1966 Honda 250cc Six Cylinder GP Motorcycle [FILM]

Fler som vill se och höra den i full fart på banan? :brinnerup

Appropå moppe hade de även en 2-cyl 50cc med ett toppvarv på 22500rpm det året. Fyrtakt givetvis.
 
Flummo skrev:
Fler som vill se och höra den i full fart på banan? :brinnerup

Appropå moppe hade de även en 2-cyl 50cc med ett toppvarv på 22500rpm det året. Fyrtakt givetvis.

Skulle inte ha nåt emot att KÖRA den i full fart på banan :banana
 
newstead skrev:
Skulle inte ha nåt emot att KÖRA den i full fart på banan :banana
Ribbdäck, ekerfälgar, trumbromsar och en svajig rör-ram.
Till detta en motor med ett ultrasmalt användbart register.
Jag tror knappt att jag skulle kunna köra den alls.
Men den låter underbart.
 
Rc 149..

Flummo skrev:
Fler som vill se och höra den i full fart på banan? :brinnerup

Appropå moppe hade de även en 2-cyl 50cc med ett toppvarv på 22500rpm det året. Fyrtakt givetvis.

Og RC 149...Se følgende data:

Specifications: 5 cylinder in line, 4 stroke, air-cooled, 124.4 cc (35.5 x 25.14 mm), 34 HP at 20500 rpm, max revolutions 23000 rpm, DOHC, 4 valves per cylinder, 5 carburretteurs, magnesium crankcase, electronical ignition, 9 gears, chain driven, drum brakes, tyres 18", mass 85 kg, max speed 210 km/h.

Lyden? Gå inn på www.borgendurance.net

Jørgen
 
jorgens skrev:
Og RC 149...Se følgende data:

Specifications: 5 cylinder in line, 4 stroke, air-cooled, 124.4 cc (35.5 x 25.14 mm), 34 HP at 20500 rpm, max revolutions 23000 rpm, DOHC, 4 valves per cylinder, 5 carburretteurs, magnesium crankcase, electronical ignition, 9 gears, chain driven, drum brakes, tyres 18", mass 85 kg, max speed 210 km/h.

Lyden? Gå inn på www.borgendurance.net

Jørgen


Uh?! NIO växlar! :eek:
Iofs förståeligt om det är toksmalt register. Men ljudet... alltså, ljuuudet! Som en F1:a :kär :rock
 
Fy fan vad Nice !! man får ju gåshud när man hör de :yoparty
 
tuppjuck skrev:
Uh?! NIO växlar! :eek:
Iofs förståeligt om det är toksmalt register. Men ljudet... alltså, ljuuudet! Som en F1:a :kär :rock
De värsta 125:orna hade ju upp mot femtontalet växlar när det var som mest hysteriskt.
 
Nyheter
Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Back
Top