubbla ok mer jobb och dyrare men då kan man andvända dem samtidigt.
Klicka runt på bilden så får du förstoringar http://www.ruthless.se/bikes.htm
KristianAE86 skrev:Värmeslinga ?
Det går utmärkt att köpa från Engelska AP-racing de har färdiga kitt - men dyra som tusan.
du kan även bygga det själv genom att ha själva vätskebehållaren uppe på styret & sedan en slang ner till fotbromscylindern & därifrån till bakoket - men du måste ha det i en enda slinga - exakt samma princip som en rallybil med hydraulisk handbroms faktiskt.
MVH/
.......K
Stoppsladd skrev:Borde det inte bara vara att dra en slang från styret och det tänkta bakbromshandtaget ned till oket bak och sätta dit slangen med en lite längre skruv som är gjord för 2 slangar? Eller trycker man ut kolven vid fotbromsen då? Borde ju iofs ta stopp mot själva pedalen.
Bara en fundering![]()
TOKER skrev:pickupen är bak flyttad och tråget om svetsat ca 5liter olja i och oljetrycksmätare för att vara på den säkra sidan.
Det går inte vända på pickuppen. Sitter en hemmabyggt pickupp på båda Robins och Magnus hoj. Oljetråget är svetsat så att pickuppen kommer så långt bak så möjligt. Nackdelen är att oljetrycket försvinner vid längre stoppie. Ca. 5,5 l olja i motorn.GIXxXER skrev:du har igen bild på bygget? är pickuppen vänd och tråget svetsat efter detta, eller??
TOKER skrev:trycker bara upp vätskan i fotbromsbehållaren!!!
Evil_Henke skrev:koppla då in handbromsen där vart behållaren till fotbromsen sitter å så sätter du behållaren vid handbromsen istället..
PB skrev:Det går inte vända på pickuppen. Sitter en hemmabyggt pickupp på båda Robins och Magnus hoj. Oljetråget är svetsat så att pickuppen kommer så långt bak så möjligt. Nackdelen är att oljetrycket försvinner vid längre stoppie. Ca. 5,5 l olja i motorn.
supermoppe skrev:Lägger in en bild på Whheliemanges konstruktion.
Svetsa oljetråget att det blir likadant på baksidan som på framsidan. Gör en ny pickupp av ett rör rakt ner. Lämna en avstånd mellan pickuppens botten och oljetråg på ca 10mm. Viktigt att svetsa en sil på pickuppens botten.GIXxXER skrev:tack för tipset, har funderat på vad jag skulle göra med den stora jäkla originalpickuppen. hade en fundering på att vända den och svetsa om hela tråget.får bli ett rör ala stuntex. det här med stoppis visste jag redan. jaja, efter julhelgen så ska jag titta på det och ta lite bilder.
var kopplar man in en oljetrycksgivare??, kan ju vara bra att ha när man experimenterar
så ser min lösning ut oxå, förutom att vi svetsat en större hålborrad aluklump och i denna satt slangen.. använder ett uppochnedvänt grepp från en nsr
PB skrev:Nackdelen är att oljetrycket försvinner vid längre stoppie. Ca. 5,5 l olja i motorn.
20 sekunder är ganska mycket uten oljetryck. Men du har rätt motorn går på tomgång. Förra året körde jag gsxr 600 och vid "längre" stoppie knackade lite grann från motorn efter ca. 5-6 sec. Därför stängde jag av motorn när jag tränade stoppie.Rigge skrev:Spelar det nån roll egentligen? Den går ju bara på tomgång och det är ju max 20 sekunder det kan handla om.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |