Liten testfilm med motard o hjälmkamera

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Va ut o testade nya hjälmkameran för nån dag sen. -1 grad och torr asfalt kan man inte klaga på i december :)

Dessvärre la hjälmkameran av efter drygt 10min filmning, visade sig att batterierna till hjälmkameran va i sämre skick än jag trodde.. Fick ihop en liten film på strax under 5min iaf.

Körde i drygt 40 min, hur kul som helst :D

Ska sätta kameran längre bak på hjälmen nästa gång så man ser mer av vägen....

Filmen är på 50mb och kan laddas ner här: Vinter i Uppsala

Ha överseende med kvalitén på bakhjulskörningen, har ju inte kört hoj på flera månader :rolleyes:

Jepp, men det va det enda stället jag kunde ladda upp den på. Fick det inte o funka med sporthojs ftp:en nämligen.

scrolla ner på sidan och välj free varianten av download alternativen, antar jag iaf. Har inte testat själv...

ja hur faen gö man :3freak
o nopp de verka inte funka :va

ehh vat inte vad jag ska säga. Man ser ju inget. Bara ditt framhjul, och det tittar du inte på va?

Nä gör om gör rätt. Snön dröjer nån dag till.

ozeo skrev:
ja hur faen gö man :3freak
o nopp de verka inte funka :va

Du får vänta ett tag. längt ner står det att du ska vänte tex 43 sek och sen knappa in en kod som dyker upp då.

Jonte VSB R-T skrev:
Du får vänta ett tag. längt ner står det att du ska vänte tex 43 sek och sen knappa in en kod som dyker upp då.

ahaa men vad e de för kod? vart finns den? ähh nu fattar jag :rolleyes:

Jonte VSB R-T skrev:
ehh vat inte vad jag ska säga. Man ser ju inget. Bara ditt framhjul, och det tittar du inte på va?

Nä gör om gör rätt. Snön dröjer nån dag till.

Jo, men läs mitt första inlägg igen.... Som sagt första svängen med hjälmkameran och den ska monteras längre bak på hjälmen nästa gång.

Jobbar i butik så jag har inget liv överhuvudtaget i december, men ska filma mer så fort jag får en chans

MackeNo1 skrev:
Jo, men läs mitt första inlägg igen.... Som sagt första svängen med hjälmkameran och den ska monteras längre bak på hjälmen nästa gång.

Jobbar i butik så jag har inget liv överhuvudtaget i december, men ska filma mer så fort jag får en chans

Japp, hade du monterat den lite längre bak så hade det vart klockrent.

Nice ändå :tummenupp

satte oså min fel första gången så de vart för lågt men den var inte lika fin som din...de innefattade en
video, 220-12v omvandlare o en gammal webkamera :tungan

Fanns inte så många andra ställen att lägga filmen på...

Helt okej test. Man kan inte tro att det är vinter. Bra kvalitet på bilden men byt till något vanligare format så 'Svensson' slipper fråga vad dom ska ha för program för att kolla på filmen. Sen behöver ju kameran riktas upp men det visste du redan. Döp filmen till framskärmen_Vinter_i_Uppsala.divx istället ;)

GAhhhhh va åksugen jag blev nu :)

Känner att det är dax och skaffa mig en hjälmkamera jag med!

Härligt jobbat iallfall, värmer fint i mörkret.. :yoparty :banana :Bugar

/Freddan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey